kwebbel schreef:Nou je haalt de woorden uit mijn mond (allebei), ik kon het eerder niet zo verwoorden, maar ik vind dat jij het goed heb gedaan!! Iedereen ervaart het idd anders en met name de reden die jij hierboven geeft Riska is mijn voornaamste reden als ik later kinderen mag krijgen om zoveel mogelijk andere straffen te bedenken dan slaan.Riska schreef:Smurffie schreef:Het is niet zo dat ik het ze nog iedere dag kwalijk neem en dat het me belemmert in het dagelijks functioneren, maar zoals nu, als ik erover praat, gaan m'n nekharen weer overeind.
Het lichaam slaat herinneringen op en dat overeind gaan staan van de nekharen is daar een uiting van. Als een kind zelf nog geen woorden heeft, slaat het lijf het wel op en geeft het later op enigerlei wijze terug.
Soms word je onverwacht geconfronteerd met beelden van slaan. Je kijkt naar een film en ineens wordt een kind geslagen, met een riem of zo. Dan kan bij mij nog altijd zomaar de paniek toeslaan en voel ik bijna lijfelijk de pijn...
Ik heb getwijfeld of ik meer van mezelf hier neer zou zetten, maar ik doe het toch. Inderdaad herken ik die lijfelijke pijn. Dit heb ik zowel bij het zien (van een film, of toevallig in het echt) en bij het lezen ervan (zo'n boek als Afke's tiental bijvoorbeeld).
Ik herinner me ook niet meer wat ik allemaal fout heb gedaan. Dat zal best gebeurd zijn, maar dat weet ik niet meer. Het enige wat ik me herinner is de angst voor klappen en de klappen zelf.
Bovendien ervaarde ik een pak slaag op blote billen als zeer vernederend, vooral als mijn vader dit deed. Hij raakte me mijns inziens aan op een plaats waar hij me niet hoorde aan te raken.
Ook ik kan het één en ander relativeren. Het was voor mijn ouders ook een hele moeilijke periode, maar moet het dan maar goed gepraat worden als ze hun frustratie op hun kinderen botvieren?
Nu ben ik volwassen en ik zit er heel dubbel in. Als ik iets fout gedaan heb verlang ik naar een pak slaag (alleen durf ik dat aan niemand te vragen). Ik voel me er heel naar onder. Op internet heb ik verschillende informatie gevonden over mensen met spankingbehoeften. Vaak valt dit onder sm en wordt er gesproken van slaaf en meester. Daar voel ik me ook weer niet thuis. Maar die spankingbehoeften herken ik wel en volgens internetinformatie moet dit vrij regelmatig voorkomen en is dit heel gewoon.
En toch voel ik me met dit alles heel slecht. Ik vind het niet goed van mezelf en van de sm-wereld wens ik me verre te houden en iedere keer zoek ik toch weer die informatie op of kijk ik sm-filmpjes (om het maar weer te voelen - ergens voelt dit ook prettig