Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kris
Mineur
Mineur

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Kris » 04 jun 2010 18:07

schelpje3 schreef:Mijn man komt net thuis met het verhaal dat Terror Jaap er ook mee te maken heeft, zijdelings, niet met de moord, maar heeft contact met JvdSloet :)
Heb me even verdiept in wie dat was, hij won 1 miljoen met de wedstrijd "iemand wegpesten uit een villa" TV programma.
Als hij dat miljoen won, was zijn belofte !, ging het geld naar een goed doel.
Hij won, hij was zelf het goede doel :?
Het geld ging op de DSB Bank, 100.000 was gegarandeerd, dus die andere 900.000 ????
Zij hebben dus contact (gehad), soort zoekt soort zakmaarzegge.

Dus op basis van wat vage geruchten die nog niet bevestigd zijn vooralsnog en sowieso van twijfelachtige aard zijn beoordeel jij iemand? Hoe weet jij dat 'Terror Jaap' van hetzelfde soort is als Joran van der Sloot? Heeft 'Terror Jaap' ooit iemand vermoord? Het is nog niet eens bekend of Joran van der Sloot überhaupt wel iemand heeft vermoord, laat staat dat 'Terror Jaap' daar iets mee te maken heeft. Bovendien heb je geen bal te maken met de zaak als je toevallig contact hebt met iemand. Als dat het criterium is voor medeplichtigheid is de moeder van Joran van der Sloot ook medeplichtig. Een rare redenatie. En wat heeft zijn verkeerde beslissing om zijn geld bij de DSB Bank te stationeren met de zaak te maken? Helemaal niets!
Overigens vind ik 'Terror Jaap' ook geen heel fijn persoon, integendeel, maar ik zou geen oordeel over hem uit willen spreken. En weet je wat opmerkelijk is? Voor zijn gedrag in die villa heeft hij zijn excuses aangeboden omdat hij het achteraf zo vreselijk vond wat hij gedaan heeft daar.
Hij heeft overigens wél aantoonbaar een stoornis, die Terror Jaap: een eetstoornis.

Verder: ik ben het eens met Mortlach.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 jun 2010 21:20

Er zijn berichten verwijderd vanaf nu gaan we niet meer op de man spelen.

Ik ben bang dat als Joran in Lima in de gevangenis zit dat hij vermoord wordt, ze "weten" dat hij het heeft gedaan.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 jun 2010 21:38

@Evelien, dat was destijds in Iran ook. (eind jaren 70) als ze merkten dat je Amerikaan was, haatten ze je, was je je leven niet zeker, maar Dutch ?? Joehen Kroif ! Yeah. Was het voetbal toch nog ergens goed voor. Raar toch, dat als je toevallig in het verkeerde land geboren bent, zoals jij aangeeft in Holland, vanwege Joran, je meteen gehaat bent. Net alsof iedere Nederlander J. van harte steunt, integendeel.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 05 jun 2010 06:59

Kris schreef:Het zou best kunnen dat hij een stoornis heeft, sowieso is hij een pathologische leugenaar, maar hoe bedoel je dat hij levenslang begeleid moet worden en hoe zou je dat praktisch in willen richten? Dat kost de staat bakken met geld en bovendien ziet het ernaar uit dat hij daar gevangen wordt gezet en bij mijn weten kennen ze in Peru geen TBS en dwangverpleging, et cetera.

Het is altijd moeilijk om geen oordeel te vormen, maar objectief te blijven. Kris, jij stelt dat Joran een pathologische leugenaar is.
We kunnen dit hooguit denken. Wij zijn geen psychiaters die een stoornis kunnen vaststellen, we hebben geen inzage in JvdS zijn dossier.
Ik denk dat we voozichtig moeten zijn om uitspraken te doen die we denken dat "vaststaand " zijn. :wink:

