rosalie83 schreef:Galateia schreef:Een zelfde verantwoordelijkheid als wanneer je op de natuurlijke manier een kindje zou krijgen!
Groter vind ik! Want een kindje is niet voor niets voor adoptie beschikbaar, heeft vaak al het nodige meegemaakt! Zo'n kindje heeft, meer dan een kindje wat je biologisch gezien krijgt, behoefte aan liefde, geborgenheid, veiligheid!
Zo, even over nagedacht. ja, ik ben het met je eens, in zoverre: ik snap wat je bedoelt.
Ik bedoelde: als je een kind krijgt, dan heb je een bepaalde verantwoordelijkheid. Namelijk om zo goed mogelijk voor dat kind te zorgen. Of je nu een biologisch kind krijgt, of een kind adopteert. Dat is wat ik onder verantwoordelijkheid versta.
In die verantwoordelijkheid zit dus ook het kennen van de behoeftes van het kind. En inderdaad: een geadopteerd kind heeft een achtergond, moet hechten, etc. Helemaal mee eens.
Als wij een biologisch kindje zouden krijgen, dan zou ik dat misschien makkelijker een dagje naar de opvang doen, dan een geadopteerd kind. Ik ben namelijk helemaal niet tegen creches enzo. Maar nee, voor een geadopteerd kindje willen we er alles aan doen om het een stevige basis van liefde, veiligheid en stabiliteit te geven.
Hm. Weer een heel verhaal.