Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 09 jun 2006 21:33

Kan het topic niet gewoon dicht? Het is net als met PKN vs HHK, we vinden allebei dat we gelijk hebben en eens worden we het toch nooit.

André

Berichtdoor André » 09 jun 2006 22:04

Het gaat er hier niet om (hoop ik) of je wel of niet gelijk hebt.
Ik denk dat je hier ook van kunt leren je in te leven in een ander.
En dat er nu eenmaal onderwerpen zijn die niet als een toegevoegde waarde worden gezien op RW is iets waar je wel of niet mee wilt leven.
Er zijn voldoende fora waar je over onderwerpen kunt spreken die hier geen voet aan de grond krijgen.
Wel is waar dat je dan niet meer 'opvalt' door je postings, maar daar gaat het niet om m.i.
Wel herken ik zo her en der gedrag dat mij ook wel eens bij sommige pubers opvalt, met name als ze menen dat hun enorm onrecht wordt aangedaan.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jun 2006 06:10

linde schreef:Wat mij opvalt is dat hier op de man gespeeld gaat worden, eerlijk gezegd vind ik jullie ontzettend puberaal bezig!
Je hebt je ingeschreven op dit forum en je weet dat hier bepaalde regels zijn, door je in te schrijven ben je daarmee akkoord gegaan.
De moderators hebben een gezamelijk doel en houden zich daarbij aan die regels. Dat toevallig BJ veel modereert (wees blij dat refoweb over moderators beschikt die zoveel tijd willen besteden aan refoweb!) geeft nog niet aan dat hij de boeman van refoweb is die overal bovenop zit.
In mijn ogen heb je te accepteren wat mods doen, okay dat je daar een keer commentaar op geeft prima, maar om nou eeuwen lang over hetzelfde door te zeuren....dan vraag ik me uberhaupt af wat je hier nog doet.
Zo ik heb gesproken en verder hou ik nog steeds van jullie :P

Eensch met Linde :D

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2006 08:56

André schreef:Het gaat er hier niet om (hoop ik) of je wel of niet gelijk hebt.
Ik denk dat je hier ook van kunt leren je in te leven in een ander.
En dat er nu eenmaal onderwerpen zijn die niet als een toegevoegde waarde worden gezien op RW is iets waar je wel of niet mee wilt leven.
Er zijn voldoende fora waar je over onderwerpen kunt spreken die hier geen voet aan de grond krijgen.
Wel is waar dat je dan niet meer 'opvalt' door je postings, maar daar gaat het niet om m.i.
Wel herken ik zo her en der gedrag dat mij ook wel eens bij sommige pubers opvalt, met name als ze menen dat hun enorm onrecht wordt aangedaan.

mee eens :D
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jun 2006 09:39

Alwin schreef:Dat jij maar 1 zin uit mijn hele reactie nodig vind om te reageren je zou eens heel de reactie inhoudelijk moeten lezen en daar dan ook iets mee doen. Ik geef duidelijk aan wat ik van mening ben. Ik heb niets tegen jou persoonlijk. Ik stoor mij er alleen verschrikkelijk aan dat mensen zich zo onvolwassen gedragen als ze worden gewezen op regels die er gelden binnen refoweb.

Maar ja dat mensen in nederland altijd tegen regels willen aanschoppen heb ik niet alleen hier gemerkt.

Als je behandeld wordt als een kind, dan ga je je misschien daarnaar gedragen...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jun 2006 09:42

Parsifal: dank voor de uitleg, zo is het duidelijk.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 10 jun 2006 10:09

Eerst zeggen dat er sprake is van dubbelzinnige opmerkingen maar ze dan niet aan willen wijzen, erg zwak BJ. Volgens mij stonden er geen dubbelzinnige/vulgaire dingen in dat topic :roll: En het lijkt mij niet meer dan normaal dat je als je een bepaald beleid ten uitvoer tracht te brengen dit ook durft en kunt verdedigen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jun 2006 11:00

Misschien dat BJ een paar citaat'n kan geev'n.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 10 jun 2006 11:01

zelfs ik als niet-refo kan het deels best met de moderators eens zijn, tuurlijk aan de ene kant zie ik dergelijke topics ook met een knipoog naar een soort taboe dat er op die mannen en vrouwen mogen elkaars kleding niet dragen regel van toepassing is. Aan de andere kant lopen er genoeg gebruikers rond vermoed ik die zich hier wel aan kunnen ergeren binnen jullie kringen.