Als iemand een persoonlijkheidsstoornis heeft, zal hij levenslang begeleid moeten worden. Dat hoeft niet eens de staat te doen. Ik ken mensen in mijn omgeving die bijv. hun (oudere) kind/familielid blijvend begeleiden, strakke regels, controle, etc. Dit kan al dan niet met een persoonsgebonden budget. Is de stoornis heel extreem, dan kun je in aanmerking komen voor begeleid wonen, of als het helemaal niet handelbaar is in een instelling/inrichting.
Iemand met een persoonlijkheidsstoornis heeft naar eigen idee totaal geen probleem, ziet ze van zichzelf ook niet. Daarom moet de omgeving zulke mensen voor zichzelf beschermen, voordat zij anderen iets aan doen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 jun 2010 07:35

@Toppie: Je probeert toch niet te zeggen dat JvdS door een familielid begeleid zou kunnen worden? En ik denk dat we het er ook wel over eens zijn dat hij ook in een instelling niet op z'n plek is. Daar lijkt me de problematiek ietsje te heftig voor...

Ik begrijp echter niet dat hij, als hij inderdaad schuldig is, zo onvoorzichtig te werk is gegaan. Kamer op zijn naam, duidelijke beelden op beveiligingscamera's en een lijk dat voor het oprapen ligt. Je zou haast denken dat het allemaal in een opwelling is gebeurd. Niet dat dat het minder erg maakt, overigens.

En het meisje is ook al begraven toch? Zouden ze het lichaam niet nodig hebben voor verder onderzoek?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jun 2010 11:50

De krant van vanmorgen gaf al enige antwoorden. De verdenking wordt nu toch wel meer een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Het is te laat om hem door familie te laten begeleiden.
Die moeder zag het gedrag destijds helemaal niet, althans, naar buiten toe bleef ze ontkennen.
Er zijn nu 2 "vrienden" die een belastende verklaring afgelegd hebben, hij had "iets ergs" gedaan, en er werd een vindplaats van Natalee gesuggereerd.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Hij heeft nu toch een verkeerd meisje in een verkeerd land uitgekozen.
Hij blijft ontkennen !
Al zou hij een sprankje schuldgevoel hebben, waar zit dat dan ?
Je zult je dochter zo maar thuiskrijgen, vreselijk.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 05 jun 2010 12:13

schelpje3 schreef:De krant van vanmorgen gaf al enige antwoorden. De verdenking wordt nu toch wel meer een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Het is te laat om hem door familie te laten begeleiden.
Die moeder zag het gedrag destijds helemaal niet, althans, naar buiten toe bleef ze ontkennen.
Er zijn nu 2 "vrienden" die een belastende verklaring afgelegd hebben, hij had "iets ergs" gedaan, en er werd een vindplaats van Natalee gesuggereerd.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Hij heeft nu toch een verkeerd meisje in een verkeerd land uitgekozen.
Hij blijft ontkennen !
Al zou hij een sprankje schuldgevoel hebben, waar zit dat dan ?
Je zult je dochter zo maar thuiskrijgen, vreselijk.

Er zit wel een kern van waarheid in natuurlijk, maar vergis je niet: jij doet alle uitspraken op basis van 'horen zeggen'
De media heeft grote invloed op ons denken en ons doen en zolang het tegendeel niet bewezen is, is hij gewoon nog steeds onschuldig.

Je geeft behoorlijk af op de moeder van Joran, maar laten we eerlijk zijn: het is wel haar bloedeigen zoon.
Wat zou jij doen in het geval je zo'n zoon had. Zou je hem dan ook niet in bescherming nemen?

En, wij weten niets van zijn schuldgevoelens af en of die er al dan niet zijn. Sterker nog: we weten niet eens of hij hier bij betrokken is, toegegeven dat de feiten - zoals ze door de media naar voren worden gebracht - niet echt vóór hem pleiten.

Afijn, wat ik zeggen wil: laten we eerst eens de ontwikkelingen afwachten alvorens we conclusies gaan trekken, want dan is erg gevaarlijk! Kijk maar naar "de twee van Putten"

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jun 2010 12:25

Annet76: jij doet ook uitspraken op basis van horen zeggen. Logisch, jij noch ik waren er bij (gelukkig !)
We halen alles uit de verschillende kranten, tv en radio.
Heel veel dingen komen overeen, zijn dus hetzelfde, sommige dingen idd niet.
Jij vraagt of stelt wat ik zou doen als moeder ?
Iig niet in een tv programma gaan zitten, betaald, allerlei zielige verhalen ophangen, hoe erg het wel was etc etc.
En maar blijven beweren dat de meiden hem zoooooo lief vonden. Ze belden altijd.
Waar had hij over geklaagd in Peru ? Ik vind mezelf nogal knap, de meiden wilden met me dansen, maar niet met me mee.
In de auto van het meisje, is een partydrug gevonden, die mensen willoos maakt.
Dat was ook al aan de orde bij de zaak Holloway.
Er zijn ouders die openlijk afstand nemen van hun verslaafde zoon, die op het criminele pad geraakt is.
hem niet meer helpen, OP ADVIES VAN DE HULPVERLENING.
Soms moet je als ouder je kind loslaten, om hem te helpen. Liefde = loslaten.
In 99% van de gevallen gaat dat heel goed, (ik noem maar een percentage) maar die ene procent, of wellicht meer, gaat helemaal fout.
Ik denk niet dat God van ons vraagt, als je kind een duivel in mensengedaante wordt, hem de hand boven het hoofd te houden.
Wij mogen het kwaad niet goedpraten. Tuurlijk mag een kind altijd terugkeren, als hij oprecht berouw toont.
Als J het gedaan heeft, kan ik begrijpen dat zijn moeder hem gaat opzoeken in de gevangenis.
Maar zoals zij TEVOREN deed, DAT is niet goed. Op 15/16 jarige leeftijd is er best nog wel wat aan te sturen, al of niet hardhandig (ik bedoel niet slaan, maar streng, met regels)

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 05 jun 2010 13:09

toppie schreef:Het is altijd moeilijk om geen oordeel te vormen, maar objectief te blijven. Kris, jij stelt dat Joran een pathologische leugenaar is.
We kunnen dit hooguit denken. Wij zijn geen psychiaters die een stoornis kunnen vaststellen, we hebben geen inzage in JvdS zijn dossier.
Ik denk dat we voozichtig moeten zijn om uitspraken te doen die we denken dat "vaststaand " zijn. :wink:

Je hebt gelijk dat we op moeten passen met bindende uitspraken. Sowieso is hij onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar dat hij een leugenaar is, is volgens mij wel een vaststaand feit gezien alle verhalen die hij de wereld in heeft geholpen, die totaal niet met elkaar overeen bleken te komen.

Als iemand een persoonlijkheidsstoornis heeft, zal hij levenslang begeleid moeten worden. Dat hoeft niet eens de staat te doen. Ik ken mensen in mijn omgeving die bijv. hun (oudere) kind/familielid blijvend begeleiden, strakke regels, controle, etc. Dit kan al dan niet met een persoonsgebonden budget. Is de stoornis heel extreem, dan kun je in aanmerking komen voor begeleid wonen, of als het helemaal niet handelbaar is in een instelling/inrichting.

Dat klopt. Maar die mensen waar jij het over hebt, hebben doorgaans geen moorden op hun geweten. Nu is dat bij Joran van der Sloot ook nog helemaal niet bewezen, maar feit is wel dat hij ervan verdacht wordt. Dat maakt de situatie nogal anders. Als hij schuldig wordt bevonden aan moord in Peru, is de kans klein dat hij hierheen komt om zijn straf uit te zitten en de straffen in dergelijke landen liggen wel wat hoger dan hier en ze kennen er geen dwangverpleging of TBS-klinieken, vermoed ik. Dus hoe zou je dat dan willen bewerkstelligen?

Iemand met een persoonlijkheidsstoornis heeft naar eigen idee totaal geen probleem, ziet ze van zichzelf ook niet. Daarom moet de omgeving zulke mensen voor zichzelf beschermen, voordat zij anderen iets aan doen.

Correct. Maar als bewezen wordt dat hij die meisjes, of in ieder geval dat laatste meisje, vermoord heeft, is het voor hem te laat wat betreft hulp. In ieder geval voor de komende heel veel jaren (de jaren die hij dan vast zal zitten in een gevangenis in Peru).

Saskia schreef:Ik begrijp echter niet dat hij, als hij inderdaad schuldig is, zo onvoorzichtig te werk is gegaan. Kamer op zijn naam, duidelijke beelden op beveiligingscamera's en een lijk dat voor het oprapen ligt. Je zou haast denken dat het allemaal in een opwelling is gebeurd. Niet dat dat het minder erg maakt, overigens.

