Wilsophie schreef: Inderdaad, maar die zoonstelling moet nog plaats vinden. Dat gebeurt namelijk bij Zijn wederkomst, al is dat een breed begrip. Maar als al Zijn engelen bij Hem zijn dan zijn dat de gelovigen die elders zonden Gods genoemd worden. Dat wil wel zeggen dat er eerst een moment moet zijn geweest dat we naar Hem toegaan anders kunnen wij niet met hem nederdalen als Hij Zijn voeten op de Olijfberg zet, want daar zijn we bij. Dus kan de opname van de Gemeente niet na de Verdrukking komen, maar is het Gods Eerste Agendapunt. De zoonstelling vindt dus plaats bij de opname van de Gemeente, zo simpel is het. Zonen worden dus aangesteld. Daarom werd Hij de Zoon van God bij Zijn opstanding want toen werd "HIJ Heden gegenereerd". Daarom zijn wij Christenen en geen "Jesus people".
Ja klopt, maar om van baby naar zoon te komen is er groei nodig en als Hij een stralende bruid zonder vlek of rimpel opneemt die een volwassen zoon is (de zonen hebben de boze overwonnen), dan zal er toch wel wat moeten gebeuren vantevoren lijkt me. . Een bruid zonder vlek of rimpel is als Jezus, dus voordat ze dat bijna is denk ik dat het wel op gaat vallen. Dan zal ze dezelfde werken doen en qua karakter toch wat meer op Hem lijken. Daarom geloof ik eerst opwekking, dan opname. En de opwekking is al bezig in andere landen, heel veel moslims komen tot de Heer, die krijgen visioenen van Hem. We groeien naar dat beeld van Christus toe vn heerlijkheid tot heerlijkheid. Duisternis zal de aarde bedekken, maar over u zal de Here opgaan. Dat is niet alleen voor de joden. Wat ze zeggen in die profetie is dat Zijn Heerlijkheid over ons op zal gaan. Met de Azusastreet, het begin van de pinksterbeweging had die man geprofeteerd dat enerzijds er een afval zou komen van het ware geloof met een nadruk op wonderen en tekenen (hebben wij niet vele krachten gedaan - Ik heb u nooit gekend) en anderzijds is ook een ware opwekking geprofeteerd.
http://topmanteca.org/userFiles/847/azu ... hecies.pdf
Dat komt volgens mij wel overeen met Matteus 24: Dit evangelie zal gepredikt worden: hetzelfde evangelie als Jezus bracht, gepaard gaand met heiliging, Zijn karakter en als gevolg tekenen en wonderen.