Schipje schreef: ik schaam me nergens voor omdat ik niet 'miep' maar gewoon een feit constateer. Bovendien kijk ik liever niet naar mijn broeders en zusters in o.a. Noord-Korea, ik bid er liever (helaas, altijd te weinig) voor.
Meisje20, ik denk dat dat de hele essentie is van deze discusie. Christenen zien de machten van de duivel vaak niet meer. Natuurlijk is er op het kijken naar een wedstrijdje voetbal niks op tegen. Maar iets wat de wereld zo in beslag neemt en wat (en dat is het belangrijkste) NIET naar God toe leidt, dat komt niet van God al kan Hij natuurlijk alles gebruiken om mensen tot Hem te trekken. En van niet alles kan je direct zeggen of het naar God toe leidt of niet, maar het mag toch duidleijk zijn dat iets wat leidt tot o.a. geldverspilling en prostitutie nooit bij God vandaan kan komen?
Iemand kan zich zelf ook een straks keurslijf aan willen aanmeten, dat leidt vaak enkel tot ellende of ontsporing. Het lijkt mij er op, dat jij zaken vanuit jouw visie heel sterk projecteerd op anderen. Lijkt mij ook geen goede zaak...