Dat is precies de reden waarom ik wel kan begrijpen dat mensen hem een stoornis aanpraten. Als hij inderdaad die moord heeft gepleegd, heeft hij volgens mij óf niet doorgehad waarmee hij bezig was of hij heeft zich (misschien wederom) in een positie gemanoeuvreerd waarin hij geen andere oplossing zag dan haar te vermoorden. Maar goed, laten we niet op de feiten vooruit lopen.

schelpje3 schreef:Annet76: jij doet ook uitspraken op basis van horen zeggen. Logisch, jij noch ik waren er bij (gelukkig !)
We halen alles uit de verschillende kranten, tv en radio.
Heel veel dingen komen overeen, zijn dus hetzelfde, sommige dingen idd niet.

Dat klopt. In principe doen we allemaal uitspraken op basis van dingen die we horen, zien en lezen in de media. Maar er bestaat wel een verschil tussen de feiten en de geruchten. Nu weet ik niet wat er allemaal waar is van de geruchten over die belastende verklaringen en de betrokkenheid van 'Terror Jaap' bij de zaak, et cetera. Maar ik doe daar dan ook geen uitspraken over. Hij blijft onschuldig tot het tegendeel bewezen is (hoewel ik me afvraag of ze in Peru datzelfde principe hanteren).

schelpje3 schreef:Iig niet in een tv programma gaan zitten, betaald, allerlei zielige verhalen ophangen, hoe erg het wel was etc etc.

Toch vraag ik me dat af. Ik denk dat ik, als het mijn kind zou zijn, wél de media op zou zoeken om mijn verhaal te doen en om te proberen de onschuld van mijn zoon te bewijzen of in ieder geval aan te geven dat ik achter hem sta. Zeker als ik daadwerkelijk zou geloven dat hij onschuldig is - waar het destijds bij de zaak Holloway wel op leek (dat zijn ouders écht dachten dat hij onschuldig was). Verder beschuldig je nu die vrouw ervan zichzelf te prostitueren door voor geld in programma's haar zielige verhaal te doen. Heb je daar bronnen en bewijzen voor?

schelpje3 schreef:In de auto van het meisje, is een partydrug gevonden, die mensen willoos maakt.
Dat was ook al aan de orde bij de zaak Holloway.

Of dat in het geval van Natalee Holloway ook het geval was, kunnen we nog niet met zekerheid stellen. Op basis van wat verhalen wordt dat beweerd, maar haar lichaam is nooit gevonden dus men heeft nooit kunnen onderzoeken of er daadwerkelijk drugs in het spel waren en al helemaal niet of het om een drug gaat die mensen willoos maakt. Sowieso bestaat er een groot verschil tussen partydrugs (ik noem bijvoorbeeld xtc en amfetamine) en drugs die mensen willoos maken (een goede dosis ghb). Is daadwerkelijk door de politie bekendgemaakt dat er in de auto van dat meisje drugs zijn gevonden en heb je daar een bron van? Ik ben er wel benieuwd naar. :) O, en is ook bekendgemaakt om welke drug het gaat?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jun 2010 13:27

@Kris, zowel Peter R de V als P & W hebben gezegd dat de VARA geld geboden had en dat was echt niet alleen reisgeld.
Ik kan best begrijpen dat je zo lang mogelijk in de onschuld van je kind blijft geloven, misschien zelfs tegen beter weten in, ja dat kan.
De waarheid kan TE erg zijn.
Maar weet je nog dat er in het nws kwam dat vader een mobieltje de gevangenis had ingesmokkeld ?
Zij hebben hoe dan ook, meegewerkt aan deze onverkwikkelijke gebeurtenissen.
Vader vdS bleef opeens, betrekkelijk jong, dood, op de tennisbaan. Nu blijven er meer mannen plots dood op die leeftijd, maar toch.
Spanning ? Werd het hem toch te veel ? DAT is heel slecht voor je lichaam hoor. Zeker je hart.
Ik denk dat het beter was geweest voor de publieke opinie, als er van het begin anders was omgegaan met de gegevens en de feiten.
Ik vond overigens wel die patrick v.d. E ook maar een vaag figuur, dat blijkt inmiddels wel, hij was en is niet van onbesproken gedrag.
Soms heb je dat fingerspitzengefuhl bij iemand, het klopt niet, maar wat ?
Ik hoorde toevallig Edwin Evers gistermorgen, ik vind dat nieuws bespreken altijd wel leuk, op de halve uren, en die zei: ik word onpasselijk als ik die kop van die goser zie. En toen hij hoorde dat de gevangenis in Peru de hel op aarde is, zei hij: goed zo.
Edwin is altijd een jongen zonder uitgesproken meningen over mensen, zeker geen negatieve.
Die 2 sidekicks vliegen nogal eens uit de bocht, en hij nuanceert dan de boel. Zo is de rolverdeling ook, maar toch.
Je kunt nu maar blijven beweren (of hopen) ach, misschien niet waar, schijn tegen, maar dan heeft hij wel heeeeel veeeel schijn tegen.
In de media van Peru EN Amerika, is hij de dader DUS schuldig.
Het feit dat hij moeder H afperste, pleit toch ook niet bepaald voor he ?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jun 2010 13:31

@Kris: nog even over die drug, jawel, was op radio en stond in de krant. Is dat geen GHB of zoiets ? Iig noemen ze dat de rape-drug.
Ik las ook hoe ze gevonden was. Tja, is dat waar ? Ik ga er maar van uit. Anders kun je beter geen krant lezen :wink: Alleen de datum bovenaan klopt he :?:
Er waren destijds getuigen dat Natalee onder invloed van drugs was, het was ook geen echt brandschoon meisje.
het meisje werd, typisch Amerikaans, neergezet als een braaf studentje, maar hier en daar las ik wel dat ze niet wars was van stappen en feesten.
Met alcohol en drugs, maar daar is ze geen uitzondering in geweest.
Er zijn daar ook erge dingen gebeurd. Wie, waarom en hoe ?

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 05 jun 2010 13:47

schelpje3 schreef:@Kris, zowel Peter R de V als P & W hebben gezegd dat de VARA geld geboden had en dat was echt niet alleen reisgeld.

Oké, dat heb ik gemist. Dat is opmerkelijk inderdaad. Als vaststaat dat dit inderdaad het geval is, is dat belachelijk.

Ik kan best begrijpen dat je zo lang mogelijk in de onschuld van je kind blijft geloven, misschien zelfs tegen beter weten in, ja dat kan.
De waarheid kan TE erg zijn.

Dat klopt. En ik vermoed dat dát in eerste instantie was wat de ouders van Joran van der Sloot deden: geloven in de onschuld van hun kind. Dat ze daarbij geprofiteerd heeft van de situatie vind ik niet zo netjes, maar ja, als ze het geld aanbieden, wie zegt er dan 'nee'? :) Ik vind de rol van de ouders ook niet zo heel relevant of belangrijk in de zaak Holloway en in deze zaak helemaal niet zelfs.

Maar weet je nog dat er in het nws kwam dat vader een mobieltje de gevangenis had ingesmokkeld ?
Zij hebben hoe dan ook, meegewerkt aan deze onverkwikkelijke gebeurtenissen.

Nu ja, er bestaat nog wel een verschil tussen het binnensmokkelen van een mobiele telefoon (hetgeen heel dom is) en daadwerkelijke betrokkenheid bij de zaak zelf, toch?

Vader vdS bleef opeens, betrekkelijk jong, dood, op de tennisbaan. Nu blijven er meer mannen plots dood op die leeftijd, maar toch. Spanning ? Werd het hem toch te veel ? DAT is heel slecht voor je lichaam hoor. Zeker je hart.

Vermoed je dat er een complot achter zit? Ik denk dat hij 'gewoon' is overleden. Stress kan daarbij wel een rol spelen, maar ik zie vooralsnog geen complot. ;) Die spanning is ook niet meer dan logisch, me dunkt. Dat zegt niet veel over de eventuele betrokkenheid van de ouders bij de zaak en ook niet over het feit of Joran van der Sloot schuldig is in de zaak Holloway of niet.

