naamloos schreef:Dit lijkt me een typisch gevalletje van onderdanig zijn om je man te winnen voor het geloof.
Dat zou ik persoonlijk reuze moeilijk vinden (vanuit mezelf nooit op te brengen, daar zou ik turbo-kracht van boven voor nodig hebben). Echter is dit nog steeds iets anders dan onderdanig-onderworpen zijn vanwege je geslacht.
Evenzo gij, vrouwen, weest uw mannen onderdanig, opdat....Boerin schreef:Waarom? Ze deed het eerst niet, maar toen was ze nog niet bekeerd zei ze, ze geloofde wel en had belijdenis gedaan, maar ze had geen persoonlijke relatie met God en was ook door het huwelijk helemaal van God afgeraakt. Ze hadden altijd ruzie en gelazer herinner ik me, maar sinds haar bekering ging ze bij God over hem klagen en hoe zielig ze wel niet was, en Hij zei dat ze moest doen wat er in het Woord staat.
Evenzo gij, vrouwen, weest uw mannen onderdanig, opdat, ook indien sommigen aan het woord niet gehoorzaam zijn, zij door de wandel hunner vrouwen zonder woorden gewonnen worden, 2 doordat zij uw reine en godvrezende wandel opmerken.
En ook: vergeven en zegenen, d'r levensmotto.
En dat evenzo, moet je ook even teruglezen, volgens mij slaat dat op wat er vlak voor werd gezegd: 2: 15 Want zo is het de wil van God, dat u door goed te doen het onverstand van de dwaze mensen de mond snoert;
Hmm, volgens mij heb ik dat veel liever dan een hielenlikker.Boerin schreef:Overigens zou ik het ook niet op kunnen brengen, heb het een jaartje geprobeerd maar werd zelf een bazig loeder, LOL.
Sorry hoor, maar ik vind onderworpenheid op basis van geslacht tenenkrommend.
Iets wat onrechtvaardig lijkt is over het algemeen ook onrechtvaardig.