Moderator: Moderafo's
En dan haken mensen af. Dan keren ze soms de kerk de rug toe. Of ze gaan op zoek naar een gemeente waar ze wel volwaardig gemeentelid mogen zijn.
aardmannetje schreef:En dan haken mensen af. Dan keren ze soms de kerk de rug toe. Of ze gaan op zoek naar een gemeente waar ze wel volwaardig gemeentelid mogen zijn.
Als mensen uit de groep waar je bij hoort je gaan negeren, komt er toch vanzelfsprekend een moment dat je niet meer bij die groep wilt horen.
Ook al heb je het zelf veroorzaakt omdat je in zonden bent gevallen, je moet/mag niet aan de genade twijfelen en in die zonden blijven liggen.
Echter wat in de quote staat wordt wel veroorzaakt omdat mensen uit dezelfde groep zich boven iemand verheffen om te laten merken dat ie fout bezig is. Met tucht wordt toch niet bedoeld dat je alle deuren maar moet sluiten voordat iemand weer deel uit mag maken van de gemeente.
Ik zou weglopen, dan ga ik wel lekker voetballen of zeilen, op dergelijke clubs heb je meer kans op acceptatie. ........krijg je er nou van, zulke gedachten.
Stelling: christenen zijn medeverantwoordelijk voor elkaar om te voorkomen dat tucht en ban niet meer voor hoeven komen.
aardmannetje schreef:Het grootste gebod, is misschien een te hoge lat om waar te kunnen maken met alleen maar iedere week twee keer een zwaar college en weinig intieme contacten. Geheel suggestief, uch
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en dan hoef ik alleen maar naar mijn leven te kijken !Annemieke86 schreef:Ik ken een heilsoldaat die was eerst Christelijk Gereformeerd maar is daar uit de Kerk gezet. Hij had een paar (misplaatste) teksten naar de dominee's hoofd geslingerd en daar was hij niet blij mee.. Nu zit hij bij het Leger Des Heils en ik geloof stellig dat dit zijn roeping is. Hij doet het echt fantastisch!!
Absoluut zijn de wegen van God ondoorgrondelijk!! Ik ken zelf jouw leven niet, dus daarom reageer ik even op het eerste deel van de zinmartin29 schreef:Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en dan hoef ik alleen maar naar mijn leven te kijken !Annemieke86 schreef:Ik ken een heilsoldaat die was eerst Christelijk Gereformeerd maar is daar uit de Kerk gezet. Hij had een paar (misplaatste) teksten naar de dominee's hoofd geslingerd en daar was hij niet blij mee.. Nu zit hij bij het Leger Des Heils en ik geloof stellig dat dit zijn roeping is. Hij doet het echt fantastisch!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten