Smurffie schreef:Smurffie schreef:en misschien een wat pijnlijk onderwerp, maar ik héb het idee dat we langs elkaar heen praten. Wat ik wil zeggen; Seks is een breed begrip. Misschien kunnen we met zn allen proberen de seks op homoseksualiteit eens uit te diepen en tot hoever je wat dat betreft kunt gaan?
Hierbij vraag ik van jullie allen; Probeer nette, op dit forum-geaccepteerde termen te gebruiken. Laten we met respect voor elkaar verder discusseren, want ik ben bang dat we gedurende de voorgaande discussie allemaal een ander beeld van homoseksualiteit hadden.
Zullen we?
Ehm, dit bedoelde ik echt serieus. Zouden de homo's onder ons hierop willen ingaan?
Nou ik ben deze disacussie al een hele tijd aan het volgen erg interresant. In Mijn voorsteltopic heb ik ook al getipt dat ik homo ben.
Wat betreft seksualiteit tussen homo's denk ik dat het sowieso belangrijk is dat zij niet verder gaan dan dat hun geweten toelaat. Bovendien is het belangrijk dat het "hun verhouding met God"niet in de weg staat.
Ten eerste bestaat er verschil tussen uitingen van genegenheid (die je misschien ook hebt voor anderen vrienden dan je lkevenspartner) en seksuele handelingen.
Onder uitingen van genegnheid vertsa ik onder andere knuffelen en elkaar zoenen op de wang. Deze hebebn namelijk niet perse een seksuele bedoeling. Mij lijkt dat dit sowieso zonder meer kan, ik knugfffel zoveel vrienden en vriendinnen als ik ze zie, dus waarom zou ik mijn partner niet mogen knuffelen.
Tuurlijk kunnen deze wel een seksuele betekenis hebben binnen een relatie, dus als je voor seksuele onthouding als homo's kiest zul je ook hierin moeten oppassen dat het geen seksuele opwinding betekent en je de grens over gaat.
Daarnaast zijn er ook handelingen die voor mij zonder meer met seks te maken hebben, hieronder zou je dingen kunnen plaatsen als intiemer zoenen, strelen van erogene zones, wederzijdse masturbatie, orale en anale seks.
In hoeverre personen in een homorelatie dit zullen toepassen hangt af, van het eigen geweten, het geweten van de partner, vertrouwen in elkaar, overtuiging, lichamelijke factoren, en wat men prettig vindt op sekuseel gebied.
Ik zou er op zichh geen onderscheid in willen maken waarom het ene wel zou mogen en het andere niet. De ene homo is de andere niet, en de ene homo zal bepaalde handelingen wel doen en de ander niet.
Als je eenmaal een seksuele relatie als homo aangaat, en je bijvoorbeeld ervoor keis om geen anaal conact te hebben, kun je volgens mij niet andere homo's veroordelen dat dat wel hebben (want welke argumenten kun je daar dan voor aandragen)