Maar dat we dan wel de legale broeken/jurkjes tot in heftige mate discussie topics mogen hebben, maar een gezellig onderbroekenhumor topic heeft weinig kans van overleven omdat dit dubbelzinniger zou zijn?
Ik denk dat bij het sluiten van dit soort topics een iets betere onderbouwing die nu hier gevraagd wordt dan wel op zijn plaats is.

Maar voor de rest vind ik ook dat de moderators erg goed hun best doen! :)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 10 jun 2006 11:04

Als jullie iemand af willen kraken, neem mij maar in plaats van BJ. Ik heb Parsifal onlangs verzocht bepaalde dubbelzinnige reacties te verwijderen (dat ging dan toevallig niet over die bh-discussie, maar iets soortgelijks).
Vooral ook omdat ze meestal totaal geen toegevoegde waarde hebben in een verder serieus onderwerp. En verder vind ik het tamelijk ziekelijk dat in elk onderwerp waar toevallig over lichamelijkheid/verliefdheid/kleding gepraat wordt, de reacties van bepaalde mensen een seksuele lading moeten hebben die niet relevant is.
Alsof er een stel vierjarigen tegen elkaar aan het opboksen is in wie de meeste varianten van 'poep' en 'pies' kan bedenken.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2006 11:16

Helemaal mee eens...

Alleen het nieuwe topic dat dicht ging, daar heb ik wat moeite mee. Had het topic gewoon naar Slow Chat verplaatst. Ik had me zo snel niet gerealiseerd dat ik in het verkeerde subforum hem opende. En als er dubbelzinnigheden in gekomen waren, dan had ik het slotje geaccepteerd... Maar dat was niet het geval. Deze vorm van "preventief ruimen" schiet niet zo op. Even ter verduidelijking: Het openen van het topic had niets te maken met moeite met een eerder slotje in het andere topic. Daar was het inderdaad off-topic, maar ik vond het wel leuk om er nog even over door te praten, en dat gebeurde in dat topic volgens mij niet op een dubbelzinnige manier...

Als dat wordt opgevat als een `terugpakactie` en puur op basis daarvan het topic wordt verwijderd is er inderdaad te snel gehandeld, die intentie zat er totaal niet in... als er ergens off-topic wordt gegaan wordt er wel vaker even een nieuw topic over het onderwerp geopend waar dan on-topic doorgepraat kan worden. Had het topic gewoon verplaatst en het aangezien, dan waren er ook geen boze reacties gekomen. :) Nu leidt het tot verontwaardiging en als we nou een beetje rekening met elkaars gevoelens houden, de posters met de mods en ook andersom.... :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 jun 2006 11:19

Misschien moeten we toch maar met een officieel berispingsbeleid gaan werken?

Een berisping is één strafpunt en een waarschuwing zijn er twee. Een ban houdt in dat je niet meer op Credible.nl kunt posten. Lezen is nog wel mogelijk.

Als je twee tot drie strafpunten haalt, levert je dat een weekban op, je kan dan een week lang de regels van deze FAQ nog eens aandachtig doornemen. Nadat je een unban gekregen hebt kan je weer meeposten op het forum. Als je dan op vier tot vijf strafpunten komt krijg je een maandban. Een maand de tijd om weer eens na te denken over je doel op Credible en de regels die Credible hanteert. Na deze maand houdt je nog één strafpunt over, haal je die (dus zes tot zeven in totaal) dan krijg je een definitieve ban.

