Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annet* » 24 jun 2009 15:04

Boudin was vrijdag ook jarig.

Nog gefeliciteerd Bloempie. Zet de kadoos weg en pak ze met sinterklaas weer in, mooi voordelig :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jun 2009 10:46

Nog van harte gefeliciteerd met Thomas, Bloempie!

@Kwebbel: Leuk, zeg!
*Gaat ook eens op zoek naar informatie wat betreft een adoptiekindje.*
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jun 2009 12:14

wij willen ook een 2e adoptie kindje (1 uit Oekraine, zodat we ze ook kunnen opzoeken). Bangladesh is toch best wel wat onhandiger om te komen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 jun 2009 12:28

Ik heb een adoptiekindje van Compassion samen met mijn huisgenootje.
Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het geld komt vast goed terecht, daar twijfel ik op zich niet aan.
Maar als een kind van 6 in een brief zegt dat hij ons zegent, altijd voor ons bidt, zo dankbaar is etc. etc. komt dat erg onnatuurlijk over. Stuur dan alleen een tekening met een briefje van de begeleidster en écht alleen wat dat kind zegt ofzo.
Maargoed, binnen een jaar ben ik het huis uit, dus dan wordt mijn huisgenootje alleenstaande financieel adoptiemoeder ;)
pobody's nerfect

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 25 jun 2009 13:54

Wij hadden met dispuut ook een aantal adoptie kindjes, waar we idd ook brieven van kregen. Maar volgens mij krijgen ze wel de dringende instructie om heeeeeel erg dankbaar over te komen. Nou ja, zolang je zo'n brief krijgt gaat het vast beter met ze dan voordat ze financieel gesteund werden.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 jun 2009 15:43

Jo'tje schreef:Ik heb een adoptiekindje van Compassion samen met mijn huisgenootje.
Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het geld komt vast goed terecht, daar twijfel ik op zich niet aan.
Maar als een kind van 6 in een brief zegt dat hij ons zegent, altijd voor ons bidt, zo dankbaar is etc. etc. komt dat erg onnatuurlijk over. Stuur dan alleen een tekening met een briefje van de begeleidster en écht alleen wat dat kind zegt ofzo.
de kinderen die niet zelfstandig kunnen schrijven worden geholpen door hun tutor. Misschien dat het idd wat onnatuurlijk overkomt. Maar als een kind zegt tegen de tutor: "Zeg maar dat ik voor hem/haar bidt." dan schrijft de tutor dat natuurlijk op ;-)

@Daphne: ik heb het van de stichting Compassion. Ik heb zelf nog met de stichting zelf gemaild en ze raden af om grote spullen op te sturen i.v.m. de dure invoerrechten. Wel hebben ze een overeenkomst met de pakketdienst om bijv. papieren waren op te sturen zoals kaarten, velletjes papier, stickers enzo. En anders kan je bijv. 10 euro overmaken zodat ze daar bijv. een pop, kleurtjes enzo te kopen.

@Evelien: wij konden voornamelijk kiezen uit Afrikaanse landen zoals Kenia, Bangladesh, e.d. Maar ook de Dominicaanse Republiek, Thailand, e.d. Ze hebben met geloof ik 15 landen een overeenkomst en in ieder land zit zo'n kantoor van de stichting. Wel kost een reis naar Kenia naar je sponsorkindje 1950 euro p.p wel alles inclusief dus de reis, het hotel, rondleiding, e.d.

@esli: waarom zouden ze instructie krijgen om dankbaar over te komen? Volgens mij heb je niet eens instructie nodig. Als ik arm was en iemand sponsorde mij voor "slechts" 29 euro per maand zou ik van nature al blij zijn!

Nou en hier is ze dan !!
Afbeelding
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2009 15:56

Leuk hoor! Wij hadden het er pas ook over, en willen een kindje via Woord en Daad 'adopteren'. Twee dagen later belde World Vision met dezelfde vraag. Ik heb eerlijk gezegd dat we liever via Woord en Daad doen, omdat we het idee hebben dat bij zo'n enorme organisatie meer geld gaat zitten in alles ertussen dan in het kind. Ik heb wel toegestemd om een pakketje toegestuurd te krijgen, maar ik heb wel gemeld dat ik het raar vind dat je kunt kiezen voor een kindje, helemaal met een foto erbij. Dat vind ik echt iets ongelooflijks eigenlijk, een beetje keuren. Als je kiest voor een financiele adoptie maakt het toch niet uit welk kindje het is, als er maar weer 1 geholpen wordt, lijkt mij. Ondertussen hebben we nog steeds niks ondernomen, dus goed dat dit weer even naar boven komt :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jun 2009 15:58

Wij hebben nu 1 uit Bangladesh. Geweldig gaaf jochie. k heb hem al een aantal jaren. En dan vooral die tekeningen die je krijgt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 jun 2009 16:00

