invloed op mannelijkheid ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 mar 2007 17:02

Bij gemeenschap en bevruchting langs de "gewone" weg is het aantal zaadcellen van groot belang, omdat er onderweg naar de eicel nogal wat sneuvelen... :roll:

Mannen hè, die willen de weg niet vragen :roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2007 17:05

Smurffie schreef:
Bij gemeenschap en bevruchting langs de "gewone" weg is het aantal zaadcellen van groot belang, omdat er onderweg naar de eicel nogal wat sneuvelen... :roll:

Mannen hè, die willen de weg niet vragen :roll:

Hoho, dat is onzin aangezien zaadcellen bepalen of het een mannetje of vrouwtje wordt en aangezien er nog steeds evenveel jongens als meisjes geboren worden moeten er dus ook een heleboel vrouwtjes zijn die onderweg voor de etalage van de schoenenwinkel blijven hangen. 8)

Óf er zouden relatief meer mannetjescellen moeten zijn, maar dat lijkt me niet voor de hand liggend.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 mar 2007 17:13

Laat ik toevallig vnamiddag met een stalen gezicht langs een schoenenzaak met een gewèldige etalage gelopen zijn :clown:

Moeilijk, moeilijk.. :mrgreen:

Ik geef het toe dus. Daarbij blijft het trouwens wel een feit dat mannen de weg nooit willen vragen :P Wel of geen zaadcel.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mar 2007 19:05

Dat klopt niet Aragorn. Bij de bevruchting zijn er 1,5 keer zoveel jongetjes als meisjes, bij de geboorte is het percentage jongens nog steeds iets meer dan 50%.

Bij KI wordt het zaad volgens mij gewoon in de vagina ingebracht en niet in de baarmoeder, dus op dezelfde plek als bij gewone gemeenschap.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2007 21:05

Lalage schreef:Dat klopt niet Aragorn. Bij de bevruchting zijn er 1,5 keer zoveel jongetjes als meisjes, bij de geboorte is het percentage jongens nog steeds iets meer dan 50%.

Eh, die clausule had ik al ingebouwd toch? :clown:

Bedoel je overigens dat er 1,5 keer zoveel mannelijke vruchten zijn of 1,5 keer zoveel mannelijke als vrouwelijke zaadcellen?

Overigens heb ik geen enkele moeite met het vragen van de weg.. :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 mar 2007 21:11

Honey, jij bent ook niet hélemaal mannelijk hè :clown:

Verder wel lief, dat is 't 'm denk ik 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mar 2007 21:52

Aragorn schreef:
Lalage schreef:Dat klopt niet Aragorn. Bij de bevruchting zijn er 1,5 keer zoveel jongetjes als meisjes, bij de geboorte is het percentage jongens nog steeds iets meer dan 50%.

Eh, die clausule had ik al ingebouwd toch? :clown:

Bedoel je overigens dat er 1,5 keer zoveel mannelijke vruchten zijn of 1,5 keer zoveel mannelijke als vrouwelijke zaadcellen?

Ik bedoelde vruchtjes.

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 14 jun 2007 13:35

en , ik hb nog en probleem ,vertel je het je vriendin ? of wacht je tot ze er zelf achter komt ?
goed , het zal dr mogelijk niet uitmaken als er liefde in het spel is maar goed....
normaal heb je geen geheimen voor elkaar maar als je een meisje goed kent en je wilt wat met dr , zou je het dan vertellen ?

probleem is , ik wil graag eerlijk wezen tegen haar en omdat me dit toen psychisch wel eea dde kan ik het moeilijk verzwijgen , mn karakter is er wat door verandert , ben er hard van geworden.

Tuinkabouter
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tuinkabouter » 14 jun 2007 14:28

denon schreef:en , ik hb nog en probleem ,vertel je het je vriendin ? of wacht je tot ze er zelf achter komt ?
goed , het zal dr mogelijk niet uitmaken als er liefde in het spel is maar goed....
normaal heb je geen geheimen voor elkaar maar als je een meisje goed kent en je wilt wat met dr , zou je het dan vertellen ?

probleem is , ik wil graag eerlijk wezen tegen haar en omdat me dit toen psychisch wel eea dde kan ik het moeilijk verzwijgen , mn karakter is er wat door verandert , ben er hard van geworden.

Zelf ben ik rond mijn 13e jaar operatief geholpen, omdat 1 zaadbal niet was ingedaald. Verder ben ik wat laat in mn ontwikkeling geweest. Ik heb geen idee of het komt door deze ingreep, of dat ik gewoon laat ben. In mijn familie zijn wel meer mensen wat later, hoewel mn twee jaar jongere broer wat op me voorloopt wat betreft lichamelijke ontwikkeling (baardgroei e.d.). Ik heb het gevoel dat alles gewoon goed zit, m.a.w. ik heb er nooit last van. Maar het zou zomaar kunnen dat ik minder vruchtbaar ben, maar daar moet ik niet vanuit gaan is mij verteld in het ziekenhuis. Als nu op latere leeftijd blijkt dat ik samen met mn vriendin geen kinderen kan krijgen, dan zou dat misschien wel de oorzaak kunnen zijn.

Zoals dus al enigszins blijkt uit het verhaaltje hierboven, heb ik het dus gewoon verteld tegen mijn vriendin. Dit heb ik ook al vrij vroeg in onze relatie gedaan. Ik vind gewoon dat ze er recht op heeft om het te weten. Ze accepteerde het gewoon als een feit, en was er heel nuchter onder. Zo van, nou als we geen kinderen zouden kunnen krijgen als het ooit nog zo ver komt, zou het net zo goed aan mij kunnen liggen.

Maar of het dus invloed heeft gehad op mijn mannelijkheid?? Geen idee. Het zou kunnen zijn dat ik iets later ben, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Verder is er met mijn libido helemaal niets mis :wink:

Je hebt wel gelijk als je zegt dat het een moeilijk te bespreken onderwerp is. Ik heb het dan ook niet tegen heel veel mensen verteld. Ik merk wel dat ik dat nu steeds makkelijker doe. Het heeft ook te maken met je leeftijd denk ik - zulke onderwerpen zijn natuurlijk in je pubertijd helemaal taboe. Succes in ieder geval, en mijn advies is: gewoon vertellen tegen je vriendin!! Ieder mens is zoals hij is!!
Dolce far niënte!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 14:32

Tuinkabouter schreef:
denon schreef:en , ik hb nog en probleem ,vertel je het je vriendin ? of wacht je tot ze er zelf achter komt ?

Zelf ben ik rond mijn 13e jaar operatief geholpen, omdat 1 zaadbal niet was ingedaald. Verder ben ik wat laat in mn ontwikkeling geweest. Ik heb geen idee of het komt door deze ingreep, of dat ik gewoon laat ben.

Maar dat is wel iets anders dan wanneer je er één mist. Bij mij waren ze allebei niet ingedaald, maar ik was helemaal niet laat in m'n ontwikkeling. Ik denk dat dat er dus niet zo heel veel mee te maken heeft.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 jun 2007 17:00

denon schreef:normaal heb je geen geheimen voor elkaar maar als je een meisje goed kent en je wilt wat met dr , zou je het dan vertellen ?

Even een reactie v.a. de 'vrouwenkant': voor mij hoeft iemand dat niet zo nodig te vertellen vóordat er sprake is van een relatie, al ligt dat er natuurlijk ook aan hoe hecht de vriendschapsband op dat moment is: aan goede vriend(inn)en kun je je verhaal immers ook kwijt...
En als er dan een relatie is ontstaan, kun je het m.i. het beste vertellen zodra er een geschikte gelegenheid is. Niet plompverloren natuurlijk, maar als het goed is bespreek je ook je seksualiteit en alles wat daarmee te maken heeft in je verkeringstijd en daar hoort dit m.i. ook bij.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Tuinkabouter
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tuinkabouter » 14 jun 2007 17:56

Aragorn schreef:
Tuinkabouter schreef:

Zelf ben ik rond mijn 13e jaar operatief geholpen, omdat 1 zaadbal niet was ingedaald. Verder ben ik wat laat in mn ontwikkeling geweest. Ik heb geen idee of het komt door deze ingreep, of dat ik gewoon laat ben.

Maar dat is wel iets anders dan wanneer je er één mist. Bij mij waren ze allebei niet ingedaald, maar ik was helemaal niet laat in m'n ontwikkeling. Ik denk dat dat er dus niet zo heel veel mee te maken heeft.

Ik heb nooit zo goed opgelet tijdens biologie, maar ik dacht dat het zo was (heb ik destijds in het ziekenhuis ook begrepen) dat een niet ingedaalde teelbal ook invloed had op je hormoonhuishouding. Zeker weten doe ik dat niet, en ik kan er eigenlijk op internet ook weinig over vinden. Zijn er andere mensen die hier verstand van hebben??
Dolce far niënte!

Terug naar “Archief”