Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Opwekking

Berichtdoor coby » 12 aug 2013 07:05

Wilsophie schreef: Inderdaad, maar die zoonstelling moet nog plaats vinden. Dat gebeurt namelijk bij Zijn wederkomst, al is dat een breed begrip. Maar als al Zijn engelen bij Hem zijn dan zijn dat de gelovigen die elders zonden Gods genoemd worden. Dat wil wel zeggen dat er eerst een moment moet zijn geweest dat we naar Hem toegaan anders kunnen wij niet met hem nederdalen als Hij Zijn voeten op de Olijfberg zet, want daar zijn we bij. Dus kan de opname van de Gemeente niet na de Verdrukking komen, maar is het Gods Eerste Agendapunt. De zoonstelling vindt dus plaats bij de opname van de Gemeente, zo simpel is het. Zonen worden dus aangesteld. Daarom werd Hij de Zoon van God bij Zijn opstanding want toen werd "HIJ Heden gegenereerd". Daarom zijn wij Christenen en geen "Jesus people".

Ja klopt, maar om van baby naar zoon te komen is er groei nodig en als Hij een stralende bruid zonder vlek of rimpel opneemt die een volwassen zoon is (de zonen hebben de boze overwonnen), dan zal er toch wel wat moeten gebeuren vantevoren lijkt me. . Een bruid zonder vlek of rimpel is als Jezus, dus voordat ze dat bijna is denk ik dat het wel op gaat vallen. Dan zal ze dezelfde werken doen en qua karakter toch wat meer op Hem lijken. Daarom geloof ik eerst opwekking, dan opname. En de opwekking is al bezig in andere landen, heel veel moslims komen tot de Heer, die krijgen visioenen van Hem. We groeien naar dat beeld van Christus toe vn heerlijkheid tot heerlijkheid. Duisternis zal de aarde bedekken, maar over u zal de Here opgaan. Dat is niet alleen voor de joden. Wat ze zeggen in die profetie is dat Zijn Heerlijkheid over ons op zal gaan. Met de Azusastreet, het begin van de pinksterbeweging had die man geprofeteerd dat enerzijds er een afval zou komen van het ware geloof met een nadruk op wonderen en tekenen (hebben wij niet vele krachten gedaan - Ik heb u nooit gekend) en anderzijds is ook een ware opwekking geprofeteerd.
http://topmanteca.org/userFiles/847/azu ... hecies.pdf
Dat komt volgens mij wel overeen met Matteus 24: Dit evangelie zal gepredikt worden: hetzelfde evangelie als Jezus bracht, gepaard gaand met heiliging, Zijn karakter en als gevolg tekenen en wonderen.
Laatst gewijzigd door coby op 12 aug 2013 07:48, 3 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2013 07:12

Wilsophie, en wat moeten we dan met de Bijbelverhalrn over Jezus die uit de dood opstaat, het dochtertje van Jaïrus, Lazarus, de jongeman die door Paulus wordt opgewekt? Blijkbaar is het mogelijk (dat er ook misbruik van wordg gemaakt klopt allicht.

En dan klopt er nog iets niet wat je zegt. Paulus zegt niet dat we ooit zonen van God worden, maar dat we het al zijn. Als Hij terugkomt zal het bekend worden wie Gods zonen zijn. Maar het "worden" leg je hier niet goed uit.

Allen die door de Geest van God worden geleid, zijn kinderen van God. U hebt de Geest niet ontvangen om opnieuw als slaven in angst te leven, u hebt de Geest ontvangen om Gods kinderen te zijn, en om hem te kunnen aanroepen met 'Abba, Vader'. De Geest zelf verzekert onze geest dat wij Gods kinderen zijn. En nu we zijn kinderen zijn, zijn we ook zijn erfgenamen, erfgenamen van God. Samen met Christus zijn wij erfgenamen:wij moeten delen in zijn lijden om met hem te kunnen delen in Gods luister.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2013 08:38

Marnix schreef:Wilsophie, en wat moeten we dan met de Bijbelverhalrn over Jezus die uit de dood opstaat, het dochtertje van Jaïrus, Lazarus, de jongeman die door Paulus wordt opgewekt? Blijkbaar is het mogelijk (dat er ook misbruik van wordg gemaakt klopt allicht.

En dan klopt er nog iets niet wat je zegt. Paulus zegt niet dat we ooit zonen van God worden, maar dat we het al zijn. Als Hij terugkomt zal het bekend worden wie Gods zonen zijn. Maar het "worden" leg je hier niet goed uit.