@MissF: ik heb ook niet gekozen voor ons kindje maar de keuze bij de stichting gelaten. Ik vond het ook heel raar om te kiezen. En goed idd dat het onderwerp weer aangesneden word.. waar ik al niet goed voor ben 8) :lol: :oops:
Maar bij de EO deelden ze pakketjes uit op de EO Jongerendag en daar zat al een kindje aan gebonden zeg maar. Maar dat koos je niet, die kreeg je gewoon toebedeeld ;-)

@Evelien: gaaf die tekeningen :D dat lijkt mij heel bijzonder om te ontvangen.....
Laatst gewijzigd door kwebbel op 25 jun 2009 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jun 2009 16:01

MissF schreef:Leuk hoor! Wij hadden het er pas ook over, en willen een kindje via Woord en Daad 'adopteren'. Twee dagen later belde World Vision met dezelfde vraag. Ik heb eerlijk gezegd dat we liever via Woord en Daad doen, omdat we het idee hebben dat bij zo'n enorme organisatie meer geld gaat zitten in alles ertussen dan in het kind. Ik heb wel toegestemd om een pakketje toegestuurd te krijgen, maar ik heb wel gemeld dat ik het raar vind dat je kunt kiezen voor een kindje, helemaal met een foto erbij. Dat vind ik echt iets ongelooflijks eigenlijk, een beetje keuren. Als je kiest voor een financiele adoptie maakt het toch niet uit welk kindje het is, als er maar weer 1 geholpen wordt, lijkt mij. Ondertussen hebben we nog steeds niks ondernomen, dus goed dat dit weer even naar boven komt :mrgreen:

Wij hebben ook via Woord en Daad.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 25 jun 2009 18:35

kwebbel schreef:@Evelien: wij konden voornamelijk kiezen uit Afrikaanse landen zoals Kenia, Bangladesh, e.d.

Bij mijn weten ligt Bangladesh niet in Afrika;)

Ik heb ook een poosje met vriendinnen een kindje van Compassion gehad in Ethiopie. Lief kind van 6 jaar ofzo. Maar het werd een beetje lastig, dus hebben het toen overgedaan naar iemand anders.

Ik vind inderdaad wel dat de brieven misschien een beetje gemanipuleerd worden. Maar misschien ligt het ook wel aan de vertaling dat het zo overkomt.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 25 jun 2009 20:07

Wij hebben via Kimon een meisje uit Bangladesh geadopteerd. We moeten haar alleen nog steeds post sturen......
Maar ik vind het ook voor mijn kinderen wel goed, dat ze zien dat niet iedereen het zo goed heeft.
En ze bidden elke dag voor haar.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 26 jun 2009 09:50

Ik heb een vriendin die bij Woord en Daad gewerkt heeft.
Zij zegt dat de mensen in Nederland echt gaan bellen naar het hoofdkantoor als ze niet bedankt worden voor het briefje of kadootje dat ze hebben opgestuurd. Ze twijfelen er aan of het echt is aangekomen, en het geeft ze ws een goed gevoel :shock: Ze stoppen soms echt met de sponsoring om die reden. Vandaar dat de kinderen instructies krijgen om van die dankbare briefjes te schrijven. :?
En over dat uitzoeken. Er zijn mensen die graag een kindje van de leeftijd van hun eigen kind willen, of iets met een bep. land hebben. Dat vindt ik nog wel te begrijpen.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 jun 2009 11:21

Bloempie, gefeliciteerd met Thomas!

Wij hebben ook een adoptiekindje. Dit via Woord en Daad. Je kunt er gewoon een van de fotopagina uitzoeken. We wilden graag een heel jong meisje zodat we lang dezelfde hebben.
We kregen haar als 4 jarige, ze is nu 6 jaar.
Time flies when you have none!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 jun 2009 14:10

Maaike schreef:
kwebbel schreef:@Evelien: wij konden voornamelijk kiezen uit Afrikaanse landen zoals Kenia, Bangladesh, e.d.

Bij mijn weten ligt Bangladesh niet in Afrika;)

Ik heb ook een poosje met vriendinnen een kindje van Compassion gehad in Ethiopie. Lief kind van 6 jaar ofzo. Maar het werd een beetje lastig, dus hebben het toen overgedaan naar iemand anders.

Ik vind inderdaad wel dat de brieven misschien een beetje gemanipuleerd worden. Maar misschien ligt het ook wel aan de vertaling dat het zo overkomt.
dat is jouw ervaring. Ik heb nog geen brieven ontvangen. Zij wordt nu geïnformeerd dat wij haar sponsorouders zijn.

En Evelien: Bangladesh ligt idd niet in Afrika ;-)

en waarom vond jij het lastig worden Maaike?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”