Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Ik zie de kroeg meer als een plek net als je werk bijvoorbeeld, waar ook ongelovigen samenkomen, maar dan om te werken, waar ze in de kroeg voor de gezelligheid en het drinken van een biertje zijn.fem schreef:maar hoe doe je dat als je je niet op je gemak voelt in cafés, of in ieder geval geen vrienden hebt waarmee je naar café's zou kunnen gaan, op een christelijke school zit, in een klein christelijk dorp woont, en op je zaterdag baantje ook weinig gelegenheid is tot een goed gesprek, en al je vrienden christen zijn omdat je door bovengenoemde redenen weinig tot geen nietchristenen leert kennen? Ik zou het op zich wel willen, maar ik weet niet hoe.
edit: was reactie op spacy's laatste zin
Als je geen niet christelijke vrienden hebt... kan je altijd nog met wat christenen naar de kroeg gaan. Mijn stamkroeg (waar ik de laatste tijd niet zo vaak meer kom) is mijn stamkroeg geworden omdat we na cathechisatie er altijd ff heengingen... we hebben zelfs de dominee nog een keer meegenomenLaatst hadden we een cursus voor jongbelijdende leden, gingen we na afloop even in de pub zitten... gezellig napraten en zo...
Sowieso vraag ik me af of het goed is dat je weinig tot geen nietchristenen kent om de reden dat je christen bent, want volgens mij is dat namelijk geen reden
Geenszins. Je overdrijft niet, absoluut niet. Het is inderdaad belangrijk dat iedereen het Evangelie hoort, want het is de Blijde boodschap, en zelfs wanneer ze het afwijzen,. dan heb jij toch je plicht a.h.w. gedaan, want ze kunnen voor de witte troon niet zeggen: "Ich habe est nicht gewust?"meschianza schreef:Overdrijf ik? Zie ik het verkeerd? Of ben je het met mij eens en heb je vergelijkbare gevoelens?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten