jeepeecee schreef:ik heb het idee dat bij deze dragers je dit niet een hele dag vol gaat houden. als je flinke tochten gaat maken voor je eigen rug niet maar ook niet van je kind. nog maar niet te spreken als je kind inslaap valt. of als je valt (hoop dat zoiets niet gebeurt) dan vangt je kind de klap op of word gelanceerd. denk dat het bijvoorbeeld in de stad wel handig is, maar op bergpaadjes

welke dragers die frame dragers of de ergomische dragers??
Als je valt is je kind zo wie zo kwetsbaar welke drager je ook gebruikt. in een frame drager zitten ze minder vast, dan in een ergonomische drager
Een kind slaap beter in een ergonomische drager , want daar zit het veel natuurlijker in en kan zn hoofd op je schouders leggen , en de dragers hebben een slaapkapje.
In een frame drager zeker als het kind kleiner is gaat het snel scheef hangen, als het in slaap valt je zit al snel te hansen met jassen handdoeken om rolletjes te maken
Een frame drager, draagt veel zwaarder want a je hebt de kilos van de drager en b je kind hangt aan je schouders door het frame, verder van je lichaam af, je krijgt veel sneller last van schouders en nek, zoals ik al zei ken ik meerdere mensen die Met zon frame drager niet lang volhouden en met een ergonmische drager wel.
Ik ben vorig jaar in frankrijk geweest met vrienden die een kind hadden in een framedrager, de enigste van de 5 volwassenen die dat ding langer kon tillen was mijn man.
in landen zoals amerika en duitsland, worden dit soort dragers veel meer gebruikt in de buitensport, maar in ned moet het nog groeien. kijk maar eens hier
http://www.bobababycarrier.com/index.ph ... stimonialsop het dragen en voeden forum zijn er genoeg mensen mee de bergen in geweest.