irritatie lenzen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor *Annet* » 30 mar 2009 18:04

Je moet ze dan ook een minimaal aantal uur in denk ik 's nachts?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 mar 2009 18:34

Het gaat idd tot -5.
Daarom werd het mij ook aangeraden omdat ik redelijk snel achteruit ging en nachtlenzen schijnt te stabiliseren.
Je moet ze minimaal 4 uur in, dus dat valt mee.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 mar 2009 20:02

Het is dan misschien minder eng dan een laserbehandeling, maar over tien jaar ben je er wel veel meer geld aan kwijt :mrgreen:
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2009 09:27

pol schreef:Mijn lieftallige echtgenoot had woensdag de badkamer ontschimmeld met een of ander tuig. Misschien is dat per ongeluk ergens aangekomen, ik zou het niet weten. Heb de vloeistof weggemikt en ga nu andere halen.

Lenzenvloeistof reinigt je lenzen wel een beetje, desinfecteert ze vooral.... maar lost troep niet op. Als jij de wastafel aanraakt waar van dat spul aan zit en je doet je lenzen uit, zit het de volgende dag gewoon door de vloeistof heen.

Ik doe het zelf ook lang niet altijd, maar officieel moet je voor je je lenzen uitdoet, ze goed wassen en afdrogen met een stofvrije doek en niet met een handdoek want dan heb je alweer kans op stof op je vingers enzo.

En tja, eigenlijk moet je gewoon altijd een bril voor de zekerheid hebben, voor als je ogen even geirriteerd zijn ofzo. Heb ik trouwens ook niet, gelukkig ook nog nooit iets met mijn ogen gehad waardoor ik mijn lenzen niet in zou kunnen.

Annet, lenzen zijn niet vreselijk... het is juist relaxt. Je hebt niks op je hoofd, het beslaat niet... ik sta er nooit bij stil dat ik lenzen in hem, je merkt er niks van. Nog een paar voordelen:

- Je hebt geen zonnebril op sterkte of (in mijn ogen lelijke klepjes voor op je bril) nodig. Scheelt een hoop geld
- Ze zijn onzichtbaar. Sommige mensen vinden het mooi, bij sommigen staat het mooi... bij mij niet :)
- Ideaal bij sporten
- Veiliger
- Groter blikveld (bij een bril kijk je tegen de rand aan als door je ooghoeken gaat kijken

Daphne, ongelovige Thomas.... voor jou is het "eerst ZIEN, dan geloven" wel heel letterlijk op te nemen :D
Geloof me, al die opticiens hebben echt niet nachtlenzen in het assortiment terwijl het toch niet zou werken. Natuurlijk is het uitvoerig getest... en het werkt echt wel.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mar 2009 09:52

Mij is uitgelegd dat afdrogen van lenzen helemaal niet hoeft. Alleen na het uitdoen goed met je (schone) vinger schoonmaken met lenzenvloeistof. Ik doe het nooit eigenlijk, ben al trots op mezelf dat ik wel elke avond nieuwe vloeistof in het dingetje doe.
Ik merk trouwens wel dat ik lenzen in heb hoor, ik heb veel drogere ogen. Ik vind mijn bril echt wel ideaal. Alleen staat het gewoon minder leuk.
Mijn man kan trouwens helemaal zijn lenzen niet meer in, het irriteert continu. Hij heeft ze ook al een jaar of 13 denk ik, en is bang dat hij overgevoelig voor is geworden. Ik vind het niet erg, ik vind zijn bril veel gaver staan :D Maar nu denkt hij aan laseren, dat lijkt me wel een ideale oplossing. Hij ziet namelijk echt niks zonder bril/lenzen, en vindt zijn bril ook niet altijd fijn.
Maar een vriend van hem heeft zijn ogen laten laseren en vond het erg tegenvallen, ook het resultaat. Die moet nu eigenlijk nog een bril op, voor -0,5. Dus we kijken het nog maar even aan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 31 mar 2009 10:55

Mij is ook al een paar keer gezegd dat ik m'n ogen zou kunnen laten behandelen, maar ik vind het eng. Ben veel te bang dat er iets mis gaat. Ik zie nu nog voor 70%, dat gaat door de jaren heen ook minder worden, maar ik heb dit liever dan de kans lopen door een operatie helemaal niks meer te zien.

Verder vind ik lenzen ook heerlijk. Geen brillenglazen die beslaan enzo en al die andere voordelen die Marnix ook al noemde, geweldig!

Ik maak ze ook niet elke avond schoon, slaap soms ook met lenzen in, maar dan heb ik de volgende dag wel heel droge ogen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2009 11:02

MissF schreef:Mij is uitgelegd dat afdrogen van lenzen helemaal niet hoeft. Alleen na het uitdoen goed met je (schone) vinger schoonmaken met lenzenvloeistof. Ik doe het nooit eigenlijk, ben al trots op mezelf dat ik wel elke avond nieuwe vloeistof in het dingetje doe.
Ik merk trouwens wel dat ik lenzen in heb hoor, ik heb veel drogere ogen. Ik vind mijn bril echt wel ideaal. Alleen staat het gewoon minder leuk.
Mijn man kan trouwens helemaal zijn lenzen niet meer in, het irriteert continu. Hij heeft ze ook al een jaar of 13 denk ik, en is bang dat hij overgevoelig voor is geworden. Ik vind het niet erg, ik vind zijn bril veel gaver staan :D Maar nu denkt hij aan laseren, dat lijkt me wel een ideale oplossing. Hij ziet namelijk echt niks zonder bril/lenzen, en vindt zijn bril ook niet altijd fijn.
Maar een vriend van hem heeft zijn ogen laten laseren en vond het erg tegenvallen, ook het resultaat. Die moet nu eigenlijk nog een bril op, voor -0,5. Dus we kijken het nog maar even aan.

Hm ik hoor over laseren wel goede verhalen... Maar ik ben vooral benieuwd wat de gevolgen voor de lange termijn zijn.

Met dat schoonmaken doelde ik niet op de lenzen. Dat hoeft niet, zeker niet met no-rub vloeistof. Dat oogvocht enzo lost daardoor wel op... en je hoeft ze meestal niet eens voor het indien even schoon te mkaen met je vinger, alleen als er na een nacht nog wat troep op zit. Ik bedoelde dat je je handen moet wassen en drogen met een stofvrije doek zodat er geen stof op je handen zit na het drogen, wat vervolgens weer op de lens komt en in je lenzendoosje enzo.

Wat heeft je man voor lenzen? Harde of zachte? Dag, maand, jaar? En jij? En van opticien of bestel je ze / koop je ze zelf?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mar 2009 11:04

Haha, wat een vragen.

Hij heeft zachte maandlenzen. Via de opticien die wel elke keer zijn ogen helemaal controleert.
Nouja, het gaat best zo met bril hoor, en misschien gaat dat laseren toch wel een keer door.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 31 mar 2009 11:37

Ik heb al sinds het begin van mijn lenzentijdperk zachte maandlenzen.
Maar vorig jaar kreeg ik wel een nieuw soort maandlenzen. Wel 25 euro per half jaar duurder ofzo, maar het is een wereld van verschil! Mijn ogen zijn minder droog. Ik had er eigenlijk al weinig last van, af en toe 's avonds, maar nu is het helemaal lekker. Dus de ene of de andere zachte lens verschilt ook nog wel :)
pobody's nerfect

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 31 mar 2009 15:50

Ik vind ook vaak dat mensen die hun ogen hebben laten laseren best wel hangogen hebben.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 mar 2009 16:31

Ik heb nu al een hele poos lenzen, maar draag ze eigenlijk te lang per dag...
Ik heb dus weer een nieuwe bril gekocht, met de bedoeling die 's avonds en in het weekend op te doen..
Maar bah zeg, ik kijk met die bril helemaal niet lekker meer! Geef mij mn lenzen maar 8)
Heb eigenlijk nooit last van mn lenzen, soms een vuiltje, maar ff eruit en weer in, dan is dat ook weer weg ;)
Kga trouwens niet aan nachtlenzen beginnen... Het lijkt mij nou niet echt goed voor je ogen... Er moet toch een één of ander spul inzitte, en nee, geef mij dan maar gewoon die daglens :) Goedkoper en nergens last van :D
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 31 mar 2009 17:34

Die nachtlenzen waar Funlover het over heeft lijkt me wel wat.
Draag nu altijd een bril maar dat is misschien ook wel een optie.

Ik heb ongeveer 2 keer per jaar nieuwe glazen nodig omdat mn ogen
redelijk snel veranderen.
Kan je nachtlenzen dragen als je álleen´standaart plus of min hebt.
Of ook plus en min tegelijk aan beide ogen?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 31 mar 2009 22:28

@Dippie: dat is een kwestie van wennen, ik had daar ook last van toen ik een bril ging dragen. Na een week of drie is het over!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 mar 2009 23:01

Saskia schreef:@Dippie: dat is een kwestie van wennen, ik had daar ook last van toen ik een bril ging dragen. Na een week of drie is het over!

Dat weet ik, ik heb namelijk voordat ik lenzen nam, altijd een bril gedragen. Maar ik moest mn ogen nu opnieuw op laten meten voor die nieuwe bril en daaruit bleek dat het 0,5 meer was dan mn lenzen. Ik heb dus ook een ietwat sterkere bril... Die man zei dat ik waarschijnlijk nu met mn bril beter en rustiger zou kijken, maar het tegendeel is waar... Ik kijk giga irritant, en volgens mij is ie gewoon té scherp ofzo :roll:
En ik kijk ook weer heel erg tegen mn montuur aan en er omheen :P Maar dat komt omdat ik idd ff geen bril meer gewend ben en ik nu een montuur heb van 3cm dik ofzo :lol:
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 apr 2009 07:54

De sterkte van lenzen is altijd iets minder als van een bril.

Terug naar “Archief”