Allen die door de Geest van God worden geleid, zijn kinderen van God. U hebt de Geest niet ontvangen om opnieuw als slaven in angst te leven, u hebt de Geest ontvangen om Gods kinderen te zijn, en om hem te kunnen aanroepen met 'Abba, Vader'. De Geest zelf verzekert onze geest dat wij Gods kinderen zijn. En nu we zijn kinderen zijn, zijn we ook zijn erfgenamen, erfgenamen van God. Samen met Christus zijn wij erfgenamen:wij moeten delen in zijn lijden om met hem te kunnen delen in Gods luister.

Je vraagt twee dingen, het dochtertje van Jairus, en zeker Lazarus met als anagram Eliëzar, zijn typen van de Here Jezus die wijzen naar Zijn opstanding. Maar ook de jongeling van Nain stierf later gewoon de eerste dood.
Dat wil niet zeggen dat "iets niet klopt" want dat lees ik niet in je antwoord. Wij zijn kinderen Gods, zoals Johannes zegt wij hebben de macht ( het recht) om kinderen Gods genaamd te worden.
Dat we tot zonen worden aangesteld, en op weg daar naar toe is kennis van Gods Woord onmisbaar.
De Geest van het zoonschap staat t.o. de geest van slavernij. Onze gebondenheid aan het vlees ( de oude mens) daar wonen wij nog in. Wij hebben door wedergeboorte deel aan het zoonschap en wachten op de openbaring ervan.
Belangrijk is te weten dat een zoon niet onder de wet meer leeft. Zij bevinden zich in een andere positie, je kunt ook zeggen, ze zijn onder de heerschappij van de genade. In de Galatenbrief wordt heel duidelijk dat het zoonschap te maken heeft met de komst van Christus, maar God verlangt dat wij nu al als zonen leven in de praktijk en daarom heeft hij de geest Zijns Zoons uitgezonden in onze harten, en die geest van het zoonschap hebben wij dus al ontvangen, maar wij zijn als zodanig nog niet geopenbaard, dat gebeurt samen met Hem Dè Zoon des Mensen. Maar wij bedoelen ongetwijfeld hetzelfde.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2013 08:44

Een bruid zonder vlek of rimpel is als Jezus, dus voordat ze dat bijna is denk ik dat het wel op gaat vallen. Dan zal ze dezelfde werken doen en qua karakter toch wat meer op Hem lijken. Daarom geloof ik eerst opwekking, dan opname.

Met alle respect Coby, de bruid is niet de Gemeente van nu, de bruid is een bekeerd en gelovige natie Israël bestaande uit 12 stammen. Als je de chronologische volgorde in gebeurtenis bestudeert in Daniël 9 dan vindt dat pas plaats nà de 70e jaarweek en nà de 1000 jaar waarin satan gebonden wordt.
Dat heeft niets met een opwekking van deze genadebedeling te maken. Het kan best dat veel moslims tot geloof komen, dat weet ik niet. Maar de Bijbel spreekt altijd over enkelingen, en noemt dat een overblijfsel, dus massaal is het nooit geweest, behalve op de pinksterdag, maar dat had danook een speciaal doel, wat ik nu maar laat liggen en was de vervulling van een profetie uit Joël 2 dat "door lieden met belachelijke lippen en andere talen.....enz..." Dat werd gedaan op die 2e pinksterdag waarmee de Joden geconfronteerd zouden worden. ( was de bedoeling).
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 12 aug 2013 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 12 aug 2013 09:07

Wilsophie schreef:
Maar de Bijbel spreekt altijd over enkelingen, en noemt dat een overblijfsel, dus massaal is het nooit geweest, behalve op de 2e pinksterdag, maar dat had danook een speciaal doel, wat ik nu maar laat liggen en was de vervulling van een profetie uit Joël 2 dat "door lieden met belachelijke lippen en andere talen.....enz..." Dat werd gedaan op die 2e pinksterdag waarmee de Joden geconfronteerd zouden worden. ( was de bedoeling).
,

Ik weet dat dit niet veel meer te maken heeft met het oorspronkelijke onderwerp, maar wil niettemin hier toch op reageren.

