Nachtvoeding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 29 jun 2006 16:03

Acire schreef:Ik denk dat Serenity opzich dingen zegt die waar zijn. Maar volgens mij geld dat niet voor zulke kleine kinderen. Die hebben gewoon eten en aandacht nodig, en dat moet je dan ook geven lijkt me. Als kinderen groter zijn kun je hen wel leren dat ze soms moeten wachten, of dat ze soms dingen helemaal niet krijgen.
Daarnaast, eten is een levensbehoefte. En hoe oud een kind ook is en hoe vervelend het zich ook gedraagd... mijn standpunt is dat je het kind nooit het eten af mag nemen.

daarin heb ik ook ongelijk. Bij erg jonge kinderen is aandacht uiteraard nodig, maar zodra ze ouder zijn dan 1 jaar lijkt me orde en regelmaat uiterst belangrijk.

Ik zag het bij mezelf (en soms bega ik weer de fout) zelfs op latere leeftijd dat je als je wat orde en regelmaat laat verwateren, je er vooral lichamelijk op achteruit gaat. Ineens een paar weken lang maar twee maaltijden per dag. 's Ochtends overslaan en rond 12 uur gaan eten. Dat werkt wel en je lichaam krijgt wel voldoende voeding, maar uiteindelijk zwak je af.

Ik heb over het algemeen moeite met eten (o.a. daardoor denk ik). De ene keer wel een maaltijd gedeeltelijk overslaan, of halve maaltijden tussendoor (de hele dag door eten is ook niet goed). Daarom heb ik vooral 's ochtends totaal geen zin in eten, op een kof koffie na. Vanaf 10 uur begin ik honger te krijgen. Vaste tijden eten en slapen, dat is het beste.

Maar inderdaad: jonge kinderen moeten zoveel mogelijk aandacht krijgen, anders gaat het ook fout. Nou ja, wel opletten natuurlijk, als een kind huilt niet direct gaan kijken, anders krijgt zo'n kind door dat het in een makkelijk hotel terecht is gekomen waar je maar een kik hoeft te geven of de dienaren staan aangetreden voor je. Streng en ordelijk, maar toch wel veel aandacht geven. Kind moet eten, dus wat dat betreft neem ik mijn stelling gedeeltelijk terug ;)
what the soul hides, blood tells

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 jun 2006 21:02

Wat ik me net bedacht: je kan ook van de laatste voeding een papfles maken, dat voedt wat meer.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jun 2006 21:42

rosekapje schreef:Wat ik me net bedacht: je kan ook van de laatste voeding een papfles maken, dat voedt wat meer.

dat hielp bij Milan niks.. maar goed hij was dan ook een slechte flesdrinker...

milan heeft afgelopen nacht geslapen vanaf half 8 tot 11 uur... 5 minuten gedronken en toen weer geslapen tot half 8.. dus het begin is er :wink:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 29 jun 2006 23:24

trijntjejohanna schreef:
rosekapje schreef:Wat ik me net bedacht: je kan ook van de laatste voeding een papfles maken, dat voedt wat meer.

dat hielp bij Milan niks.. maar goed hij was dan ook een slechte flesdrinker...

milan heeft afgelopen nacht geslapen vanaf half 8 tot 11 uur... 5 minuten gedronken en toen weer geslapen tot half 8.. dus het begin is er :wink:

Haha TJ, eer hij 16 is moet je hem uit bed slepen dus wat dat betreft.... Geniet er nog ff van.. 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 jun 2006 05:33

Toch moet je op een gegeven moment wel uitkijken met de nachtvoedingen. Ken iemand die haar kind is al anderhalf en die krijgt elke nacht nog om een uur of 2 een fles pap. Dat is natuurlijk helemaal niet nodig, maar ja, anders huilt hij zo hard..........

Bij mij begonnen nummer 1 en 2 op gegeven moment ook weer 's nachts te huilen. Kwam ik bij ze was het stil. Ja, bekijk het! Dan huil je maar. Na 3 nachten was het over. (heb wel even de buren gewaarschuwd dat ze wisten wat er aan de hand was) Als ze eng gedroomd hebben ofzo is het wat anders, maar dat hoor je dan wel aan het huilen.

Misschien kun je je het beste maar neer leggen bij die nachtvoedingen, het hoort er nu eenmaal bij. En als ik na de voeding zo'n allerliefste lach van haar krijg................... ach, dan heb ik toch weer een mooi moment met mijn kleine lieverd!
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jul 2006 20:58

HOERA!!!!!!!!!!!!!!

Klein minipolletje heeft uitgeslapen!!!!!! Jaja.....uit de vorige berichten weten jullie dat ze tussen 3 en 5 kwam en nu vanmorgen....je gelooft het niet.....half 10!
We wisten niet wat we meemaakten. Het gevolg hiervan wel is dat ze een fles minder gedronken heeft, (ze wilde om 7 uur echt geen fles). Straks krijgt ze een lekkere papfles en dan is het afwachten.

