mohamed schreef:Mortlach schreef:mohamed schreef:Het kan best zijn dat Eml met dergelijke berichten zijn haat voor de kerk onderbouwt, maar dat doet niet ter zake voor de boodschap.
Dan kun jij toch objectiever lezen dan ik. Wat je zegt is wel waar, maar de realiteit is dat de boodschap volledig ondergesneeuwd raakt vanwege de achterliggende, op zijn zachtst gezegd twijfelachtige motieven. Er zijn een paar mensen op het forum waarvan het me ondertussen weinig meer kan schelen wát ze schrijven, puur door de manier hóe ze het schrijven, en eml is er daar een van.
Dat is zeker goed mogelijk, maar zolang hij zijn bronnen bekend maakt die afkomstig van anderen zijn prik ik daar doorheen.
Nog even ter aanvulling, ik heb liever dat persoonlijke vetes in een daarvoor bestemd topic worden besproken. Laten we niet vergeten dat Eml het niet zelf heeft bedacht noch geënsceneerd. Wellicht is misbruik binnen de katholieke kerk koren op zijn molen, dat zou zomaar kunnen, maar nogmaals, dat doet niks ter zake voor de serieuze feiten die er liggen. Ik hoop dat we inzicht krijgen in de misstanden binnen de katholieke kerk en hopelijk ook binnen andere kerken, zodat er schoon schip gemaakt kan worden.
De indruk die ik als buitenstaander krijg is dat pedofilie binnen de katholieke kerk buitengewoon vaak voorkomt. Wat deden deze priesters nog meer behalve zich vergrijpen aan kleine jongetjes? Is er een relatie tussen misbruik en het celibaat? Kan het celibaat een toevlucht zijn voor mensen die worstelen met sociaal niet wenselijke begeerten? Die vragen ontstaan bij mij en als ik de katholieken niet mag vragen om antwoorden, dan ga ik zelf wel op zoek. Ik wil weten wat dit betekent voor het bedienen van de sacramenten, jij niet?