Je bedoelt waarschijnlijk gewoon 'Pinksteren' Wilsophie, een 2e Pinksterdag is pas veel later door de Kerk verzonnen, Pinksteren was een feest dat de Joden altijd al vierden, en waarvoor men dan ook naar Jeruzalem kwam. De aanwezigen waren geen heidenen zoals vaak wordt gedacht, maar Joden die op de 6e Siwan (toen ook de Thora werd gegeven) kwamen voor het feest. Zoals indertijd met de wetgeving op de Siai 3000 doden vielen bij het gouden kalf, zo komen er nu 3000 Joden tot geloof. Dat aantal is geen toeval.

Ook al woonde men ver weg, als het enigzins te bereizen viel, kwam men, zo ook de kamerheer uit Ethiopië die op terugreis was. Nu in onze tijd trekken deze Israelieten (uit de 10 stammen) terug naar Israel, en hebben deze mensen alleen de Thora, dus zonder de Geschriften en de Profeten. De Joodse kamerheer uit Hand. 8 die voor het feest kwam (zie vers 27) heeft waarschijnlijk het boek van de profeten gekocht in Jeruzalem, en snapte er niet veel van. Petrus mocht het hem uitleggen.

De gedachte dat op Pinksteren de heidenen bij de gemeente kwamen, is fout, dat gebeurde pas later. (de Hoofdman Cornelius, hoofstuk 10)

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 12 aug 2013 09:15

Wilsophie schreef:Met alle respect Coby, de bruid is niet de Gemeente van nu, de bruid is een bekeerd en gelovige natie Israël bestaande uit 12 stammen. Als je de chronologische volgorde in gebeurtenis bestudeert in Daniël 9 dan vindt dat pas plaats nà de 70e jaarweek en nà de 1000 jaar waarin satan gebonden wordt.

Maar in Openbaringen 19:6-8, voor de 1000 jaar staat het ook al:
Halleluja! Want de Here, onze God, de Almachtige, heeft het koningschap aanvaard. 7 Laten wij blijde zijn en vreugde bedrijven en Hem de eer geven, want de bruiloft des Lams is gekomen en zijn vrouw heeft zich gereedgemaakt; 8 en haar is gegeven zich met blinkend en smetteloos fijn linnen te kleden, want dit fijne linnen zijn de rechtvaardige daden der heiligen.
En wat is anders dat niemand de dag of het uur weet en dat je moet waken en het zal zijn als in de dagen van Noach en de wijze en dwaze maagden? Ze gingen naar een bruiloft.
Een joodse bruiloft duurt trouwens 7 dagen. 7 jaar? En dan kan iedereen meetrouwen, ook degenen die pas erna tot bekering komen. Er is geen verschil tussen joden en heidenen in Christus. Zou sneu zijn als Hij alleen met joden trouwt die van nature jood zijn. En ook sneu als dan net hun moeder of vader alleen jood is of een oma niet, waar leg je je dan de grens? De tussenmuur is weggebroken, er is niet meer sprake van slaaf of vrije, jood of Griek. Waarmee ik niet ontken dat Hij een apart plan heeft met Israel. Sommige beloften zijn alleen voor natuurlijk Israel, sommige voor heel geestelijk Israel.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2013 11:01

coby schreef:

Maar in Openbaringen 19:6-8, voor de 1000 jaar staat het ook al:
Halleluja! Want de Here, onze God, de Almachtige, heeft het koningschap aanvaard. 7 Laten wij blijde zijn en vreugde bedrijven en Hem de eer geven, want de bruiloft des Lams is gekomen en zijn vrouw heeft zich gereedgemaakt; 8 en haar is gegeven zich met blinkend en smetteloos fijn linnen te kleden, want dit fijne linnen zijn de rechtvaardige daden der heiligen.
En wat is anders dat niemand de dag of het uur weet en dat je moet waken en het zal zijn als in de dagen van Noach en de wijze en dwaze maagden? Ze gingen naar een bruiloft.
Een joodse bruiloft duurt trouwens 7 dagen. 7 jaar? En dan kan iedereen meetrouwen, ook degenen die pas erna tot bekering komen. Er is geen verschil tussen joden en heidenen in Christus. Zou sneu zijn als Hij alleen met joden trouwt die van nature jood zijn. En ook sneu als dan net hun moeder of vader alleen jood is of een oma niet, waar leg je je dan de grens? De tussenmuur is weggebroken, er is niet meer sprake van slaaf of vrije, jood of Griek. Waarmee ik niet ontken dat Hij een apart plan heeft met Israel. Sommige beloften zijn alleen voor natuurlijk Israel, sommige voor heel geestelijk Israel.

