waarom niet naar een disco

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mar 2005 12:56

alex leusink schreef:
Mariamagdalena schreef:Dus uit eten moet je ook niet meer gaan, want dan loochen de de Heere ook............. want dat is ook een avondje uit.

Dus het blijft bij een bakje kibbeling bij de viskraam...........

Ik heb niet gezegd dat je niet uit mag gaan, ik snap niet waar je dat gelezen hebt.

Omdat dat zo'n beetje hetzelfde is, je gaat eten met elkaar, een flesje wijn op tafel, je komt om 7 uur binnen, en vertrekt om ruim 11 uur.

Das toch net zo iets als een bandje kijken in een cafe?

Ik geloof dus niet dat vandaag de dag, mensen naar kroeg of disco gaan alleen om te zuipen.

Maar, misschien in het boern land nog wel, want daar betaal je misschien nog 1,25 voor een pilsje iplv 2 euro.
2 euro voor een biertje, dan ben je echt snel uitgedronken hoor, en ik zie het toch, ik kom door het hele land en mensen consumeren minder in kroegen, daar klagen kroegbazen ook zo over.
Maar idd, in de achterhoek bv wordt nogsteeds stevig gedronken, meer dan bv in de randstad, maar dat heeft ook puur met de prijzen te maken.

Mensen gaan ook minder vaak uit, omdat het gewoon niet meer te betalen is.

En ik weet van jeugd, dat ze vantevoren met elkaar drank kopen, om dat voor ze weggaan te drinken, omdat ze geen geld hebben om 40 euro per avond uit te geven aan drank.

Nb mijn jongste zoon van bijna 19, gaat ook uit, maar drinkt geen alcohol buitenshuis, en zijn verloofde ook niet, alleen sporadisch een glas wijn thuis, maar nooit buitenshuis.
Hij houdt niet van disco's maar gaat wel naar cafe's om te poolen. (biljarten) onder het genot van een colatje.

En Joepie, ik drink ook bijna nooit. Echt zelden, ook drink ik niet omdat ik moet autorijden.
Laatst gewijzigd door Mariamagdalena op 17 mar 2005 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 17 mar 2005 12:58

Sabra schreef:
alex leusink schreef:
Helaas voor jou, maar ik heb jaren zaterdag aan zaterdag in disco's en cafe's gezeten. Dus dit heb ik niet uit de hand van onze dominee, of uit de hand van wie dan ook, ik heb aan de lijve ondervonden dat je in zulke gelegenheden geenszins beantwoord aan het doel waartoe je geschapen bent. Sterker nog, dat je de Heere in die gelegenheden loochent. En dan kun je me voorbeelden geven over cafes die wel goed zouden zijn, en allerlei anders meer, maar dat zijn uitzonderingen, en is geen regel.

Ik weet niet in welke boerenkroegen jij kwam, maar in veel meer Rotterdamse kroegen word je eruit gezet als je dronken ben. Toevallig is 'Melief Bender' mijn stamkroeg, vandaar dat ik er veel kom, maar het is lang niet de enige kroeg waar ze zo'n beleid hanteren.

Moet je nog een keer zeggen dat ik wereldvreemd zou zijn, of gemaakt ben, iemand die nopg denkt dat de meeste kroegen normaal gedronken wordt... oogkleppen?
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mar 2005 12:59

Nee, geen oogkleppen.
Kroegbazem klagen er zelfs over.
Er is meestal wel een harde kern die veel drinkt, de oude mannetjes, maar dat worden er ok steeds minder.
Omdat het te duur is.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 mar 2005 13:00

alex leusink schreef:
Moet je nog een keer zeggen dat ik wereldvreemd zou zijn, of gemaakt ben, iemand die nopg denkt dat de meeste kroegen normaal gedronken wordt... oogkleppen?

Ik zeg net: ik weet niet in welke boerenkroegen jij komt, maar in Rotterdam is het vrij normaal om mensen uit de kroeg te zetten als ze teveel gedronken hebben.

Ik weet niet wat jij verstaat onder oogkleppen op hebben, maar dit is nu eenmaal het geval, daar kan ik niets aan veranderen.

Altijd al gedacht dat ze op de Veluwe veel minder stringent hierin zijn.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 17 mar 2005 13:02

Optimatus schreef:Alex,

Kun je God ontmoeten op internet?
Kun je God ontmoeten op TV?
Kun je God ontmoeten via de radio?
Kun je God ontmoeten op je fiets?
Kon je God ontmoeten op een Refowebmeeting waar bier gedronken werd en waarbij jij ook aanwezig was?

IK? op een Refowebmeeting?