Van het cb moet ze dus ook echt van de nachtvoeding af! 's nachts steeds minder en dan om 7 uur een volle fles. Gisterochtend heeft ze het gered tot kwart voor 6 en nu dan helemaal feest.

(om 7 uur lag hier iedereen nog in ruste dus die fles heeft ze om 10 uur pas op en eigenlijk half want ze had geen honger!!!
Babietjes het is en blijft heel byzonder :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 jul 2006 21:25

Lekker voor je dat mini-Pol doorgeslapen heeft. Vond je het niet eng, toen je wakker werd? Ik had dat toen wel, was er vast van overtuigd dat hij niet meer leefde en durfde bijna niet te gaan kijken!

Maar dat ze van het CB echt van die nachtvoeding af moest, nou ja, dat kunnen ze wel zeggen, maar als het niet lukt dan gaat het toch niet. Ze kunnen wel meer zeggen daar. Maar daar hebben we het in een ander topic ook al over gehad!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 jul 2006 11:47

*Annet* schreef:Lekker voor je dat mini-Pol doorgeslapen heeft. Vond je het niet eng, toen je wakker werd? Ik had dat toen wel, was er vast van overtuigd dat hij niet meer leefde en durfde bijna niet te gaan kijken!

Maar dat ze van het CB echt van die nachtvoeding af moest, nou ja, dat kunnen ze wel zeggen, maar als het niet lukt dan gaat het toch niet. Ze kunnen wel meer zeggen daar. Maar daar hebben we het in een ander topic ook al over gehad!

Tuurlijk vond ik dat hardstikke eng, mijn man is gelukkig wat nuchterder en ik heb hem laten kijken omdat ik niet durfde!!!!!!!
Vanmorgen werd ze om 6.45 uur wakker! ook netjes! maar wat nu het gevolg is:
ze drinkt maar 4 flessen meer!!! Mag dat of is dat te weinig, wie o wie weet dat!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 02 jul 2006 13:45

Op een gegeven moment moet je zelfs over op 4 flessen (nou ja moeten, het is normaal) dat verschilt per baby, het gebeurt iig tussen de 4-6 maanden
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 jul 2006 17:04

O dan is dat goed, ze is nu nl 4enhalve maand. gisteravond sloeg ze een fles over en vanochtend weer.
Groentehap hoeft ze niet, want ze doet er haar kaken klem voor op elkaar maar voor de rest gaat het PRIMA!

'S Avonds krijgt ze idd nutricia in de fles dus hopelijk redt ze het morgen weer tot ongeveer half 7/7uur, we zien het wel!

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 10 sep 2006 18:49

Ons kleintje is 5 maanden. We hebben haar een tijdje beneden laten slapen en gewoon laten huilen. Viel vanzelf weer in slaap en na een klein weekje sliep ze door.
Klinkt hard he?! Maar het is m.i gewoon verwennerij!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 sep 2006 20:41

En die meid van ons sliep dus door tot we van vakantie terug kwamen. De eerste nacht dacht ik: beetje verreisd en zo dus ik pak haar maar ff. Maar sindsdien komt ze elke nacht weer, soms wel 2 keer! Wilde haar beneden laten liggen maar om de een of andere reden kunnen we dat niet. Ik ben bang dat ze zich dood huilt ofzo. Ze is nog zo'n klein wurpje ook al is ze 7 maanden. Papa denkt er hetzelfde over dus ik ga nog maar door met de nachtvoeding. Vanmiddag lag ze ook al overdwars te huilen in de wandelwagen, ze lag helemaal klem. Nee, ik vind het nix.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 sep 2006 20:44

ik vind het eerlijk gezegd geen verwennerij.... ik hoorde wel vaak van mensen: ja maar vroeger deden we het zo... ja dat zal wel... maar vroeger is niet nu.. ik vind het zielig als ik milan zo zou laten huilen.. ik heb het wel eens een tijdje geprobeert... maar hij huilt zich dan zooo overstuur, dat ik dat echt niet kon negeren..

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 sep 2006 11:53

Bij ons werkt laten huilen ook niet. We hebben het 3 weken geprobeerd met gevolg dat nu Annemiek (onze oudste) ook wakker is. Nu komt ze om half 5/ 5 uur en krijgt een paar slokjes. Met gevolg dat ze slaapt.
Vandaag zei iemand je moet de avondvoeding overslaan. Idd ik moet ze savonds altijd wakker maken. Dus dat wordt aankomend weekend getest.
Ben benieuwd!
Gelukkig zijn we niet de enigsten met slapeloze nachten

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 sep 2006 22:14

Waarom pas aankomend weekeinde?

Ik laat vanavond Caroline ook maar liggen (naar aanleiding van wat jij poste) en ik zie dan wel weer hoe laat ze komt. Of het nu 1 uur is of 3 uur, wakker word ik toch.

Terug naar “Archief”