Sorry, maar je gooit het weer door elkaar, je begint bij het einde van de Bijbel in Openbaring 19 en dat is toch echt nà de 1000 jaar en dan ga je terug naar Mattheus 24 en de gelijkenis van de 2 keer 5 maagden. Dan ineens de tussenmuur des afscheids. Wat is geestelijk Israël? De Gemeente? En kun je die beloften dan benoemen, want " sommige " is wel erg vaag. De Gemeente deelt in alle beloften zij hebben immers een dubbel deel ( Efraim) Wij zijn gezegend met elke geestelijke zegening in Christus. Er is idd geen onderscheid tussen een gelovige Jood en een gelovige Nederlander, maar leg dat maar uit aan de Messiasbelijdende mensen.

Even bij het begin dus. Mattheurs 24 begint met de uitleg van de Heer aan Zijn discipelen over de verwoesting van Jeruzalem , waarbij het belangrijk is om het woordje toekomst steeds te lezen als "aanwezigheid" parousia dus. Het beschrijft tot vers 14 de voortekenen van de Verdrukking over Israël en het afgodsbeeld. En zij die volharden tijdens die GV en trouw blijven aan de Heer nadat zij tot geloof gekomen zijn, zullen méér dan zalig worden en dan wordt het evangelie van het Koninkrijk gepredikt. tot een getuigenis van alle volkeren, dat is nu niet aan de orde.

Dan worden er alleen adviezen gegeven om aan die verdrukking te ontkomen en terstond na die Verdrukking zal er een grote aard en hemelbeving zijn beschreven in vers 29 en dan zal de Zoon des Mensen verschijnen op de wolken met grote kracht en heerlijkheid en zal hij Zijn engelen ( wij dus) uitzenden en zullen de uitverkorenen uit de 2 hoeken der aarde verzameld worden, dat van die dag niemand weet moge duidelijk zijn, wij kunnen het leren van de vijgenboom die dan gaat leven aan het einde van de 70e week. De boom dus de staat Israël zal dan vrucht gaan dragen. En dat zal een periode innemen van de duur van een geslacht.

Dat er twee vrouwen malen en de een genomen zal worden en de ander gelaten zal worden wil zeggen dat die gelaten wordt, het beste af is en het koninkrijk binnengaat. En daarom staan de gelijkenissen erachter die daar mee te maken hebben want de meisjes die de olie in een aarden vat bij zich hadden wat spreekt over het nieuwe verbond mochten het koninkrijk binnengaan en de meisjes die nog onder de wet leefden de olie in de lampjes niet. Zie dat hier ook geen sprake is van de aanwezigheid van een bruid. Nee want zover was het nog niet. Pas vers 31 van hoodstuk 25 spreekt over de 1000 jaar dan zal Hij immers zitten op de troon van David. En dan zullen alle volkeren vergaderd worden. Nog steeds is er geen sprake van een bruiloft, dat volgt pas later en daarom staat het ook in Openbaring 19.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 12 aug 2013 11:51

Wilsophie schreef:
Sorry, maar je gooit het weer door elkaar, je begint bij het einde van de Bijbel in Openbaring 19 en dat is toch echt nà de 1000 jaar en dan ga je terug naar Mattheus 24 en de gelijkenis van de 2 keer 5 maagden. Dan ineens de tussenmuur des afscheids. Wat is geestelijk Israël? De Gemeente? En kun je die beloften dan benoemen, want " sommige " is wel erg vaag.

De geestelijke zegeningen zijn inderdaad voor ons allemaal, ook dat we met Hem gaan trouwen.
Niet alle profetieeen slaan op de kerk, in ieder geval niet die van Joel 3:
Ik zal aldaar met hen in het gericht treden ter oorzake van mijn volk en van mijn erfdeel Israël, dat zij onder de volken verstrooid hebben, terwijl zij Mijn land verdeelden
En Jesaja 66:7
Voordat zij smarten kreeg, heeft zij gebaard; voordat de weeën haar overvielen, heeft zij een zoon ter wereld gebracht. 8 Wie heeft zo iets gehoord, wie heeft iets dergelijks gezien? Wordt een land op één dag voortgebracht of een volk op eenmaal geboren? Maar Sion heeft nauwelijks barensweeën gekregen, of zij baarde haar kinderen.
En Ezechiel 37, als dat voor de kerk is, zou het betekenen dat we geestelijk dood zijn nu.
Openbaringen 19 is voor die 1000 jaar:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Op ... =nl&set=10
Eerst is de bruiloft gekomen en daarna worden de valse profeet en het beest in die poel gegooid.
Als je het mij vraagt is het al begonnen hoor in Nederland.
https://www.facebook.com/ronald.plat.3? ... ion=stream
Mensen worden gewoon genezen op de markt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2013 12:40

Als je dat gelooft dat mensen genezen worden op de markt, moet je bij de Telegraaf gaan werken. Ik ga er verder niet op in, omdat het over "opwekking" gaat en ik me al schuldig maak aan offtopic post betr. de toekomst des Heeren. En dat is het onderwerp niet.