Daarnaast hebben we de IP ban. Elke computer op internet heeft een nummer, dat heet een IP adres. Wij kunnen van alles nagaan, dus ook je IP adres. Als het te gortig wordt bannen we jouw IP en is het onmogelijk om vanaf deze PC Credible.nl te bezoeken. Een ban kan voor bepaalde of onbepaalde tijd zijn. In een enkel geval kan de crew besluiten af te wijken van het strafsysteem. Dit zal gebeuren wanneer de crew zeer sterk de indruk krijgt dat een (nieuwe) user alleen maar komt om de sfeer te verpesten. Mocht dit zo zijn, dan wordt dit beloond met een definitieve ban.

Hoe kan een strafpunt of ban ongedaan worden gemaakt?
In principe zijn strafpunten en bans permanent. Het kan echter zo zijn dat je een heel goede reden hebt om kwijtschelding van een berisping of waarschuwing te vragen. In dat geval kan je een e-mail sturen naar . Natuurlijk is het ook mogelijk dat je na een ban, of zelfs een IP ban, spijt hebt en terug wilt komen op Credible.nl. In dat geval is het niet de bedoeling dat je simpelweg een nieuw account aanmaakt, je kan dan een mail sturen naar bovenstaand e-mailadres met je excuses en een reden waarom je graag terug wilt komen. Er zal per geval worden bekeken of je weer terug mag komen.
om even Cred te quoten :) Overigens ben ik zeeer tevreden met het rw-modschap meer dan cred-modschap ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2006 11:42

Hm lijkt me niet echt nodig :) Ik denk dat er ook niet zoveel meer aan de hand is, er is nu tenminste een reden opgegeven voor het sluiten van het topic en dat is wel zo prettig voor de forummers.... In zijn algemeenheid ben ik heel positief over het moderatorbeleid hier, zie de kritiek over dit ene topic vooral niet als kritiek op het algemene moderatorbeleid, zo is het niet bedoeld :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 10 jun 2006 11:45

Ik sluit me bij Marnix aan! :D
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 jun 2006 15:57

Wel wel, alweer 3 pagina's verder. :shock:

Even een paar punten:
Ik vind het bijzonder kinderachtig om bij elk kritiekpunt te zeuren dat er wel wat meer waardering voor Refoweb en haar leiding zou mogen zijn. Dat is ten eerste totaal niet relevant en ten tweede zegt kritiek niet dat er geen waardering zou zijn - wat mij betreft is die er zeker wel.

Voorts wordt er door sommige mensen gerefereerd aan het feit dat er nu eenmaal strengere regels zijn op Refoweb. Dat is inderdaad waar en dat is absoluut Refoweb's goed recht en identiteit. Echter, hier was naar het gevoel van veel gebruikers geen sprake van overtreding van bestaande regels en als die kennelijk niet voldoen om de identiteit van Refoweb te bewaken zouden die weleens wat verduidelijkt mogen worden.

Ook heb ik al meerdere malen aangegeven dat het mij niet om het bh-topic an sich ging, dat is wegens offtopic terecht gesloten. BJ had het echter ook over dubbelzinnige opmerkingen, dat zou zelfs de belangrijkste sluitingsreden zijn, terwijl die volgens niemand behalve hijzelf gemaakt zouden zijn en hij weigert dat vervolgens toe te lichten.

Vervolgens worden ook nog eens om onduidelijke redenen een normaal serieus topic over de relevantie van seksuele fantasieën en een voortzetting van het ondergoed-gesprek (dat gewoon naar slowchat had gekunt) gesloten en gelijk maar weggegooid ook. Is het dan zo onvoorstelbaar dat mensen het gevoel krijgen dat dit soort acties meer lijken voort te komen uit moderaterale frustraties dan uit een redelijk modereerbeleid?

Terug naar “Archief”