Moderator: Moderafo's
Nee, maar er is wel in algemene lijn in het uitgangspunt te herkennen en dat geeft weer een herkenbare lijn in de liturgie (bijv. centrale plek van de preek).Maja de Bij schreef:Kun je eigenlijk stellen dat er een ("de") gereformeerde liturgie bestaat? Ik neig er naar om dat te ontkennen.Nathanael schreef:In de reformatorische or evangelische traditie heeft men een ander uitgangspunt, en daarom zien ze geen aanleiding om dit met een hoofdletter te schrijven.
Ook in de protestantse kerken is er een gangbare orde te ontdekken, deze zou je liturgie kunnen noemen.Nathanael schreef:Nee, maar er is wel in algemene lijn in het uitgangspunt te herkennen en dat geeft weer een herkenbare lijn in de liturgie (bijv. centrale plek van de preek).Maja de Bij schreef:Kun je eigenlijk stellen dat er een ("de") gereformeerde liturgie bestaat? Ik neig er naar om dat te ontkennen.Nathanael schreef:In de reformatorische or evangelische traditie heeft men een ander uitgangspunt, en daarom zien ze geen aanleiding om dit met een hoofdletter te schrijven.
Dus ben ik het Marnix eens - er is een gangbare orde van dienst, die per kerk/gemeente kan verschillen.
Maar mijn vraag blijft: vanaf welk uitgangspunt geef jij je mening over 'liturgie'.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten