Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 okt 2008 10:16

Hoe oud zijn ze dan? Ik ging vroeger gewoon op de fiets naar de muziekschool en naar sport :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 okt 2008 10:49

Ik ging ook overal in m'n uppie heen: muziekles, scouting, allerlei knutselclubs. Het viel me wel op dat ik altijd meer mocht dan andere kinderen :) Dat lag ook wel een beetje aan dat mijn moeder ziek was, maar ik denk ook altijd: als je een kind verantwoordelijkheid geeft voor dingen, dan neemt hij/zij die vaak ook en je moet toch leren zelfstandig dingen te doen. Bij scouting leer je sowieso veel dingen zelf doen en ik vond sportclubs vreselijk vanwege het competitiegedoe. Bij de scouting heb ik veel gesport en gespeeld, maar bij balspellen ofzo hielden we meestal niet eens het aantal punten bij, het ging gewoon om de lol.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 okt 2008 10:56

Wij doen buiten de trainingen om vaak wel punten bijhouden en dan gaat het nog steeds om de lol ;) Grappig dat jij dat competitieelement zo vreselijk vindt :) Ik zou juist zonder dat het vreselijk vinden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 02 okt 2008 11:25

Ja ik moest ook altijd alles op de fiets doen, het gebeurde echt nooit dat ik met de auto werd gebracht. Alleen als mn vader bij uitwedstrijden moest rijden.

Maar bij het ploegje dat ik trainen geef, worden bijna alle kinderen/tieners (11-13 jaar) met de auto gebracht, terwijl ze in een straal van 3 km wonen... :?
Laat je leiden door Hem!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 okt 2008 11:47

Naar turnen moest ik ook fietsen. Ik ging er op mijn 7e al heen, 2,5 km fietsen. Maar mijn ouders vonden dat als ik dat wilde, dat ik maar lekker moest gaan fietsen. Het was 2 x per week een avond en vaak zaterdags wedstrijden. Maar altijd gewoon gefietst.
Later ging ik op gitaarles in Hardinxveld Giessendam, maar dat was te eng stuk om alleen te fietsen, dus werd ik altijd gebracht. Dan wachtte mijn vader het half uur in de auto en reed me weer terug. Eigenlijk superlief :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 okt 2008 12:26

mijn jongens moesten eerst hun zwemdiploma halen en daarna mochten ze wat anders maar ze hebben nergens zin in. Nou ja, dan maar niet. Ze vermaken zich ook wel met buiten spelen en hutten bouwen in het bos en weet ik veel wat. Ze zijn een keer bij badminton wezen kijken of judo en keer naar zang geweest maar het boeit ze niet, nou ja dan niet. Heb ik er zelf ook geen omkijken en frustraties van en het scheelt me een hoop geld!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 02 okt 2008 16:54

Ik denk dat als wij kids krijgen ze ook eerst op zwemles gaan en na hun diploma een sport naar keuze. Als ze een beetje muzikaal aangelegd zijn zal ik dat wel stimuleren. Hoewel wij beiden niet echt muzikaal zijn.
Meisje van bijna 3 waar ik oppas is gek op dansen en bewegen. Als er een cd aanstaat springt ze de hele kamer door. Ze gaat nu geloof ik op zo'n peutergroepje van 10 lessen ofzo. Dat lijkt mij ook leuk. Vooral als ze het in zich hebben.
Wij wonen in een klein dorpje dus ik weet niet of hier echt wat te doen is. Als fietsen haalbaar is dan zou ik dat zeker stimuleren.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 okt 2008 08:37

Joepie, de naailesmevrouw belde gister, dat ze toch heeft geregeld dat er plek is voor mijn vriendin en mij. Dus per maandag zit ik op naailes. Heb er super zin in!
Nu kan ik lekker zelf (met die mevrouw dan) de gordijntjes en het hemeltje naaien. Dat wilde ik zo graag, maar omdat ik het nog niet kan, zou mijn schoonzus het doen. Maar nu gaat het toch lukken!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 okt 2008 11:20

Tijn schreef:Ja ik moest ook altijd alles op de fiets doen, het gebeurde echt nooit dat ik met de auto werd gebracht. Alleen als mn vader bij uitwedstrijden moest rijden.

Maar bij het ploegje dat ik trainen geef, worden bijna alle kinderen/tieners (11-13 jaar) met de auto gebracht, terwijl ze in een straal van 3 km wonen... :?

Ja ongelooflijk, net als dat kinderen tegenwoordig bijna allemaal met de auto naar school worden gebracht.
Wat dat betreft vind ik het wel goed dat de overheid daar aandacht aan wil gaan besteden, omdat kinderen tegenwoordig zoveel fouten maken in het verkeer.

Gaaf MissF, dat je toch nog zelf je spulletjes kunt maken!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 okt 2008 12:06

Oeh, ik hoop dat m'n dochter op pianoles wilt.
Zal het zeker stimuleren, heb zelf van mn 6e tot 17e les gehad.
Maar kan haar ook zelf een tijdje les geven, scheelt weer wat geld. 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 okt 2008 12:31

even naar wat anders:

ik heb paar eenvoudige kralendozen bij blokker gehaald en nu vind ik het leuk om zelf wat kettingen in elkaar te flanzen. Wie heeft er wat makkelijk te maken ideeën? Het is met visdraad en er zijn ook sluitingen bij. Ik heb ook wel eens gezien dat er met lint een ketting was gemaakt. Ik denk 2 stuks lint, hier en daar een kraal en dat wat om elkaar heen gedraaid ofzo. Ik kan wel gaan zitten googlen maar dan zie je op gegeven moment door de bomen het bos niet meer.

O ja, en ik wil een korte ketting, die lange vind ik helemaal niet handig.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 okt 2008 13:58

MissF schreef:Joepie, de naailesmevrouw belde gister, dat ze toch heeft geregeld dat er plek is voor mijn vriendin en mij. Dus per maandag zit ik op naailes. Heb er super zin in!
Nu kan ik lekker zelf (met die mevrouw dan) de gordijntjes en het hemeltje naaien. Dat wilde ik zo graag, maar omdat ik het nog niet kan, zou mijn schoonzus het doen. Maar nu gaat het toch lukken!
Gaaf :D Wel wat foto's laten zien he :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 okt 2008 21:23

Mijn naaimachien en ik hebben vandaag even nader kennis met elkaar gemaakt. Het ging eerst wat moeizaam, maar m'n eerste werkstuk is nu zo goed als af :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 okt 2008 07:39

En wat was je eerste werkstuk?

Ik heb deze week eindelijk weer 3D-foam gekocht, zodat ik al die kleine knipwerkjes die ik nog had liggen nu eindelijk op de kaarten kan gaan plakken... nu alleen nog de tijd vinden :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 04 okt 2008 18:45

*Annet* schreef:even naar wat anders:

ik heb paar eenvoudige kralendozen bij blokker gehaald en nu vind ik het leuk om zelf wat kettingen in elkaar te flanzen. Wie heeft er wat makkelijk te maken ideeën? Het is met visdraad en er zijn ook sluitingen bij. Ik heb ook wel eens gezien dat er met lint een ketting was gemaakt. Ik denk 2 stuks lint, hier en daar een kraal en dat wat om elkaar heen gedraaid ofzo. Ik kan wel gaan zitten googlen maar dan zie je op gegeven moment door de bomen het bos niet meer.

O ja, en ik wil een korte ketting, die lange vind ik helemaal niet handig.

Mijn moeder rijgt de kralen en haakt dan de ketting. Per lus een kraal meenemen ofzo. Ik weet niet precies hoe ze het doet, ze probeert gewoon wat.... :lol: Je kunt op die manier wel leuke dingen krijgen. Oja, ik heb er zelf een met lint. Dat is lint, kraal, lint bovenlangs, kraal, lint onderlangs (is dat abn?), kraal enz.. Het lint rijg je zo mee. Ik hoop dat ik duidelijk ben trouwens...

Terug naar “Archief”