Uit de kerk gezet worden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 apr 2005 18:19

Ja, ik denk ook dat dat hier op van toepassing is.....Zolang het uit liefde gebeurd is dit m.i. ook geoorloofd...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 25 apr 2005 20:05

En dan haken mensen af. Dan keren ze soms de kerk de rug toe. Of ze gaan op zoek naar een gemeente waar ze wel volwaardig gemeentelid mogen zijn.

Als mensen uit de groep waar je bij hoort je gaan negeren, komt er toch vanzelfsprekend een moment dat je niet meer bij die groep wilt horen.
Ook al heb je het zelf veroorzaakt omdat je in zonden bent gevallen, je moet/mag niet aan de genade twijfelen en in die zonden blijven liggen.
Echter wat in de quote staat wordt wel veroorzaakt omdat mensen uit dezelfde groep zich boven iemand verheffen om te laten merken dat ie fout bezig is. Met tucht wordt toch niet bedoeld dat je alle deuren maar moet sluiten voordat iemand weer deel uit mag maken van de gemeente.
Ik zou weglopen, dan ga ik wel lekker voetballen of zeilen, op dergelijke clubs heb je meer kans op acceptatie. ........krijg je er nou van, zulke gedachten.

Stelling: christenen zijn medeverantwoordelijk voor elkaar om te voorkomen dat tucht en ban niet meer voor hoeven komen.

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 25 apr 2005 20:14

aardmannetje schreef:
En dan haken mensen af. Dan keren ze soms de kerk de rug toe. Of ze gaan op zoek naar een gemeente waar ze wel volwaardig gemeentelid mogen zijn.

Als mensen uit de groep waar je bij hoort je gaan negeren, komt er toch vanzelfsprekend een moment dat je niet meer bij die groep wilt horen.
Ook al heb je het zelf veroorzaakt omdat je in zonden bent gevallen, je moet/mag niet aan de genade twijfelen en in die zonden blijven liggen.
Echter wat in de quote staat wordt wel veroorzaakt omdat mensen uit dezelfde groep zich boven iemand verheffen om te laten merken dat ie fout bezig is. Met tucht wordt toch niet bedoeld dat je alle deuren maar moet sluiten voordat iemand weer deel uit mag maken van de gemeente.
Ik zou weglopen, dan ga ik wel lekker voetballen of zeilen, op dergelijke clubs heb je meer kans op acceptatie. ........krijg je er nou van, zulke gedachten.

Stelling: christenen zijn medeverantwoordelijk voor elkaar om te voorkomen dat tucht en ban niet meer voor hoeven komen.

ik denk dat een inkoppertje is want dan kom je gelijk bij het grootste gebod uit de naastenliefde .
uiteraard is iedere christen medeverantwoordelijk hiervoor maar zoals al eerder opgemerkt is moet het vanuit de liefde gebeuren .en met het gebed op de eerste plaats en door de kracht van ZIJN liefde
I COULD BE YOU OR ANYONE...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 25 apr 2005 20:39

Het grootste gebod, is misschien een te hoge lat om waar te kunnen maken met alleen maar iedere week twee keer een zwaar college en weinig intieme contacten. Geheel suggestief, uch

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 26 apr 2005 19:05

aardmannetje schreef:Het grootste gebod, is misschien een te hoge lat om waar te kunnen maken met alleen maar iedere week twee keer een zwaar college en weinig intieme contacten. Geheel suggestief, uch

ik neem aan dat er ook bij jou in de kerk wel af en toe iets mis gaat en het gaat om het voorkomen ! dus misschien zou je wat dat betreft ook iets kunnen betekenen .
en wat betreft die weinige intieme kontakten ;ik denk dat juist omdat je weinig van die kontakten heb je juist in staat ben daarin proberen te voorkomen waarnodig .
God kijkt niet naar de ''grootte van je daden maar of je iets heb gedaan groot of klein dus als het niet nodig is ...wees dankbaar daarvoor en dank Hem .

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 27 apr 2005 12:36

Ik ken een heilsoldaat die was eerst Christelijk Gereformeerd maar is daar uit de Kerk gezet. Hij had een paar (misplaatste) teksten naar de dominee's hoofd geslingerd en daar was hij niet blij mee.. Nu zit hij bij het Leger Des Heils en ik geloof stellig dat dit zijn roeping is. Hij doet het echt fantastisch!!
Afbeelding

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 27 apr 2005 13:56

Annemieke86 schreef:Ik ken een heilsoldaat die was eerst Christelijk Gereformeerd maar is daar uit de Kerk gezet. Hij had een paar (misplaatste) teksten naar de dominee's hoofd geslingerd en daar was hij niet blij mee.. Nu zit hij bij het Leger Des Heils en ik geloof stellig dat dit zijn roeping is. Hij doet het echt fantastisch!!
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en dan hoef ik alleen maar naar mijn leven te kijken !

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 28 apr 2005 15:55

martin29 schreef:
Annemieke86 schreef:Ik ken een heilsoldaat die was eerst Christelijk Gereformeerd maar is daar uit de Kerk gezet. Hij had een paar (misplaatste) teksten naar de dominee's hoofd geslingerd en daar was hij niet blij mee.. Nu zit hij bij het Leger Des Heils en ik geloof stellig dat dit zijn roeping is. Hij doet het echt fantastisch!!
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en dan hoef ik alleen maar naar mijn leven te kijken !
Absoluut zijn de wegen van God ondoorgrondelijk!! Ik ken zelf jouw leven niet, dus daarom reageer ik even op het eerste deel van de zin :)
Afbeelding

Terug naar “Archief”