De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 apr 2007 12:33

Volgens mij ging het over onthouding als alternatieve anticonceptiemethode en dat onthouding van vaginale seks geenszins onthouding van alle seks hoeft te betekenen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 apr 2007 15:21

Aragorn schreef:Ik zie ook weinig voordeel in onthouding eigenlijk, je werkt er alleen maar onnodige frustraties mee in de hand.

Maargoed, condooms werken inderdaad ook, alhoewel ik me kan voorstellen dat je dat op een gegeven moment wel zat wordt.

Inderdaad, waarom zou je voor onthouding kiezen als je enkel niet zwanger wilt worden, dan kun je toch net zo goed de pil slikken. En de pil is inderdaad handiger dan telkens dat gedoe met rubbertjes.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 11 apr 2007 15:35

Hmm.... In ieder geval...Ik gebruik hem dus heel christelijk alleen voor mn puistjes, en het helpt!
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 11 apr 2007 15:43

rafaell schreef:
Aragorn schreef:Ik zie ook weinig voordeel in onthouding eigenlijk, je werkt er alleen maar onnodige frustraties mee in de hand.

Maargoed, condooms werken inderdaad ook, alhoewel ik me kan voorstellen dat je dat op een gegeven moment wel zat wordt.

Inderdaad, waarom zou je voor onthouding kiezen als je enkel niet zwanger wilt worden, dan kun je toch net zo goed de pil slikken. En de pil is inderdaad handiger dan telkens dat gedoe met rubbertjes.

Voor wie is dat handiger?
De vrouw moet er wel elke dag aan denken, hem niet vergeten, en de bijwerkingen die er van zijn voor lief nemen.
Dus voor wie is dat handiger?

Verder is gebleken dat als je de pil een aantal jaren achter elkaar slikt de kans op een zwangerschap ( zodra je dat zou willen) afneemt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 apr 2007 16:16

tante-tortel schreef:Voor wie is dat handiger?
De vrouw moet er wel elke dag aan denken, hem niet vergeten, en de bijwerkingen die er van zijn voor lief nemen.

Veel vrouwen willen de controle liever zelf hebben dan die aan hun man over te laten. Verder kan je ook kiezen voor de nuvaring of voor een hormonenpleister, daar hoef je maar twee keer per maand aan te denken en er zijn trucjes (sms, e-mail, stickers voor in je agenda) om het niet te vergeten.

tante-tortel schreef:Verder is gebleken dat als je de pil een aantal jaren achter elkaar slikt de kans op een zwangerschap ( zodra je dat zou willen) afneemt.

Waar heb je dat vandaan? Heb je een wetenschappelijk artikel hierover?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 apr 2007 16:44

tante-tortel schreef:De vrouw moet er wel elke dag aan denken, hem niet vergeten, en de bijwerkingen die er van zijn voor lief nemen.

Met die bijwerkingen valt het over het algemeen wel mee. En als je 's avonds je tanden poetst, kan je daarna die pil nemen.

tante-tortel schreef:Verder is gebleken dat als je de pil een aantal jaren achter elkaar slikt de kans op een zwangerschap ( zodra je dat zou willen) afneemt.

Bron?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 apr 2007 17:25

Verder is gebleken dat als je de pil een aantal jaren achter elkaar slikt de kans op een zwangerschap ( zodra je dat zou willen) afneemt.

Mijn huisarts zei dat dat alleen het geval was als je de pil altijd doorslikt, dus zonder stopweek.
Maar dat gaat dan ook erg tegen de natuur in enzo.
Heb nu even geen tijd, maar zal er wel eens wat over opzoeken.
Ik denk dat het weer één van die spookverhalen is die de ronde doet.
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 apr 2007 17:26

Een vrouw die de pil slikt vergeet hem echt niet zomaar. Zoiets went na een maand ofzo al. Ik leg hem op een plekje waar ik elke dag kom, vergeet hem nooit (meer) en heb 1 seconde nodig ofzo.
Een man moet denken aan een condoom, in'het heetst van de strijd' zeg maar. Lijkt mij persoonlijk vreselijk, al heb ik totaal geen ervaring, misschien valt het mee :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 apr 2007 17:26

Oja, en we kwamen in die discussie terecht vanwege de bijbeltekst die Marnix had geplaatst ;)
pobody's nerfect

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 apr 2007 18:12

tante-tortel schreef:
rafaell schreef:

Voor wie is dat handiger?

Voor beiden. De pil moet je inderdaad elke dag even doorslikken, maar condooms moet je altijd maar bij de hand hebben, zijn nogal onpraktisch in vochtige omgevingen als douche en zee en de onderbreking die het kost tijdens het vrijen is voor de vrouw niets minder onhandig dan voor de man.

MissF schreef:Een man moet denken aan een condoom, in'het heetst van de strijd' zeg maar. Lijkt mij persoonlijk vreselijk, al heb ik totaal geen ervaring, misschien valt het mee

Het is niet perse vreselijk, je went er ook wel aan opzich (maar zonder is wel relaxter ja). Maar ik vind eigenlijk dat vrouwen daar evengoed aan moeten denken als de man. Als je daar namelijk beiden in faalt heeft zij toch het grootste probleem.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 apr 2007 06:22

Dat pas je toch gewoon in je voorspel? Niet moeilijk en ook niet ongemakkelijk. En de plaatsen die jij noemt zoals de zee zou ik niet gebruiken.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 apr 2007 09:37

Zee is zóóó 2006 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 apr 2007 10:51

MissF schreef:Een vrouw die de pil slikt vergeet hem echt niet zomaar. Zoiets went na een maand ofzo al. Ik leg hem op een plekje waar ik elke dag kom, vergeet hem nooit (meer) en heb 1 seconde nodig ofzo.
Een man moet denken aan een condoom, in'het heetst van de strijd' zeg maar. Lijkt mij persoonlijk vreselijk, al heb ik totaal geen ervaring, misschien valt het mee :)

Ja, dat valt mee ;) Wij gebruiken het beide: pil en condoom en het is echt te doen :mrgreen: Ik ben het wel eens met de gemaakte opmerking dat zorgen voor condooms niet alleen de taak is van de man. Dat doe je gewoon samen! Pil doet alleen de vrouw 8) Hij zit in mijn avondritueel :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 apr 2007 10:59

tante-tortel schreef:Dat pas je toch gewoon in je voorspel? Niet moeilijk en ook niet ongemakkelijk. En de plaatsen die jij noemt zoals de zee zou ik niet gebruiken.

Jij misschien niet nee maar een ander kan daar dus wel voor kiezen.
En wat jij niet storend vind kan een ander wel vervelend vinden. Ligt ook helemaal aan de situatie en de personen lijkt me.
pobody's nerfect

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 apr 2007 11:08

Misschien nog even ter verduidelijking.
Seks in openbare gelegenheden is bij de wet verboden. Net zoals wild plassen b.v.

Terug naar “Archief”