Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor kwebbel » 19 mei 2010 08:47

schelpje3 schreef:Ik zie dit dagmenuutje. Niet boos worden hoor, maar als je het nu eens bijv zo zou doen :
ontbijt; kommetje ontbijtgranen (Special K of zo in Cruesli zit veel suiker !)
10 uur appel
11 uur glas water
12 uur 2 boterhammen, eentje met smeerworst en eentje met bijv plakjes tomaat of radijs en beker karnemelk of kopje thee
15 uur kopje thee met 2 biscuitjes (weet je hoeveel kcal er in 1 gevulde koek zit ?)
16 uur kopje drinkbouillon, slechts ca 6 kcal !
18 uur lasagne (mag ik vragen, zelfgemaakt ? Dan kun je er nl groente, zoals spinazie en courgette in verwerken, lekker vullend en langzaam verterend en de saus van magere melk ?)
21 uur fruit
Ik zeg je dit dat het handig is om je stofwisseling aan de gang te houden.
Dan gaat je verbranding automatisch sneller, je kacheltje brandt hoger.
En juist als je verkouden bent, veel (water) drinken en lekker vit C (= alle fruit) eten.
Beterschap !

Dankje :) ik heb weinig geslapen vannacht dus dat zal ik vandaag wel inhalen denk ik. Ben gelukkig vrij, heb geruild. Komt goed uit!! Cornflakes kan ik ook best nemen denk ik ipv cruesli. Ik zal aan de boterhammen denken...... en ik kan idd veel beter drinkbouillion of cup-a-soup nemen. De lasagne is gemaakt van mager rundergehakt en het vet wat er achterblijft heb ik nog voor het grootste gedeelte gezeefd. Dus weinig vet! Daarna tomaatjes er tussen gedaan. Kan ook champignons er tussen doen.. mjum!! Courgette weet ik niet of ik het lust... nog nooit op...... en de melk is altijd mager die we hebben. Volle melk vinden we beiden vies...
En ik ben niet boos hoor :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 19 mei 2010 10:15

Nog nooit courgette op? Dat kan ik me nou niet voorstellen :) Ik koop echt iedere week wel één of meerdere courgettes voor in allerlei gerechten. Lekker om te roerbakken en te wokken, gaat altijd wel ergens in op.

Ik ben ook weer bezig met hardlopen. Hetzelfde schema als vorig jaar, in 9 weken van niets naar 5 km. Het is een programma van Robert Ullrey o.i.d. gratis via itunes. Het schema is niets nieuws, dat is een heel bekend en algemeen geaccepteerd schema. Maar wat hij heeft gedaan, is er muziek bij gezocht en hij kletst iedere keer netjes in je oor wanneer je weer mag lopen en wanneer je weer moet rennen. Ook wanneer je bijv. halverwege bent. Voor mij werkt het echt super!
Nu gaan de eerste weken wel wat beter omdat ik een betere conditie heb dan vorig jaar toen ik begon. Maar het is echt lekker. 3 Keer per week, 30 - 45 minuten, ik kan gaan wanneer ik wil. Vooral dat laatste vind ik een heel groot voordeel ten opzichte van lessen bij een sportschool o.i.d. Die vond ik vaak wel leuk, maar je moet er altijd op een bepaalde tijd zijn. Als je per ongeluk wat later kunt eten dan normaal lig je allerlei oefeningen te doen met je maag nog vol... hmmz.
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mei 2010 11:02

Kwebbel ik denk dat je met je menu van gisteren wel rond de 1500/1600 calorieen uitkom.

Ik ben nu rond de 21 kilo afgevallen maar ik kan echt niet zeggen dat ik me nu beter voel dan voor die 21 kilo alleen mijn conditie is nog beter geworden doordat ik elke dag 30 min of meer fiets.
Om chips,koek,snoep geef ik eigenlijk niks dus heb er ook geen moeite mee om het te laten staan. Alleen af en toe een stukje melk chocolade met noten vindt ik erg lekker.... :lol: Gisteren stond ik er mee in mijn hand in de super markt maar als ik dan de calorieen zie leg ik het al weer terug :oops:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mei 2010 11:21

hmmm 1500/1600 is prima denk ik..... alleen elke dag een gevulde koek gaat je op n gegeven moment tegenzitten :mrgreen:
gevulde koek vervangen door een kopje bouillion, cup-a-soup, of 2 crackers met kaas/komkommer lijkt mij ook wel handig. Nu heb ik iig een richtlijn :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 mei 2010 11:42

