Lalage schreef:Aragorn schreef:O ja, ik denk ook zeker wel dat het voorkomt, maar dus niet dat er geen enkele puber/jongere is die enige juiste ideeen over ware liefde kan hebben.
Maar je kunt het ook met een heel bijzonder persoon gedaan hebben, waarna het om ongelukkige redenen uit is gegaan. En dan kun je daarna weer een heel bijzonder persoon tegenkomen. Dan zou ik nergens spijt van hebben.Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat iedereen daar op zijn 23ste pas achterkomt.
(Dat klinkt alsof dat laat is, maar ik kom soms mensen tegen van 50 die dat nog niet eens door lijken te hebben!)
LOLDat is idd waar ja..
Dus jij vindt het niet erg om 't voor je getrouwd bent te doen? Of doel je op huwelijken die kapot gaan?
Nee, mijn opmerking was even los van de discussie over seks voor het huwelijk. Het ging mij erom dat het in een serieuze liefdevolle relatie past en dat je er dan achteraf geen spijt van hoeft te hebben. Dat kan in een goed huwelijk zijn, of in een goede verkering als je geen bezwaren tegen seks voort huwelijk hebt.
Boekenlezer schreef:'t Kan, maar de kans lijkt mij klein. Iemand is toch niet zo gauw een bijzonder persoon? Ik ben er in mijn hele leven nog maar twee tegengekomen die ik zo zie.
Ik heb het aanzienlijk vaker dan twee keer voelen kriebelen in mijn buik, maar dat noem ik niet bijzonder.
Ik noemde in m'n voorbeeld toch ook maar 2x..

Dat zou ik beslist niet durven onderschrijven.
Maar ik kan niet uit ervaring spreken, want ik heb het niet met die eerste bijzondere gedaan voordat ik die tweede tegenkwam. (Die tweede trouwens ook niet. Helemaal niemand tot nu toe.)
Maar bedenk wel dat het beide keren om ware liefde, zuivere gevoelens en echte hartstocht ging.. wat is er dan om spijt van te hebben?