Katlheen schreef:Maar goed, ieder zijn mening. Deel die mening in ieder geval wel even met je eventuele toekomstige partner, komt die niet voor verrassingen te staan

Moderator: Moderafo's
Katlheen schreef:Maar goed, ieder zijn mening. Deel die mening in ieder geval wel even met je eventuele toekomstige partner, komt die niet voor verrassingen te staan
quote="Bertiel"ben ik direct met hem eens, maar met deze maatregel zal je de jongere straffen, en niet de ouders! Wie moet er nu de rekeningen betalen of gaan we ze verder de schuldsanering in sturen??
Het salaris van de jongere wordt meegerekend met het gezinssalaris, hoe kan een jongere van zulke ouders een toekomst opbouwen.??
Bertiel schreef:ben ik direct met hem eens, maar met deze maatregel zal je de jongere straffen, en niet de ouders! Wie moet er nu de rekeningen betalen of gaan we ze verder de schuldsanering in sturen??
Het salaris van de jongere wordt meegerekend met het gezinssalaris, hoe kan een jongere van zulke ouders een toekomst opbouwen.??
En over je linkje... tis maar na wie je vrienden zijn
Mortlach schreef:Nou ja, het geld wat die jongeren anders kwijt waren geweest aan huur dragen ze nu op een wat omslachtige manier af aan de ouders. Ik vind er wel wat voor te zeggen. Het is natuurlijk een beetje vreemd als om een gezin in één huis te hebben waarbij de 3 of 4 zonen/dochters allemaal, noem eens wat, 25.000 euro per jaar verdienen maar de ouders een volledige bijstandsuitkering ontvangen.
Even wat getallen opgezocht, zoals het minimum jeugdloon bij 18 jaar, 660 euro per maand en dat loopt op tot 1450 vanaf 23 en ouder, bruto, dat dan weer wel. Van die 660 euro zal niet al te veel worden afgesnoept, lijkt me.
Bijstand voor alleenstaande ouders is 70% van het minimumloon, bepaald geen vetpot waar je nog veel vanaf kunt halen. Aan de andere kant is het wel duur voor de overheid (en dus voor de belastingbetaler).
Bertiel schreef:eeeuuuh Mortlach, die EUR 660 wordt als de jongere van 18 dat verdiend volledig van de uitkering worden afgetrokken... tis niet dat de jongere minder geld krijgt, bij de ouder wordt de uitkering minder!
Maar er moet toch iemand gas/water/licht/eten/drinken/verzekering/etc. etc. betalen. Als dat nu van de uitkering wordt betaald, moet dan de jongere het maar doen??
schaapje schreef:Een alleenstaande bijstandsrechtigde krijgt met een kind(eren) ca.1200,-- als dat kind 18 jaar is heeft het een eigen inkomen via studiefinanciering of een baan, .....dan wordt er al automatisch gekort van1200, naar ca. 850,00 euro omdat er van uitgegaan wordt dat het inwonende kind kostgeld betaald.
Maar nu wordt alles wat het kind aan inkomen verdient afgetrokken worden!
schaapje schreef:Een alleenstaande bijstandsrechtigde krijgt met een kind(eren) ca.1200,-- als dat kind 18 jaar is heeft het een eigen inkomen via studiefinanciering of een baan, .....dan wordt er al automatisch gekort van1200, naar ca. 850,00 euro omdat er van uitgegaan wordt dat het inwonende kind kostgeld betaald.
Maar nu wordt alles wat het kind aan inkomen verdient afgetrokken.
schaapje schreef:Tja ik vraag me ook af hoe dat gezien wordt "stapelen van uitkeringen achter 1 deur"
Een uitkering krijg je niet zo gemakkelijk, en fraude is er altijd op elk vlak, lees de kranten maar eens.
Een inwonend kind tot 27 jaar, krijgt niet eens een uitkering als die werkeloos is, want dan wordt er vanuit gegaan dat ouders voor dat kind moeten zorgen.
Ik vind het alsmaar asocialer worden, we moeten zeker mensen aan het werk helpen, maar ook naar de mogelijkheden kijken van de sociaal zwakkeren.
Ik zeg dit omdat ik me grote zorgen maak over mijn pleegkinderen, die een verstandelijke achterstand hebben. De oudste b.v. werkt al jaren in een sociale werkplaats, verdiend haar eigen geld, wat gebeurd er als ze daar de boel ook gaan bezuinigen, kan ze een uitkering krijgen, en thuis zitten?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten