Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 10 mei 2004 21:31

voor mezelf:
geen sex voor het huwelijk.
just below my skin I'm screaming

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2004 22:03

Don Chaot schreef:voor mezelf:
geen sex voor het huwelijk.

en waarom dan niet?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 mei 2004 09:13

Ik merk dat er mensen zijn die heel gemakkelijk zeggen, dat ze niet aan sex doen voor het huwelijk. Maar ik denk dat bijna iedereen wel een keer op deze uitspraak terugkomt, want in je verkeringstijd kom je altijd wel op een moment dat het moeilijk is om het niet te doen.
Het komt op mij over dat het voor veel mensen een vanzelfsprekendheid is van: natuurlijk doe ik niet aan sex voor het huwelijk. Het is iets door God gegeven en dat bewaar ik tot ik getrouwd ben.
Het is heel mooi als je er zo over denkt, maar in de praktijk is het heus niet altijd zo gemakkelijk en vanzelfsprekend. (voor mij in ieder geval)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 11 mei 2004 10:03

bloempie19 schreef:Ik merk dat er mensen zijn die heel gemakkelijk zeggen, dat ze niet aan sex doen voor het huwelijk. Maar ik denk dat bijna iedereen wel een keer op deze uitspraak terugkomt, want in je verkeringstijd kom je altijd wel op een moment dat het moeilijk is om het niet te doen.
Het komt op mij over dat het voor veel mensen een vanzelfsprekendheid is van: natuurlijk doe ik niet aan sex voor het huwelijk. Het is iets door God gegeven en dat bewaar ik tot ik getrouwd ben.
Het is heel mooi als je er zo over denkt, maar in de praktijk is het heus niet altijd zo gemakkelijk en vanzelfsprekend. (voor mij in ieder geval)
Het is ook meer een voornemen :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mei 2004 10:04

Maar ik ben het met bloempie eens.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 11 mei 2004 10:06

Aragorn schreef:Maar ik ben het met bloempie eens.

en ik ook :P

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 mei 2004 12:21

@mic schreef:Het is ook meer een voornemen :wink:

Net als voornemens voor het nieuwe jaar?! :wink:
Dan komt er dus niks van terecht...
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 11 mei 2004 12:44

bloempie19 schreef:Ik merk dat er mensen zijn die heel gemakkelijk zeggen, dat ze niet aan sex doen voor het huwelijk. Maar ik denk dat bijna iedereen wel een keer op deze uitspraak terugkomt, want in je verkeringstijd kom je altijd wel op een moment dat het moeilijk is om het niet te doen.

Een beetje vreemd. Het mag eigenlijk niet, maar ja, er komt wel een moment dat het moeilijk is om het niet te doen, dus ik doe het maar??? Juist in zulke tijden moet je proberen staande te blijven voor de verzoeking. Enne, ik weet van genoeg mensen die het niet voor het huwelijk gedaan hebben.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 mei 2004 12:56

ik zeg alleen dat ik vind dat mensen makkelijk die uitspraak doen. Zo van: Ik doe niet aan sex voor het huwelijk. Maar het is iets waar je echt voor bewaard moet blijven.
Ik zeg absoluut niet dat je maar aan de verleiding toe moet geven. Dat heb ik zo niet bedoeld.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 11 mei 2004 13:23

bloempie19 schreef:ik zeg alleen dat ik vind dat mensen makkelijk die uitspraak doen. Zo van: Ik doe niet aan sex voor het huwelijk. Maar het is iets waar je echt voor bewaard moet blijven.
Ik zeg absoluut niet dat je maar aan de verleiding toe moet geven. Dat heb ik zo niet bedoeld.

Idd, daar heb je volkomen gelijk in. Ik denk dat we daar ook kracht van Boven voor nodig hebben.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 mei 2004 07:57

Bloempie,

het voornemen hebben is inderdaad wel makkelijk, maar het in de praktijk brengen is erg moeilijk.
Het is al veel vaker gezegd, maar het wordt makkelijker naarmate je meer heldere grenzen heb. En schuw het gesprek erover niet.
Daarbij stem ik ook van harte met het Weermannetje in dat er kracht van Boven nodig is om staande te blijven. Wel moet je uitkijken met het zeggen van: ik heb kracht van Boven nodig, en vervolgens maar lekker doen waar je zin in hebt.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 mei 2004 08:45

Ik ben het helemaal met je eens TheKeimpe!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 12 mei 2004 09:32

TheKeimpe schreef:Bloempie,

het voornemen hebben is inderdaad wel makkelijk, maar het in de praktijk brengen is erg moeilijk.
Het is al veel vaker gezegd, maar het wordt makkelijker naarmate je meer heldere grenzen heb. En schuw het gesprek erover niet.
Daarbij stem ik ook van harte met het Weermannetje in dat er kracht van Boven nodig is om staande te blijven. Wel moet je uitkijken met het zeggen van: ik heb kracht van Boven nodig, en vervolgens maar lekker doen waar je zin in hebt.

Precies, dat laatste is idd heel belangrijk. De praktijk is vaak ook iets ingewikkelder dan de theorie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mei 2004 10:16

Het Weermannetje schreef:Precies, dat laatste is idd heel belangrijk. De praktijk is vaak ook iets ingewikkelder dan de theorie.

Dat is meestal wel zo ja.. :wink:

Alleen in dit geval weet ik het nog niet zo heel zeker. Als je kijkt hoe we hier al geworsteld hebben met de theorie en er niet uitgekomen zijn.. :roll: En als ik er dan bij bedenk dat het met mijn vriendin eigenlijk redelijk soepel verlopen is allemaal.. dan kon de theorie nog weleens moeilijker dan de praktijk zijn.. :D

(Maar dat is dan mijn individuele ervaring)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 12 mei 2004 11:28

Ik denk dat zulk soort dingen voor iedereen weer anders zijn. Er zijn ook zat gevallen te bedenken waarbij de praktijk wel moeilijker was dan de theorie. Bij jou dan toevallig niet.. :wink:

Terug naar “Archief”