Overigens, ik drink wel bier, heb ik ook geen problemen mee. Wij hebben geen TV, dus die valt af. Radio luister ik nooit.

Ik vind het eenb beetje een teken van zwakte van een christen als hij/zij overal aan mee moet kunne doen. Maar een christen is een afgezonderde, een geheiligde. Maar we willen ons niet hoeven schamen voor de wereld, we moeten mee kunnen doen, en dan ook nog naar de hemel na dit leven, want naar de hel dat willen we ook niet.

Waar zie je nog mensen die voor Hem willen leven en niet voor Zichzelf?
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mar 2005 13:04

Sabra, ik reis veel door het land met de band, en inderdaad, op de mooie Veluwe wordt wel meer gedronken, dan bv in de randstad, maar, je betaalt daar ook geen 2 euro voor een pilsje.
Hier zijn tenten waar je 2,50 voor een pilsje of colatje betaald, nou, das toch niet leuk meer?

En ik geloof niet dat je je als Christen af moet zonderen, integendeel, Jezus was juist in gezelschap van zondaars.
Je kunt mensen die zondig leven juist veel laten zien.

Een aantal jaar gelden heb ik meegedaan aan straatevangelisatie en zochten wij juist junks en alcoholisten en straathoertjes op.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 mar 2005 13:07

Joepie,

Zelf ben ik ook geen café bezoeker, het gaat mij er meer om, dat de indruk werd gewekt, dat alleen daar sprake zou zijn, van overmatig drankgebruik, dat lijkt me niet juist, vandaar mijn opmerking.
Een glaasje wijn op z'n tijd, is best lekker, wat mij betreft, moet het wel een extra'tje blijven, als men er dagelijks behoefte aan heeft, en er niet buiten kan, ben je volgens mij niet goed bezig.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mar 2005 13:08

alex leusink schreef:Waar zie je nog mensen die voor Hem willen leven en niet voor Zichzelf?

Dan moet je je juist niet afzonderen, maar juist onder de mensen begeven, en hun van de blijde boodschap vertellen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 13:16

alex leusink schreef:
Optimatus schreef:Alex,

Kun je God ontmoeten op internet?
Kun je God ontmoeten op TV?
Kun je God ontmoeten via de radio?
Kun je God ontmoeten op je fiets?
Kon je God ontmoeten op een Refowebmeeting waar bier gedronken werd en waarbij jij ook aanwezig was?

IK? op een Refowebmeeting?

Overigens, ik drink wel bier, heb ik ook geen problemen mee. Wij hebben geen TV, dus die valt af. Radio luister ik nooit.

Ik vind het eenb beetje een teken van zwakte van een christen als hij/zij overal aan mee moet kunne doen. Maar een christen is een afgezonderde, een geheiligde. Maar we willen ons niet hoeven schamen voor de wereld, we moeten mee kunnen doen, en dan ook nog naar de hemel na dit leven, want naar de hel dat willen we ook niet.

Waar zie je nog mensen die voor Hem willen leven en niet voor Zichzelf?

Hm, ik geloof dat ik twee mensen verwisseld heb. Pardon.
Maar dan de radio: geen idee waar Oldebroek ligt, maar de overheid raadt toch altijd aan een radio in huis te hebben voor de regionale omroep voor het geval er calamiteiten zijn. Voor TV geldt eigenlijk hetzelfde.

Je hebt geen TV? Waarom heb je dan wel internet? Alsof daar niet allerhande rotzooi op rondslingert.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mar 2005 13:28

Dat ben ik met je eens, en "Ja maar ik heb een filter" is niet afdoende, want er zijn nog allehande andere wereldse zaken op internet.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 13:29

Gelukkig wel, want wereldvreemdheid leidt tot naïviteit die al vele levens gekost heeft.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 13:33

De ergste zonde bega je in de kerk.. niet in de kroeg, in de disco of in het bordeel.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 17 mar 2005 13:34

PPPPFFFFFFF wat een discussie zeg!!!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 13:37

tja... er zijn hier mensen die 'verhard uw hart' doen ;-)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 17 mar 2005 13:39

Raido schreef:tja... er zijn hier mensen die 'verhard uw hart' doen ;-)

Tjsa...ik krijg, als ik dit lees,echt het gevoel om keihard te gaan gillen. Lieve mensen, lees je Bijbel, Bid elke dag en leg je eigen leven voor God. Het gaat erom dat JIJ je kunt verantwoorden over je daden tegenover God. Of je nu wel of niet een biertje mag drinken in een kroeg......Doe wat goed is in Zijn ogen!

Terug naar “Archief”