alex leusink schreef:Mariamagdalena schreef:Dus uit eten moet je ook niet meer gaan, want dan loochen de de Heere ook............. want dat is ook een avondje uit.
Dus het blijft bij een bakje kibbeling bij de viskraam...........
Ik heb niet gezegd dat je niet uit mag gaan, ik snap niet waar je dat gelezen hebt.
Omdat dat zo'n beetje hetzelfde is, je gaat eten met elkaar, een flesje wijn op tafel, je komt om 7 uur binnen, en vertrekt om ruim 11 uur.
Das toch net zo iets als een bandje kijken in een cafe?
Ik geloof dus niet dat vandaag de dag, mensen naar kroeg of disco gaan alleen om te zuipen.
Maar, misschien in het boern land nog wel, want daar betaal je misschien nog 1,25 voor een pilsje iplv 2 euro.
2 euro voor een biertje, dan ben je echt snel uitgedronken hoor, en ik zie het toch, ik kom door het hele land en mensen consumeren minder in kroegen, daar klagen kroegbazen ook zo over.
Maar idd, in de achterhoek bv wordt nogsteeds stevig gedronken, meer dan bv in de randstad, maar dat heeft ook puur met de prijzen te maken.
Mensen gaan ook minder vaak uit, omdat het gewoon niet meer te betalen is.
En ik weet van jeugd, dat ze vantevoren met elkaar drank kopen, om dat voor ze weggaan te drinken, omdat ze geen geld hebben om 40 euro per avond uit te geven aan drank.
Nb mijn jongste zoon van bijna 19, gaat ook uit, maar drinkt geen alcohol buitenshuis, en zijn verloofde ook niet, alleen sporadisch een glas wijn thuis, maar nooit buitenshuis.
Hij houdt niet van disco's maar gaat wel naar cafe's om te poolen. (biljarten) onder het genot van een colatje.
En Joepie, ik drink ook bijna nooit. Echt zelden, ook drink ik niet omdat ik moet autorijden.