Moderator: Moderafo's

'k Snap niet dat men zo'n enorm respect voor het koningshuis kan hebben, ga eens na, hoe deze mensen leven, en geleefd hebben, dat is lang niet altijd, op z'n zachts gezegd fatoenlijk te noemen.
Dat is met ambtenaren ook zo, maar die kan je tenminste ontslaan als dat nodig mocht zijn.Los daarvan: kabinetten komen en gaan (na maximaal vier jaar). De koningin blijft zitten -> een stukje continuïteit in ons staatsbestel.

pandabeertje schreef:Dat heeft ze toch wel, al is het niet zo veel. Zij tekend voor nederland belangrijke wetten en verdragen van heel europa, wat Balkenende niet mag. Ik vind dat nu de koningin meer macht moet krijgen. De koningin is voor Nederland een symbool voor europa en andere leiders. De democratie die we nu hebben moeten we houden. wie weet wat je allemaal voor mensen in huis haald die denken het even te zullen regelen. Steeds mensen ontslaan en andere mensen de baan geven schiet ook niet op.

pandabeertje schreef:ik denk dat het niet zo makkelijk si als we allemaal denken!! De koningin zit op haar plaats en een land regeren is al ingewikkeld zat, lijkt mij!! Hebben jullie al eens maatschappijleer of MCk gehad. taai vak en ik vind er ook helemaal nix aan. ik snap er nix van. Maar om om de 4 jaar mensen weg te sturen........ nou nee, dat zie ik toch egt niet zitten.
Omdat ze slechts een ceremoniële functie hebben. Pootje geven, opdraven bij officielle gelegenheden en lintjes doorknippen.pandabeertje schreef:Maar uhm hoeso een poppenkast....

Machiavelli schreef:Maar die kunnen we weer wegsturen.johannes1 schreef:'k Snap niet dat men zo'n enorm respect voor het koningshuis kan hebben, ga eens na, hoe deze mensen leven, en geleefd hebben, dat is lang niet altijd, op z'n zachts gezegd fatoenlijk te noemen.
hetzelfde geld natuurlijk voor een president
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 155 gasten