Gelukkig Kwebbel :) Sommige mensen zijn dan meteen beledigd. Maar als ik mensen zo zie tobben met allerlei magere dingetjes, blaadjes sla, dat is echt niet nodig ! Je moet meer verbranden dan je eet, thats all. Je hoeft echt niet uitputtend in de sportschool te gaan staan, tussen al die magere huppelgrietjes in kekke pakjes, maar gewoon een lekker eind fietsen, of pittig doorwandelen. Bushalte eerder uitstappen, trap nemen ipv lift. Een stappenteller kost bijna niks en het is leuk als je dat eens in de paar wkn eens bijhoudt. Als je een huis met meer verdiepingen hebt, kun je bijv boven naar het toilet gaan, dat soort kleine dingen, lijkt stom maar telt lekker mee. Er was nu een onderzoek geweest, dat het nuttige van (magere of halfvolle) melkprodukten je stofwisseling versnelt. Door de calcium ! Nou dat is goed nieuws als je tenminste zuivel lust. Nog even terugkomen op die lasagne: mijn kids gruwen van veel soorten groente, nou, die kun je dus prima verstoppen. En.... het vult enorm. Niet te vaak op de weegschaal staan, 1 x per week, op het zelfde tijdstip, meer dan genoeg. Als je er TEveel op focust, lukt het niet. Tussen de oren moet het nl goed zitten. Ik gebruik gewoon doorregen runderlapjes, maar snijd na het braden het vet eraf. Karbonaadjes grillen, evenals speklapjes, daar komt een berg vet uit ! Als je een paar doosjes jus van rundvlees in de vriezer bewaart, heb je altijd jus en hoef je niet die vieze pakjes te kopen, onnodig duur EN smakeloos. In veel gezinnen gaat 1 x pw de frituurpan aan. Bij ons niet. Eens in de 6 wkn hooguit. De kids vinden het nl ook heerlijk om een grote gepofte aard, met zelfgemaakt sausje te eten. Of biol aard goed wassen, in grote parten snijden, op een bakplaat met spec bakpapier leggen, bestrooien met (grof) zout en besprenkelen met olijfolie. In de oven mmmmm, lekker en gezond. Nog een receppie ? Struik broccoli, uitje, aardappel, deelblokje spinazie, doperwtjes, sperzieboontjes, preitje, grof snijden, 20 min koken, met staafmixer pureren, fijngesnipperde peterselie erover. Smullen maar. Voedzaam en supergezond. Je kunt er evt magere ham of wat gehaktballetjes in doen, maar hoeft niet.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mei 2010 12:00

wat ik ook erg lekker vind is 100cc melk met een banaan fijngepureerd = bananenshake. heerlijk :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 19 mei 2010 15:17

Ik heb eindelijk manlief zo ver dat overfrietjes ook lekker zijn. Scheelt een hoop vet in vergelijking met de gefrituurde frietjes. En aardappeltjes uit de over: heerlijk!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mei 2010 18:03

@schelpje, dat menu dat jij neerzet vind ik toch wel zeer minimaal hoor.
volgens mij kun je veel beter wat meer eten. Een gevulde koek is dan weer onwijs slecht :oops: Dat zijn weer bepaalde vetten die heel langzaam afbreken, en dus weer echt dikmakend zijn. Een paar speculaasjes en vooral een boterham extra is volgens mij beter.
Ik vind 2 boterhammetjes tussen de middag en dan later alleen een drinkbouillon waar niks in zit echt weinig. Dan ga je op de spaarstand volgens mij.

Maargoed, ik mag me er niet mee bemoeien, ik val die laatste halve kilo ook niet echt af volgens mij, en ben het zat. Eigenlijk wilde ik het voor zondag (mijn verjaardag) voor elkaar hebben, maargoed, die kans heb ik nog :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 19 mei 2010 18:26

nu 3 dagen echt bezig, en k heb honger :(
Liefie hoe doe jij dat :?:
ik zit nu rond de 1400/1500 calorien per dag

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 mei 2010 18:57

Ik zit ook rond de 1500, maar moet niets afvallen op moment. Anders zit mijn trouwjurk niet meer goed :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mei 2010 20:35

petra85 schreef:nu 3 dagen echt bezig, en k heb honger :(
Liefie hoe doe jij dat :?:
ik zit nu rond de 1400/1500 calorien per dag

Ik heb echt geen trek moet ik zeggen maar ik eet veel magere producten en dan kun je ook veel eten :wink:
Wat heb je vandaag gegeten dan?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 mei 2010 22:47

@MissF, dat menu kwam niet van mij, ik heb alleen wat aangepast voor haar. In het algemeen zei ik juist dat mensen eerder TE weinig eten, slablaadjes, waterig bouillon, geen vetten, allemaal juist niet goed. Stofwisseling moet je draaiende houden, dus ontbijten als een keizer, lunchen als een koning en dineren als een bedelaar, met 3 tussendoortjes, verantwoorde ! dus geen gevulde koeken. Mag wel als je slank bent, maar niet als je af moet vallen. Jij tobt met de laatste halve kilo ? Is bekend, men valt soms moeiteloos 19 kilo af, maar die laatste kilo, grrr irritant, wil er niet af. Loslaten ! Juist door je erop vast te pinnen, lukt het niet. Bovendien schommelt iedereen van nature 1 a 2 kilo. Ik weeg al jaaaaaren hetzelfde, 66 kilo, maar schommel ook tussen 64 en 67. 1 keer minder of meer naar het toilet en het scheelt al.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mei 2010 07:26

@Schelpje wat jij zegt over vetten klopt wel dat houd je stofwisseling bezig :D Ik ga mijn lunch een keer als ontbijt eten nemen want ik ga zo 16km fietsen en dan doet de moter het beter :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mei 2010 09:38

Yess, ik ben er :D Vanmorgen 65 kilo. Dus 6 afgevallen. Nu komt er wel een 'vet' weekend aan, vandaag bbq, zondag zelf jarig, dus ik laat het programma nog 1 weekje op 'afvallen' staan, en dan daarna over op 'op gewicht blijven'. Heel raar, om het gehaald te hebben...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 21 mei 2010 10:02

Gefeliciteerd MissF!! Leuk joh!:)
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Terug naar “Archief”