Moderator: Moderafo's
Het is ook meer een voornemenbloempie19 schreef:Ik merk dat er mensen zijn die heel gemakkelijk zeggen, dat ze niet aan sex doen voor het huwelijk. Maar ik denk dat bijna iedereen wel een keer op deze uitspraak terugkomt, want in je verkeringstijd kom je altijd wel op een moment dat het moeilijk is om het niet te doen.
Het komt op mij over dat het voor veel mensen een vanzelfsprekendheid is van: natuurlijk doe ik niet aan sex voor het huwelijk. Het is iets door God gegeven en dat bewaar ik tot ik getrouwd ben.
Het is heel mooi als je er zo over denkt, maar in de praktijk is het heus niet altijd zo gemakkelijk en vanzelfsprekend. (voor mij in ieder geval)
bloempie19 schreef:Ik merk dat er mensen zijn die heel gemakkelijk zeggen, dat ze niet aan sex doen voor het huwelijk. Maar ik denk dat bijna iedereen wel een keer op deze uitspraak terugkomt, want in je verkeringstijd kom je altijd wel op een moment dat het moeilijk is om het niet te doen.
Het komt op mij over dat het voor veel mensen een vanzelfsprekendheid is van: natuurlijk doe ik niet aan sex voor het huwelijk. Het is iets door God gegeven en dat bewaar ik tot ik getrouwd ben.
Het is heel mooi als je er zo over denkt, maar in de praktijk is het heus niet altijd zo gemakkelijk en vanzelfsprekend. (voor mij in ieder geval)
bloempie19 schreef:ik zeg alleen dat ik vind dat mensen makkelijk die uitspraak doen. Zo van: Ik doe niet aan sex voor het huwelijk. Maar het is iets waar je echt voor bewaard moet blijven.
Ik zeg absoluut niet dat je maar aan de verleiding toe moet geven. Dat heb ik zo niet bedoeld.
TheKeimpe schreef:Bloempie,
het voornemen hebben is inderdaad wel makkelijk, maar het in de praktijk brengen is erg moeilijk.
Het is al veel vaker gezegd, maar het wordt makkelijker naarmate je meer heldere grenzen heb. En schuw het gesprek erover niet.
Daarbij stem ik ook van harte met het Weermannetje in dat er kracht van Boven nodig is om staande te blijven. Wel moet je uitkijken met het zeggen van: ik heb kracht van Boven nodig, en vervolgens maar lekker doen waar je zin in hebt.
Het Weermannetje schreef:Precies, dat laatste is idd heel belangrijk. De praktijk is vaak ook iets ingewikkelder dan de theorie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten