Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor gempa » 11 feb 2011 23:02

cornelia77 schreef:Wij hadden een rugdrager van Nomad. Heel wat (hoogte)kilometers mee afgelegd. Ik vond het een fijn ding. Tot een jaar of vier kan je er goed mee wandelen.

wij hadden er een van vaude een hele goede, maar ik kan er niet mee lopen geef mij maar een mei-tai

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 feb 2011 15:03

jeepeecee schreef:we hebben het er al eens vaker over gehad, maar kan het niet meer echt terug vinden. ik ben op zoek naar een goede rugdrager voor de vakantie. maar welke??? iemand ervaring, 'k weet dat laura een ergo nog wat heeft, maar die kan ik niet echt vinden ( op marktplaats dan, ben er niet van plan honderden euro's aan uit te gaan geven)
iemand suggesties?

op marktplaats een manduca http://kind-baby.marktplaats.nl/babydra ... nd=27&fs=1

en een ergo voor maar 60 euro
http://kind-baby.marktplaats.nl/babydra ... nd=21&fs=1

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 feb 2011 00:27

ik heb het idee dat bij deze dragers je dit niet een hele dag vol gaat houden. als je flinke tochten gaat maken voor je eigen rug niet maar ook niet van je kind. nog maar niet te spreken als je kind inslaap valt. of als je valt (hoop dat zoiets niet gebeurt) dan vangt je kind de klap op of word gelanceerd. denk dat het bijvoorbeeld in de stad wel handig is, maar op bergpaadjes :?:
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 13 feb 2011 12:42

jeepeecee schreef:ik heb het idee dat bij deze dragers je dit niet een hele dag vol gaat houden. als je flinke tochten gaat maken voor je eigen rug niet maar ook niet van je kind. nog maar niet te spreken als je kind inslaap valt. of als je valt (hoop dat zoiets niet gebeurt) dan vangt je kind de klap op of word gelanceerd. denk dat het bijvoorbeeld in de stad wel handig is, maar op bergpaadjes :?:

welke dragers die frame dragers of de ergomische dragers??

Als je valt is je kind zo wie zo kwetsbaar welke drager je ook gebruikt. in een frame drager zitten ze minder vast, dan in een ergonomische drager
Een kind slaap beter in een ergonomische drager , want daar zit het veel natuurlijker in en kan zn hoofd op je schouders leggen , en de dragers hebben een slaapkapje.
In een frame drager zeker als het kind kleiner is gaat het snel scheef hangen, als het in slaap valt je zit al snel te hansen met jassen handdoeken om rolletjes te maken
Een frame drager, draagt veel zwaarder want a je hebt de kilos van de drager en b je kind hangt aan je schouders door het frame, verder van je lichaam af, je krijgt veel sneller last van schouders en nek, zoals ik al zei ken ik meerdere mensen die Met zon frame drager niet lang volhouden en met een ergonmische drager wel.
Ik ben vorig jaar in frankrijk geweest met vrienden die een kind hadden in een framedrager, de enigste van de 5 volwassenen die dat ding langer kon tillen was mijn man.
in landen zoals amerika en duitsland, worden dit soort dragers veel meer gebruikt in de buitensport, maar in ned moet het nog groeien. kijk maar eens hier http://www.bobababycarrier.com/index.ph ... stimonials
op het dragen en voeden forum zijn er genoeg mensen mee de bergen in geweest.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 13 feb 2011 15:18

kom mischien wel wat fanatiek over, maar ik wou dat iemand mij ingelicht had bij nr 1 ipv dat ik na vele draagsystemen bij nr 4 erachter te komen dat er veel betere dingen bestaan

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 feb 2011 16:15

@jeepeecee: wij hebben de ergo, en hebben daar heel wat vakantiekilometertjes mee afgelegd. Je woont niet zo heel ver bij ons uit de buurt, als je wilt mag je hem best een keertje op komen halen om uit te proberen of te lenen tijdens je vakantie, pb maar even als je belangstelling hebt.
Laatst gewijzigd door Haai op 14 feb 2011 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 feb 2011 16:40

Hier geen ervaring met rug- en buikdragers, dus ik kan jullie niet adviseren ...

Dochterlief (van bijna 14 :!: maanden) slaapt sinds vorige week niet alle middagen meer :(. De meeste ochtenden komt ze rond half 8 uit bed en dan blijft ze dus nu een dag of 2 per week op tot 's avonds na het eten (een uur of half 7). ' k Moet zeggen dat ik er niet onverdeeld gelukkig mee ben, 't is altijd wel heerlijk als ze 's middags een poosje van de vloer is eigenlijk :mrgreen:. Maar ja, ze aapt gewoon haar broers na, die waren ook met 1,5 jaar van hun middagslaapje af. Onze andere dochter was de enige uitzondering; zij sliep 's middags een poosje tot ze ruim 2 jaar was.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 feb 2011 17:00

gempa schreef:kom mischien wel wat fanatiek over, maar ik wou dat iemand mij ingelicht had bij nr 1 ipv dat ik na vele draagsystemen bij nr 4 erachter te komen dat er veel betere dingen bestaan

Ik zou ook wel willen dat we de ergo vanaf het begin hadden gehad! Jeepeecee, ik heb met Michael van bijna 2 en daarna net 2 5 dagen in Rome en Istanbul gelopen (respectievelijk). Hij lekker slapen als hij dat wil en verder gewoon doorlopen. Ideaal!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 feb 2011 20:20

Sophie77 schreef:Hier geen ervaring met rug- en buikdragers, dus ik kan jullie niet adviseren ...

Dochterlief (van bijna 14 :!: maanden) slaapt sinds vorige week niet alle middagen meer :(. De meeste ochtenden komt ze rond half 8 uit bed en dan blijft ze dus nu een dag of 2 per week op tot 's avonds na het eten (een uur of half 7). ' k Moet zeggen dat ik er niet onverdeeld gelukkig mee ben, 't is altijd wel heerlijk als ze 's middags een poosje van de vloer is eigenlijk :mrgreen:. Maar ja, ze aapt gewoon haar broers na, die waren ook met 1,5 jaar van hun middagslaapje af. Onze andere dochter was de enige uitzondering; zij sliep 's middags een poosje tot ze ruim 2 jaar was.

Niet meer slapen :shock: Daar kan ik mij niets bij voorstellen. Onze dochter slaapt nog 2x en Hugo ( 2,5 jaar) slaapt nog ruim 2 uur per dag....echt heerlijk.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 14 feb 2011 21:00

Sophie77 schreef:Dochterlief (van bijna 14 :!: maanden) slaapt sinds vorige week niet alle middagen meer :(. De meeste ochtenden komt ze rond half 8 uit bed en dan blijft ze dus nu een dag of 2 per week op tot 's avonds na het eten (een uur of half 7). ' k Moet zeggen dat ik er niet onverdeeld gelukkig mee ben, 't is altijd wel heerlijk als ze 's middags een poosje van de vloer is eigenlijk :mrgreen:. Maar ja, ze aapt gewoon haar broers na, die waren ook met 1,5 jaar van hun middagslaapje af. Onze andere dochter was de enige uitzondering; zij sliep 's middags een poosje tot ze ruim 2 jaar was.

Zucht :( ik ken het! Mijn dochtertje is ietsje ouder, maar slaapt nog maar krap een uurtje, en eigenlijk liever helemaal niet :? eerst gaat ze een poosje spelen en zingen, dan heeeeel lang huilen om dan toch maar eventjes te gaan slapen, vind het ook niet zo leuk :cry: maar ja, de rest was bij ons ook erg snel van hun middagslaapje af, het zit zeker in de genen dan :?: :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 feb 2011 21:31

Jurian heeft het ook een poosje niet meer gedaan, maar ik legde hem elke middag gewoon in bed hoor. Voor mijn eigen rust ook, en hij kon ook lekker even rust 'inbouwen' voor zichzelf. Soms was het een uur, soms wel 2. Maar dan sliep hij niet.
Tegenwoordig slaapt hij soms wel weer, maar nooit meer 7 dagen elke middag. Hij slaat er steeds meer over, maar bij deze leeftijd vind ik dat prima. Maar dan nog leg ik hem er elke dag in. allebei lekker even voor onszelf. hij lijkt er zelf ook van te genieten, en is dan heerlijk aan het spelen met zijn 'doesje' (doekje) en 'iejaa' (ezeltje).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 feb 2011 22:06

Voorlopig leg ik haar wel elke middag op bed, maar als ze na een kwartier gaat huilen, haal ik haar eruit. Gelukkig is ze erg zoet in de box, dus dan gaat ze daar een poosje in; is ze toch van de vloer :wink:. De dagen dat ze wél slaapt, gaat ze 's avonds pas rond half 9 naar bed , ook niet ideaal wat mij betreft. Spelen of kletsen op bed doet ze soms wel, en dat vind ik prima, maar huilen hoeft ze er van mij niet. In dat geval is ze waarschijnlijk dus gewoon niet moe genoeg om zelfs maar even lekker te willen liggen. En eigenlijk was madame vanmiddag echt superzoet, dus wat mopper ik eigenlijk? Juist gezellig, zo'n hummeltje om je heen :mrgreen:.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 14 feb 2011 22:54

vandaag heb ik het bij de fysio en het consultatiebureau gevraagd wat het beste was voor lange wandeltochten en die adviseerde toch een drager met frame. omdat het beter voor het ruggetje van je kind is en je eigen rug. je houd het allebei langer vol (de een vind dit fijner en de andere dat natuurlijk, dus dat daargelaten)
dus vanmiddag gelijk via marktplaats een vaude aangeschaft. gelijk knopen doorgehakt ;)

ik hoop dattie bevalt. en doet hij dat niet staat hij binnenkort weer op maktplaats :)

Afbeelding

Hannah slaapt gelukkig nog heerlijk 'smiddags. voorbeeldig : uitslapen tot ongeveer half negen, en haar er pas uithalen rond negen uur!
en 's middag de laatste tijd zeker wel 3 uur slapen, soms wel langer. vind het echt niet erg :P kan ik ook een middagdutje doen :mrgreen:
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 feb 2011 23:04

serieus, jammer,maar het is jullie keuze.
hopelijk bevalt hij jullie en hebben jullie een lekkere vakantie d:)b

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 feb 2011 09:15

Mooi jeepeecee! Ik heb lang getwijfeld of ik ook zoiets aan zou schaffen, vorig jaar. Lijkt me ideaal met kamperen! Dit jaar gaat het sowieso niet op, omdat we toch met een wagen zitten voor de baby, maar volgend jaar als we weer gaan kamperen en Jurian is groot genoeg om zelf lange stukken te lopen, dan ga ik er zeker nog eens naar op zoek!

Hebben jullie ervaring met 'Dora'? Ik kende het dus helemaal niet, maar gister toen ik Jurian van het kdv haalde, holde hij naar zijn mandje, en haalde daar een tekening uit die hij had gekleurd. Hij kwam heel trots laten zien en riep:' mama, kijk, Dora!' (en dan zo leuk: Dowa) En hij heeft de tekening niet meer losgelaten voor we thuis waren. Maar is Dora verantwoord, kan ik hem daar bijvoorbeeld een filmpje van laten zien op internet ofzo? Hij lijkt er echt weg van. Maar heeft iemand ervaring daarmee?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”