Berichtdoor Rafaëlla » 17 nov 2004 13:47
Prachtige belofte van de Heer.
Als ik voor je ben, wie is er tegen je?
Prachtige psalm ook psalm 139 Heer U doorgrond mij, bent voor mij achter mij naast en mij en om mij heen.
Daartegen over wil ik wel vragen waarom er ook in de bijbel staat dat je je geestelijke wapenuitrusting moet aantrekken?
En waarom er geschreven wordt dat we niet alleen te maken hebben met overheden en machten hier op aarde maar ook in de hemelse gewesten?
Ik wil zeggen dat je je leven er niet door moet laten beheersen, omdat we mogen weten dat de Heer met ons is, alle dagen van ons leven.
Tegelijkertijd leef ik in een gebroken wereld en ben zelf een gebroken mens.
God vraagt ons om waakzaam te blijven.
God haat de zonde maar heeft de zondaar lief.
Onlangs kreeg ik een mailtje van iemand die mij vertelde dat ze de waarheid eindelijk had gevonden.
Ja,..ze was heks geworden en voelde zich er prima bij, en nee ze ging absoluut geen soep koken van kindertjes, maar had wel tarotkaarten en deed ritueeltjes alvorens naar bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek te gaan.
Vrije wil ontkende ze niet.
Ze riep ook engelen aan, gelooft dat Jezus Christus een prachtig voorbeeld heeft gegeven maar dat er zoveel mensen zijn die dat deden en doen.
Ze gelooft dat de bijbel veel heeft weggelaten en heeft daar vele bewijzen voor.
Ze is bijzonder intelligent.
Wat mij vooral opviel in haar mail, was dat ze schreef:
Ik hoop dat jullie mij toch nog nemen zoals ik ben!
De toon in haar mail klonk verhard alsof zij zich wapende tegen onze afkeuring ( vrienden kregen dezelfde mail).
Alsof ze ergens diep van binnen heel graag onze goedkeuring juist zou willen krijgen.
Zelf ben ik niet zo angstig voor de invloed die zij in mijn leven zou kunnen hebben, maar ik heb twee kindjes onder mijn geestelijke bescherming staan, ontvankelijke, onbevangen kindjes.
Ik geloof dat het niet goed is om haar nog in mijn huis te ontvangen.
Niet omdat ik haar als mens nu niet meer liefheb, als wel om de geestelijke entiteiten die zij meebrengt en waar mijn kinderen ontvankelijk voor zouden kunnen zijn.
De evangelien vermelden duiveluitdrijvingen en Jezus zelf zegt later dat zijn volgelingen hetzelfde zullen kunnen in Zijn Naam.
Alletwee de uitersten zijn denk ik niet goed.
Je ogen sluiten voor demonen en new-age, etc is niet goed.
Doorslaan in het andere uiterste en er doodsbang voor worden is ook niet goed.
God Bless, Rafaëlla
God grant me the serenity, to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.