Ik denk dat het beter was geweest voor de publieke opinie, als er van het begin anders was omgegaan met de gegevens en de feiten.

Hoe zou jij willen dat er was omgegaan met de gegevens en de feiten?

Ik vond overigens wel die patrick v.d. E ook maar een vaag figuur, dat blijkt inmiddels wel, hij was en is niet van onbesproken gedrag.

Nu is het volgens mij wel járen geleden dat hij voor het laatst in aanraking kwam met justitie, maar inderdaad, erg slim was het niet van Peter R. de Vries om juist hem te gebruiken.

Soms heb je dat fingerspitzengefuhl bij iemand, het klopt niet, maar wat ?
Ik hoorde toevallig Edwin Evers gistermorgen, ik vind dat nieuws bespreken altijd wel leuk, op de halve uren, en die zei: ik word onpasselijk als ik die kop van die goser zie. En toen hij hoorde dat de gevangenis in Peru de hel op aarde is, zei hij: goed zo.
Edwin is altijd een jongen zonder uitgesproken meningen over mensen, zeker geen negatieve.
Die 2 sidekicks vliegen nogal eens uit de bocht, en hij nuanceert dan de boel. Zo is de rolverdeling ook, maar toch.

Ik snap dat gevoel wel enigszins, maar weiger er zelf aan mee te doen. Die wraakgevoelens vind ik zo zinloos en het onderbuikgevoel bij zo'n op merking als 'als ik die kop van die gozer zie' vind ik verwerpelijk. Hij moet niet veroordeeld worden op basis van onderbuikgevoelens, maar op basis van feiten. Als hij het gedaan heeft en het wordt vastgesteld dat hij inderdaad de dader is, dán verdient hij een stevige straf.

Je kunt nu maar blijven beweren (of hopen) ach, misschien niet waar, schijn tegen, maar dan heeft hij wel heeeeel veeeel schijn tegen.

Dat hij de schijn tegen heeft klopt. Persoonlijk vermoed ik óók dat hij erbij betrokken is of zelfs de dader is. Maar totdat bewezen wordt dat hij de dader is, is hij in principe onschuldig. Dat heeft met hoop niet zoveel te maken, want ik hoop dat de waarheid boven tafel komt ongeacht de uitkomst. En als hij dan schuldig blijkt te zijn, mag hij van mij zwaar gestraft worden. Maar niet eerder.

In de media van Peru EN Amerika, is hij de dader DUS schuldig.

Dat is een verkeerde redenatie. Wat de media zeggen, doet er niet toe. De waarheidsvinding is een taak van justitie (al heb ik wel mijn twijfels bij justitie in landen als Peru en zeker bij de onafhankelijkheid en objectiviteit van de rechters en advocaten daar). Totdat bewezen wordt dat hij schuldig is, is hij onschuldig. Dat is de redenatie waarvan we uit moeten gaan. Hoe naar dat ook is en hoezeer dat ook in tegenspraak is met ons onderbuikgevoel.

Het feit dat hij moeder H afperste, pleit toch ook niet bepaald voor he ?

Tot op heden is dat nog een onbewezen gerucht volgens mij, maar als blijkt dat het zo is, zegt dat wat over de idiotie van die jongen, maar nog altijd is het geen bewijs voor zijn daderschap in een van beide zaken.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 05 jun 2010 14:04

Kris schreef:Je hebt gelijk dat we op moeten passen met bindende uitspraken. Sowieso is hij onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar dat hij een leugenaar is, is volgens mij wel een vaststaand feit gezien alle verhalen die hij de wereld in heeft geholpen, die totaal niet met elkaar overeen bleken te komen. Citaat:

Ben ik helemaal met je eens! Maar ik durf voor mezelf niet stellig te beweren dat hij een pathologische leugenaar is. Daarom hou ik het voor mezelf altijd op;" ik zelf denk dat hij een....". :wink:

Wat betreft de media, zij leggen de mensen iets op hun bord, waarvan later wel eens blijkt dat de zaken toch net ietwat anders lagen. Je hebt op dat moment wel een gerucht de wereld in geholpen, wat je niet meer terug kunt draaien. Daarom is terughoudendheid geboden, totdat de zaak inderdaad voor de rechter is geweest. :-k

