Gelukkig Kwebbel

Sommige mensen zijn dan meteen beledigd. Maar als ik mensen zo zie tobben met allerlei magere dingetjes, blaadjes sla, dat is echt niet nodig ! Je moet meer verbranden dan je eet, thats all. Je hoeft echt niet uitputtend in de sportschool te gaan staan, tussen al die magere huppelgrietjes in kekke pakjes, maar gewoon een lekker eind fietsen, of pittig doorwandelen. Bushalte eerder uitstappen, trap nemen ipv lift. Een stappenteller kost bijna niks en het is leuk als je dat eens in de paar wkn eens bijhoudt. Als je een huis met meer verdiepingen hebt, kun je bijv boven naar het toilet gaan, dat soort kleine dingen, lijkt stom maar telt lekker mee. Er was nu een onderzoek geweest, dat het nuttige van (magere of halfvolle) melkprodukten je stofwisseling versnelt. Door de calcium ! Nou dat is goed nieuws als je tenminste zuivel lust. Nog even terugkomen op die lasagne: mijn kids gruwen van veel soorten groente, nou, die kun je dus prima verstoppen. En.... het vult enorm. Niet te vaak op de weegschaal staan, 1 x per week, op het zelfde tijdstip, meer dan genoeg. Als je er TEveel op focust, lukt het niet. Tussen de oren moet het nl goed zitten. Ik gebruik gewoon doorregen runderlapjes, maar snijd na het braden het vet eraf. Karbonaadjes grillen, evenals speklapjes, daar komt een berg vet uit ! Als je een paar doosjes jus van rundvlees in de vriezer bewaart, heb je altijd jus en hoef je niet die vieze pakjes te kopen, onnodig duur EN smakeloos. In veel gezinnen gaat 1 x pw de frituurpan aan. Bij ons niet. Eens in de 6 wkn hooguit. De kids vinden het nl ook heerlijk om een grote gepofte aard, met zelfgemaakt sausje te eten. Of biol aard goed wassen, in grote parten snijden, op een bakplaat met spec bakpapier leggen, bestrooien met (grof) zout en besprenkelen met olijfolie. In de oven mmmmm, lekker en gezond. Nog een receppie ? Struik broccoli, uitje, aardappel, deelblokje spinazie, doperwtjes, sperzieboontjes, preitje, grof snijden, 20 min koken, met staafmixer pureren, fijngesnipperde peterselie erover. Smullen maar. Voedzaam en supergezond. Je kunt er evt magere ham of wat gehaktballetjes in doen, maar hoeft niet.