Acire schreef:Ik denk dat Serenity opzich dingen zegt die waar zijn. Maar volgens mij geld dat niet voor zulke kleine kinderen. Die hebben gewoon eten en aandacht nodig, en dat moet je dan ook geven lijkt me. Als kinderen groter zijn kun je hen wel leren dat ze soms moeten wachten, of dat ze soms dingen helemaal niet krijgen.
Daarnaast, eten is een levensbehoefte. En hoe oud een kind ook is en hoe vervelend het zich ook gedraagd... mijn standpunt is dat je het kind nooit het eten af mag nemen.
daarin heb ik ook ongelijk. Bij erg jonge kinderen is aandacht uiteraard nodig, maar zodra ze ouder zijn dan 1 jaar lijkt me orde en regelmaat uiterst belangrijk.
Ik zag het bij mezelf (en soms bega ik weer de fout) zelfs op latere leeftijd dat je als je wat orde en regelmaat laat verwateren, je er vooral lichamelijk op achteruit gaat. Ineens een paar weken lang maar twee maaltijden per dag. 's Ochtends overslaan en rond 12 uur gaan eten. Dat werkt wel en je lichaam krijgt wel voldoende voeding, maar uiteindelijk zwak je af.
Ik heb over het algemeen moeite met eten (o.a. daardoor denk ik). De ene keer wel een maaltijd gedeeltelijk overslaan, of halve maaltijden tussendoor (de hele dag door eten is ook niet goed). Daarom heb ik vooral 's ochtends totaal geen zin in eten, op een kof koffie na. Vanaf 10 uur begin ik honger te krijgen. Vaste tijden eten en slapen, dat is het beste.
Maar inderdaad: jonge kinderen moeten zoveel mogelijk aandacht krijgen, anders gaat het ook fout. Nou ja, wel opletten natuurlijk, als een kind huilt niet direct gaan kijken, anders krijgt zo'n kind door dat het in een makkelijk hotel terecht is gekomen waar je maar een kik hoeft te geven of de dienaren staan aangetreden voor je. Streng en ordelijk, maar toch wel veel aandacht geven. Kind moet eten, dus wat dat betreft neem ik mijn stelling gedeeltelijk terug