Wij gaan helemaal niet met Hem trouwen! Hoe kom je daar toch bij? Er gaat bijna geen enkele profetie over de Gemeente Gods, dat heb ik ook niet gezegd. En Ez. 37 gaat uiteraard over Israël dat heb ik toch niet ontkend? Wat haal je er allemaal bij. Beperk je gewoon tot het onderwerp. En wanneer Openb. 19 plaats vindt chronologisch in Gods heilsplan is heel duidelijk, maar het lijkt me genoeg zo.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 aug 2013 12:37

Wil je iets leren Coby over de periode nà de Grote Verdrukking dan moet je Joël lezen.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 13 aug 2013 21:07

Wilsophie schreef:De gelovigen zijn Eén in Christus en Hij is de Bruidegom, dus de Gemeente kàn de Bruid niet zijn.
Volgens mij is de Gemeente wél de bruid.
In Gen.1: 26 zegt God: "Laat Ons mensen maken ..." 27 En God schiep den mens (e.v.) naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
1 Kor.11: 8 Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man. Zie ook Gen.2:23 Men zal haar Manninne heten, omdat zij uit den man genomen is.
In Efz.5 staat dat Christus het hoofd van de Gemeente is. Hoofd/kefale heeft drie betekenissen: 1. hoofd als lichaamsdeel, 2. macht/autoriteit en 3. bron/oorsprong.
Eva is uit Adam ontstaan en zij zijn man en vrouw, de Gemeente is uit Christus ontstaan en zij is de bruid en Hij de bruidegom.
Man en vrouw zijn één, en de Gemeente en Christus zijn ook één. In Efz.5 gaat het over man en vrouw, die lijn moeten we dan ook vasthouden.

Van Israël wordt steeds gezegd dat het getrouwd was met de HEERE. (Jahweh)
o.a. Jer.31:32 Niet naar het verbond, dat Ik met hun vaderen gemaakt heb, ten dage als Ik hun hand aangreep, om hen uit Egypteland uit te voeren, welk Mijn verbond zij vernietigd hebben, hoewel Ik hen getrouwd had, spreekt de HEERE.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 13 aug 2013 21:56

Wilsophie schreef:Wil je iets leren Coby over de periode nà de Grote Verdrukking dan moet je Joël lezen

Joël, gaat over : vlak'voor en tijdens de grote verdrukking ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 aug 2013 21:59

Ik kan dat allemaal weerleggen, maar de kortste vraag is toch. Als de Bijbel leert dat wij het Lichaam van Christus zijn en dat het Hoofd en het Lichaam verenigd worden, en dat de Heer de Bruidegom is, hoe kan je dan de Gemeente als bruid benoemen? Als de Gemeente zou opgroeien tot een volkomen Man, hoe kun je het dan vrouwelijk noemen?
En op vele plaatsen staat dat de Here "hen getrouwd had". Pleegt Hij overspel dan?

Ja daar gaat Joël over maar daarom kun je wel de profetiën vergelijken en naast Openbaring leggen, om in ieder geval te begrijpen wat de opeenvolgende perioden zijn die voor en na die Verdrukking van 7 jaar plaats zullen vinden.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 13 aug 2013 22:25

Wilsophie schreef:de profetiën vergelijken en naast Openbaring leggen, om in ieder geval te begrijpen wat de opeenvolgende perioden zijn die voor en na die Verdrukking van 7 jaar plaats zullen vinden

de grote verdrukking, duurt 15 a 22 jaar -- die opvatting van 7 jaar, komt uit de islam ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 13 aug 2013 22:44

Ik snap je niet, wat van mijn post' doet jou veronderstellen dat er van overspel sprake is? (Of misschien nog eens goed lezen?)

Als ik me goed herinner had jij hierover een keer een topic geopend, ik kan het alleen niet meer vinden.

Terug naar “Archief”