Ik heb met mijn eerdere stukje over begeleiding e.d niet specifiek Joran bedoeld.
Zijn familie is in ieder geval niet in staat gebleken deze jongen naar behoren op het rechte spoor te houden.
Daarom zou in dit geval gedwongen behandeling meer op zijn plaats zijn.
Deze jongen heeft de schijn al jaren tegen m.b.t. Nathalee, nu deze zaak erbij...., dat doet er echt geen goed aan!
Inderdaad mensen die geen moorden op hun geweten hebben, worden anders begeleid als moordenaars.
Maar nogmaals, dat is in dit geval nog niet bewezen, hij is nog steeds verdachte.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jun 2010 14:35

@Kris: Pa werd van meer dingen verdacht, hij was immers ook nog (aankomend) rechter ?
Het is te lang geleden, er is niet alles blijven hangen bij mij.
Sommige dingen wel, omdat ik die opmerkelijk vond en vind en ook later gebeurden, zie uitzending p&w bijv.
De feiten en speculaties werden door elkaar gehusseld, steeds kreeg je andere dingen te lezen en horen.
Zoals er bijv omgegaan met de moord op dat andere meisje, anderhalf jaar geleden, ook op 1 v.die eilanden, okay, dat meisje werd snel gevonden en de dader ook, maar toch was het anders.
Later dook Joran op in Thailand (tsss, mn geheugen is niet alles meer) en weer kreeg je zo'n uitzending, die ik overigens niet gezien heb.
Het is altijd op zondag en dan heb ik geen zin om mijzelf en mn gezin te laten vervuilen met die kijkbuis.
Patrick, beste Kris, is nadien nog 2 maal in het nieuws geweest !
Al snel bleek dat hij losse handjes had, zijn vrouw deed aangifte. Ze had een enorme bloeduitstoring op haar been. Later trok ze hem geloof ik in. #-o
Paar maanden geleden heeft hij vastgezeten wegens drugsbezit.
Dus.....

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 05 jun 2010 14:43

schelpje3 schreef:@Kris: Pa werd van meer dingen verdacht, hij was immers ook nog (aankomend) rechter ?

Dat wist ik niet. Weet je toevallig waarvan hij verdacht werd en waarom? :)

Het is te lang geleden, er is niet alles blijven hangen bij mij.
Sommige dingen wel, omdat ik die opmerkelijk vond en vind en ook later gebeurden, zie uitzending p&w bijv.

Wat vond je precies opmerkelijk aan die uitzending van P&W?

De feiten en speculaties werden door elkaar gehusseld, steeds kreeg je andere dingen te lezen en horen.

Correct. Ook van Joran's zijde. Dat is de reden voor mijn betiteling van Joran van der Sloot als pathologisch leugenaar.

Zoals er bijv omgegaan met de moord op dat andere meisje, anderhalf jaar geleden, ook op 1 v.die eilanden, okay, dat meisje werd snel gevonden en de dader ook, maar toch was het anders.

Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt. :oops:

Later dook Joran op in Thailand (tsss, mn geheugen is niet alles meer) en weer kreeg je zo'n uitzending, die ik overigens niet gezien heb.

Dat heb ik destijds ook gehoord ja. Hij werd geloof ik verdacht van vrouwenhandel of zo. Maar ook dat is nooit bewezen en het is gebleven bij de geruchten (o.a. veroorzaakt door Peter R. de Vries, al dan niet terecht).

Het is altijd op zondag en dan heb ik geen zin om mijzelf en mn gezin te laten vervuilen met die kijkbuis.

Ik kijk sowieso weinig tv. ;) Soms kijk ik dingen terug op internet.

Patrick, beste Kris, is nadien nog 2 maal in het nieuws geweest !
Al snel bleek dat hij losse handjes had, zijn vrouw deed aangifte. Ze had een enorme bloeduitstoring op haar been. Later trok ze hem geloof ik in. #-o
Paar maanden geleden heeft hij vastgezeten wegens drugsbezit.
Dus.....

Dat wist ik niet. Maar ik ben dan ook veel in het buitenland geweest de laatste jaren en heb lang niet alles gevolgd.

Terug naar “Archief”