Moderator: Moderafo's
em_ma schreef:@ Mortlach: ik bedoel niet dat verdwazing rond voetbal een ergere zonde is dan bv stelen. Of dat ik mijzelf beter vind omdat ik niet veel moet hebben van dat voetbalgebeuren. Lees mn stukje nog maar eens terug![]()
Ik heb niet de indruk dat het te maken heeft met individuen. Kijk eens nuchter om je heen. Ons hele dagelijkse leven staat in het teken van voetbal? Winkels zijn zelfs gesloten. Het moet toch niet gekker worden?
Gezellig in een cafeetje of bij vrienden kijken, okay, dat is gewoon leuk.
Maar dat punt zijn we allang voorbijgeschoten. En dan al dat gevloek en getier, prostituees die overuren draaien/andere vormen van menselijke uitbuiting. Ik vind het vrschrikkelijk!
Los van de vraag of een opmerking wel of niet verstandig is: het evangelie is in elk geval geen zoet praatje dat mensen te vriend wil houden. Het evangelie zegt mensen de wacht aan, laat ze juist NIET vrij en dat heeft ook een afstotende kant. Als je dat niet in de Bijbel leest, ben ik benieuwd welke Bijbel je hebt.Harm-J schreef:Begrijp ik niet, wil ik niet begrijpen, is nodeloos kwetsen, is niet de boodschap die ik in de bijbel lees. Denk jij zelf niet dat je mensen eerder van het evangelie wegduwt met zulk soort opmerkingen?
Misschien is dat wel zo omdat voor die evenementen niet het hele land bijkans plat ligt.Mortlach schreef:Het was ook niet persoonlijk gericht. Nu is voetbal actueel dus iedereen valt erover. Ik kan me niet herinneren dat er ook zo'n onderwerp was voor de Olympische spelen, Roland Garos, de Tour, of het WK-schaatsen in Thialff.
Cruyff zou zeggen: "elk nadeel heb z'n voordeel".em_ma schreef:Ik ga zo lekker boodschappen doen. Wat zal ik snel klaar zijn haha..
Het was ook niet persoonlijk gericht. Nu is voetbal actueel dus iedereen valt erover. Ik kan me niet herinneren dat er ook zo'n onderwerp was voor de Olympische spelen, Roland Garos, de Tour, of het WK-schaatsen in Thialff.
elbert schreef:Los van de vraag of een opmerking wel of niet verstandig is: het evangelie is in elk geval geen zoet praatje dat mensen te vriend wil houden. Het evangelie zegt mensen de wacht aan, laat ze juist NIET vrij en dat heeft ook een afstotende kant. Als je dat niet in de Bijbel leest, ben ik benieuwd welke Bijbel je hebt.
linde schreef:t was nou niet echt een doelpunt waar voor getoeterd moest worden maar dat mag ik hier vast niet zeggen
em_ma schreef:Waar ligt de grens tussen sportverdwazing en in gezonde proporties bezig zijn met sport?
Mi gaat het WK richting de verdwazing. Zeg nu zelf: hoe gezond is het als je zo van de kaart bent dat je niet meer kunt werken als Nl verloren heeft? En zo kan ik nog tig voorbeelden noemen.
Of als zelfs christenen kerkdiensten skippen vanwege voetbalwedstrijden?
Wie zet je dan op de eerste plaats? Voetbal of Jezus? Dat is dan toch een retorische vraag?
En nee, ik ben zelf ook geen heilig boontje. Dat besef ik maar al te goed, ik moet ook elke dag tegen mijn zwakheden strijden.
jeepeecee schreef:johan zit te kijken en die zei van wel
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten