Nog gefeliciteerd Bloempie. Zet de kadoos weg en pak ze met sinterklaas weer in, mooi voordelig

Moderator: Moderafo's
de kinderen die niet zelfstandig kunnen schrijven worden geholpen door hun tutor. Misschien dat het idd wat onnatuurlijk overkomt. Maar als een kind zegt tegen de tutor: "Zeg maar dat ik voor hem/haar bidt." dan schrijft de tutor dat natuurlijk opJo'tje schreef:Ik heb een adoptiekindje van Compassion samen met mijn huisgenootje.
Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het geld komt vast goed terecht, daar twijfel ik op zich niet aan.
Maar als een kind van 6 in een brief zegt dat hij ons zegent, altijd voor ons bidt, zo dankbaar is etc. etc. komt dat erg onnatuurlijk over. Stuur dan alleen een tekening met een briefje van de begeleidster en écht alleen wat dat kind zegt ofzo.
MissF schreef:Leuk hoor! Wij hadden het er pas ook over, en willen een kindje via Woord en Daad 'adopteren'. Twee dagen later belde World Vision met dezelfde vraag. Ik heb eerlijk gezegd dat we liever via Woord en Daad doen, omdat we het idee hebben dat bij zo'n enorme organisatie meer geld gaat zitten in alles ertussen dan in het kind. Ik heb wel toegestemd om een pakketje toegestuurd te krijgen, maar ik heb wel gemeld dat ik het raar vind dat je kunt kiezen voor een kindje, helemaal met een foto erbij. Dat vind ik echt iets ongelooflijks eigenlijk, een beetje keuren. Als je kiest voor een financiele adoptie maakt het toch niet uit welk kindje het is, als er maar weer 1 geholpen wordt, lijkt mij. Ondertussen hebben we nog steeds niks ondernomen, dus goed dat dit weer even naar boven komt
kwebbel schreef:@Evelien: wij konden voornamelijk kiezen uit Afrikaanse landen zoals Kenia, Bangladesh, e.d.
dat is jouw ervaring. Ik heb nog geen brieven ontvangen. Zij wordt nu geïnformeerd dat wij haar sponsorouders zijn.Maaike schreef:kwebbel schreef:@Evelien: wij konden voornamelijk kiezen uit Afrikaanse landen zoals Kenia, Bangladesh, e.d.
Bij mijn weten ligt Bangladesh niet in Afrika;)
Ik heb ook een poosje met vriendinnen een kindje van Compassion gehad in Ethiopie. Lief kind van 6 jaar ofzo. Maar het werd een beetje lastig, dus hebben het toen overgedaan naar iemand anders.
Ik vind inderdaad wel dat de brieven misschien een beetje gemanipuleerd worden. Maar misschien ligt het ook wel aan de vertaling dat het zo overkomt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten