Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 21 dec 2010 22:21

JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Bijzonder zoals jij me in elke posting weer weet neer te zetten.
In huize schelpje is ook een vader !
Je leest BEWUST verkeerd en probeert mij nu neer te zetten als een zeer kwade moeder, waar haar kinderen niet zichzelf kunnen zijn.
Gelukkig weet ik voor mezelf dat het anders is.
Het zou je sieren je persoonlijke hatelijkheden voor je te houden en gewoon op inhoud verder te gaan.

Maar mijn lieve... van hatelijkheden is geen sprake.
Ik heb alleen jonge homo's letterlijk dood zien gaan, o.a. omdat ze ouders hadden die hen puntig alle hoeken van hun viise op de Bijbel lieten zien.
Ik ik geloof oprecht dat je een zeer goed bedoelende moeder bent...
Maar uhhh goede bedoelingen? Is dat het?

Je felheid doet ernstiger vermoeden...

Ik heb keer op keer duidelijk het verschil aangegeven dat een ieder mag zijn zoals hij is !
Je opmerking hoe ik mijn kind dan zou ontvangen, is volstrekt uit de lucht gegrepen en een typische uitlokking, heel bekend in discussies. Ik ben er eigenlijk nog ingetrapt ook. Maar er is een verschil tussen jouw visie en de mijne. En er zijn altijd ouders die hun kinderen zo kunnen beschadigen om een lettertje. Denk maar aan dochters die thuiskomen met de mededeling dat ze zwanger zijn.
Of meisjes met een kort kapsel, oorbellen. Er kunnen voor sommige ouders verschrikkelijke dingen gebeuren, waar jij je schouders over ophaalt.
En ik ben geen goed bedoelende moeder, ik heb een doopbelofte !
En ik doe het aan alle kanten fout, maar geef mijn kinderen wel de ruimte zichzelf te kunnen zijn, ook al stroken hun opvattingen echt niet altijd met de mijne. Maar gelukkig valt het bij ons mee. Ik heb geleerd om een zgn win-win situatie er soms uit te halen, als het echt rechttegenover gaat en dat gaat soms met pubers :D Maar het is me niet waard om mijn kind ermee kwijt te raken. Alleen weten ze heel goed wat verkeerd is !
Ik kan het me niet voorstellen dat 1 van onze zoons thuis zou komen met deze mededeling. Dus kan ik ook niet op voorhand zeggen hoe ik zou reageren.
Ik mag voor mijn puberzoons zelfs geen streepje roze in hun kleding meebrengen, ik moet het ruilen dan. :wink:
Maar God verbiedt in de bijbel de uitleving van bepaalde zonden.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 21 dec 2010 23:03

schelpje3 schreef: Ik kan het me niet voorstellen dat 1 van onze zoons thuis zou komen met deze mededeling. Dus kan ik ook niet op voorhand zeggen hoe ik zou reageren.
Ik mag voor mijn puberzoons zelfs geen streepje roze in hun kleding meebrengen, ik moet het ruilen dan. :wink:

Ha. Je zoons zitten duidelijk in de ontkenningsfase :mrgreen: .

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 dec 2010 23:14

coupe soleil schreef:
schelpje3 schreef: Ik kan het me niet voorstellen dat 1 van onze zoons thuis zou komen met deze mededeling. Dus kan ik ook niet op voorhand zeggen hoe ik zou reageren.

Ha. Je zoons zitten duidelijk in de ontkenningsfase :mrgreen: .

Ik plaag ze daar wel eens mee :lol:

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 22 dec 2010 09:47

schelpje3 schreef: Ik kan het me niet voorstellen dat 1 van onze zoons thuis zou komen met deze mededeling.

...
Hm.....
Ik heb NUL twijfel over je goede bedoelingen of "vakvrouwschap" waar het gaat om moeder zijn. NUL.
Je bent ongetwijfeld de beste moeder die je kinderen kunnen wensen.

Maar als je zegt "ik kan me dat niet voorstellen", vraag ik me af hoe dat voor een kind van je zou moeten zijn als het ondenkbare nou toch es waar zou zijn.

Als je je t je al niet kan voorstellen, hoe groot is dan de afstand tussen jouw mening over homoseksualiteit en het accepteren dat 1 van je kinderen dat zou zijn?

Kan je je voorstellen dat een kind zich wel drie keer bedenkt om te vertellen aan zn moeder dat ie homo of lesbi is, als die moeder zich t al niet kan voorstellen? En de moeder heeft in die situatie meestal een wat andere positie dan de vader.

Acceptatie is toch een eerste vereiste in zo'n situatie, lijkt me....

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 22 dec 2010 10:54

martien schreef:Acceptatie is toch een eerste vereiste in zo'n situatie, lijkt me....

nee Martien zo is dat niet.....

in mijn persoonlijke situatie, en ik denk ook in het geval van Schelpje als ik het goed begrijp, blijft homofilie.....dus ook de gevoelens......een tegennatuurlijke,zondige geaardheid.
door onze val in het paradijs zijn we allerhande ellendigheid onderworpen geworden. Ook een andere seksuele geaardheid valt daar dus onder.
het is voor mij dus niet zomaar even een kwestie van acceptatie, evenmin ik zomaar zou kunnen accepteren dat mijn kinderen stelen.
dat is wat anders als dat ik niet geloven kan dat het mijn kinderen overkomt,want dat kan zeker wel. als een mens door God geleerd wordt wat hij is voor Gods Heilig Aangezicht, dan gaat hij zichzelf kennen,en dan weet hij ook dat zijn kinderen voortkomen uit zijn eigen verderfelijke zondige bestaan.
je gaat dan als ouder echt wel inzien dat je alles verwachten kunt...............

God zou mij een zeer zwaar kruis opleggen als mijn kinderen een afwijkende seksuele geaardheid zouden vertonen. natuurlijk zou ik proberen ze als mijn kinderen te behouden......maar hoe zou ik kunnen accepteren wat God verbied?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 dec 2010 11:14

Horeb schreef:God zou mij een zeer zwaar kruis opleggen als mijn kinderen een afwijkende seksuele geaardheid zouden vertonen. natuurlijk zou ik proberen ze als mijn kinderen te behouden......maar hoe zou ik kunnen accepteren wat God verbied?

Tjonge, JIJ zou een kruis opgelegd krijgen!?
Wat dat je van kinderen die het moeten doen met afwijzende ouders!

Wat ben ik blij dat ik andere ouders van God heb ontvangen, dan jij hier vertelt te zijn...
Ja ja, dat kan óók in de Gereformeerde Gemeente.
Mede door hen ben ik niet gillend uit de kerk weggerend...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 22 dec 2010 12:04

Horeb schreef:
martien schreef:Acceptatie is toch een eerste vereiste in zo'n situatie, lijkt me....

? Niet?

in mijn persoonlijke situatie, en ik denk ook in het geval van Schelpje als ik het goed begrijp, blijft homofilie.....dus ook de gevoelens......een tegennatuurlijke,zondige geaardheid.

Wel ik ben uiteraard bekend met het gedachtegoed daaromtrent.

het is voor mij dus niet zomaar even een kwestie van acceptatie, evenmin ik zomaar zou kunnen accepteren dat mijn kinderen stelen.

En opnieuw wordt de vergelijking gemaakt tussen homoseksualiteit een een vanzelfsprekend moreel verwerpelijk iets, zodat impliciet stelen en homoseksualiteit gelijk gesteld worden.
Meen je dat nou echt?
Dus iemand die willens en wetens iemand anders schade berokkent door het wegnemen van andermans goed is hetzelfde als iemand die een genetische programmering heeft om op hetzelfde geslacht te vallen?

Ik zeg niet "zomaar even accepteren". Ik zeg accepteren.
Dat is wel wat anders, toch? Je kan ergens iets van vinden, maar het toch accepteren. Accepteren en goedkeuren zijn verschillende dingen, wat mij betreft.

dat is wat anders als dat ik niet geloven kan dat het mijn kinderen overkomt,want dat kan zeker wel.

Voor schelpje ligt dat anders, begrijp ik. Die heeft het over "ondenkbaar".

als een mens door God geleerd wordt wat hij is voor Gods Heilig Aangezicht, dan gaat hij zichzelf kennen,en dan weet hij ook dat zijn kinderen voortkomen uit zijn eigen verderfelijke zondige bestaan.
je gaat dan als ouder echt wel inzien dat je alles verwachten kunt...............

Dus als je kind homo blijkt te zijn, is dat een gevolg van JOUW zonden?

God zou mij een zeer zwaar kruis opleggen als mijn kinderen een afwijkende seksuele geaardheid zouden vertonen. natuurlijk zou ik proberen ze als mijn kinderen te behouden......maar hoe zou ik kunnen accepteren wat God verbied?

Nou, doordat diezelfde God ze geschapen heeft met die genen.

Homoseksualiteit is een FEIT, een gegeven. Je kan werkelijk niet anders, mijn inziens, dan het accepteren.
Je kan er best een stevig oordeel over hebben en dan met allerlei acties zoals bidden, proberen "er wat aan te doen", maar het lijkt me voor alle betrokkenen het beste om te BEGINNEN met accepteren dat het zo IS.

Ik vind het wel heeeel jammer dat je het hebt over "een zeer zwaar kruis opleggen" als het nota bene gaat om je eigen kinderen. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit tot gigantische schuldcomplexen MOET leiden bij dat kind en waarschijnlijk bij de ouders.
Is dat nou echt de beste manier om er mee om te gaan?

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 22 dec 2010 12:09

Horeb schreef:

door onze val in het paradijs zijn we allerhande ellendigheid onderworpen geworden. Ook een andere seksuele geaardheid valt daar dus onder.
dat is wat anders als dat ik niet geloven kan dat het mijn kinderen overkomt,want dat kan zeker wel. als een mens door God geleerd wordt wat hij is voor Gods Heilig Aangezicht, dan gaat hij zichzelf kennen,en dan weet hij ook dat zijn kinderen voortkomen uit zijn eigen verderfelijke zondige bestaan.

Dat is gewoon onzin!!! Homoseksueel gedrag komt veelvuldig voor in de natuur en is dus zeker niet tegennatuurlijk!!!

Er zijn meer dan 1500 diersoorten waarbij dit gedrag is waargenomen en bij 500 daar van is het uitgebreid gedocumenteerd.

http://www.youtube.com/watch?v=DPi_DWelyMA

Er is zelfs een hele expositie geweest in het natuurhistorisch museum van Maastricht over dit onderwerp.
*onderschrift verwijderd door moderator*

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 dec 2010 13:04

Zonder al te veel in details te treden, 1 van onze kinderen is op bepaalde wijze afgedwaald. Hij is zeer boos, in het algemeen, en wij zijn niet in staat hem te bereiken. Dit is voor mij persoonlijk 1 van de zwaarste kruizen die mij opgelegd is. Ik had veel vragen, ook naar de Heere toe, maar ik heb mogen leren bukken. Dat wil niet zeggen dat ik geen verdriet heb, heel veel zelfs, maar de teleurstelling, gekwetsheid in mezelf is door Hem weggenomen. Wij zouden als ouders veel reden om ons kind te laten vallen, of iig heel boos op hem te zijn, de deur dicht te houden, maar dat doen we niet. Liefde is op bepaalde wijze soms eenzijdig.
Dus ook als 1 van mijn andere kinderen een mededeling omtrent zijn seksuele geaardheid, of nog iets anders, zou doen, zou ik wederom natuurlijk ontzettend verdrietig zijn. Wat mijn andere zoon doet is ook onbijbels. Maar wat wij dagelijks doen ik ook onbijbels ! Als je het zo bekijkt, kun je alleen maar mild zijn, vergevend. Nu kom ik bij het punt wat ik wil maken, homofilie is idd zondig, ik kan het echt niet anders zien. Maar ook anders seksueel gedrag (oei glad ijs misschien) s.m., met dieren, met kinderen, staat in GEEN lijn met homofilie !!! maar de mensen die dit bedrijven, zien dit als zeer liefdevol !
Ik denk dat iedereen wel walgt van die vreselijke mensen die een dier verkrachten, maar de dader ziet dit niet zo.
Ach en hoevele mannen en vrouwen worden niet zwaar teleurgesteld in hun partner ? Ook liefdevol begonnen, maar....
Door de zonde is alles vertroebeld en vuil geworden.
Lieve mensen, keert vanwege de ander, de kerk, oftewel de Heere NOOIT de rug toe ! Hij is getrouw. Ik ben al zo vaak in mensen teleurgesteld. Tot en met mijn eigen familie aan toe. Mensen kunnen zo liefdeloos zijn, om een klein dingetje. Ik ben heel vaak boos, gekwetst, teleurgesteld geweest, maar nooit in de Heere.
Dus wat Horeb zegt, kan ik helemaal in meegaan. Je hebt zoveel verdriet om je kind, komt in een spagaat terecht, wat vraagt God van ons, om de zonde te haten. En als je dus bepaalde gedragingen of kenmerken bij je kind ziet, doet dat zoveel pijn ! Want je kind is een deel van jezelf en houdt je zodoende ws nog een spiegel voor ook ! Genade is geen erfgoed ! De Heere bezoekt ons soms tot in het 3e of 4 geslacht !
Klinkt oneerlijk he ? Je (over)grootvader leidde een liederlijk leven en jij krijgt de rekening.
Maar andersom mag je ook op pleiten. Als je gedoopt bent, heb je als onwetende baby het Teken en Zegel van Zijn Verbond mogen ontvangen. Hij weet van je af ! Pas dan op dat je Hem niet bedroeft.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 22 dec 2010 14:47

haring schreef:
Horeb schreef:

Dat is gewoon onzin!!! Homoseksueel gedrag komt veelvuldig voor in de natuur en is dus zeker niet tegennatuurlijk!!!

Er zijn meer dan 1500 diersoorten waarbij dit gedrag is waargenomen en bij 500 daar van is het uitgebreid gedocumenteerd.

http://www.youtube.com/watch?v=DPi_DWelyMA

Er is zelfs een hele expositie geweest in het natuurhistorisch museum van Maastricht over dit onderwerp.

niet zo moeilijk.........

in onze zondeval is ook de gehele wereld met de mens (mee)gevallen. alle leed,alle zonde, dus het totaal missen van ons doel,komt voort uit de totale verdorvenheid van de mens.
ook al die vreemde afwijkende dingen die wij dan "natuur" noemen......zijn niet zo geweest.

zie hoe groot onze schuld is!!!!......ik wenste dat God je de ogen opende.

maar lieve mensen........zijn we dan totaal vervreemd van het reformatorische gedachtegoed op dit forum?....lezen jullie ooit nog eens een oude schrijver?
onderschrijven we de drie formulieren van enigheid nog?......of denken we nu echt dat we onszelf een Godsdienst aan kunnen meten die God dan maar van ons overneemt?
ik verwacht de zienswijzen die jullie hier op schrift stellen wel van een werelds mens.......maar niet van iemand die zich een christen noemt.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 22 dec 2010 14:54

JeeWee schreef:Wat ben ik blij dat ik andere ouders van God heb ontvangen, dan jij hier vertelt te zijn...

bedankt JeeWee. je bent begripvol voor anders mening en geloof. je reageert ook beslist niet fel op iemand die anders denkt als jij..........
nogmaals bedankt =D>

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 dec 2010 15:02

@Martien: ik heb het over ondenkbaar omdat ik bij geen van onze kinderen iets heb bespeurd dat ze mogelijk homofiele gevoelens hebben. Natuurlijk weet ik dat niet voor 100%, soms weten jongeren het zelf niet eens (?) Ik heb een open en eerlijke relatie met mijnkinderen en zij zouden mij dat zeker durven vertellen.
Wij hebben het er in het algemeen ook wel eens over, trouwens, heel veel onderwerpen passeren hier de revue.
Ze kunnen soms best verrassend uit de hoek komen, maar ik ben inmiddels wel wat gewend :mrgreen:
Als je je kinderen het zwijgen gaat opleggen omdat iets te choquerend zou zijn, bederf je m.i. de open en vertrouwelijke band.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 dec 2010 17:35

Horeb schreef:
JeeWee schreef:Wat ben ik blij dat ik andere ouders van God heb ontvangen, dan jij hier vertelt te zijn...

bedankt JeeWee. je bent begripvol voor anders mening en geloof. je reageert ook beslist niet fel op iemand die anders denkt als jij..........
nogmaals bedankt

Ik geloof niet dat ik fel ben als iemand anders een andere mening heeft.
Die wil ik zeker respecteren. En ik wil al zeker niet komen in de teerheid van iemands overtuiging en weg met de Heere. De een krijgt meer ruimte dan de ander. Ik zal het zeer respecteren en zelfs toejuichen als een homo celibatair wenst te blijven en alleen een relatie met God wil aangaan. Maar persoonlijk geloof ik dat ook hierin het woord van Paulus geldt: het is beter te trouwen dan te branden.
Wel kan ik fel worden als ik zie dat meningen dwingend worden opgelegd. Ik heb zoveel mensen en met name jongeren gezien die de dupe zijn geworden van wettische liefdeloosheid. En daar keer ik me tegen.

Laat het toch niet gebeuren dat er om ons, mensen afhaken, de deur dicht gooien en de wereld in rennen.

Hou vast aan het standpunt dat God homoseksualiteit verbiedt. Vertel hoe je het ziet, maar geef een ander de ruimte om samen met Hem een weg te zoeken. Dat 'samen met Hem' is een voorwaarde anders loopt het alle kanten uit.

Maar geef ruimte en bidt voor hen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 dec 2010 17:56

Nouhou, jij begint een topic over felheid, ik vind dat eigenlijk wel meevallen, gezien de reacties hier, genoeg nuances, maar jij bent fel naar de anderen toe. Meteen tegen Horeb, toen hij sprak over ZIJN kruis.
Het is nogal wat als je dat te horen krijgt, of denk jij van niet ? Ongeacht of je het erg vindt of niet !
Zelfs ouders die er totaal geen daadwerkelijke problemen mee hebben, geven toe dat ze het heel erg moeilijk hebben gevonden.
2 jongens op hun bank, ipv een leuke schoondochter, geen kleinkinderen krijgen, dat spookte door hun hoofd en had ook tijd nodig.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 22 dec 2010 18:13

schelpje3 schreef:Zonder al te veel in details te treden, 1 van onze kinderen is op bepaalde wijze afgedwaald. Hij is zeer boos, in het algemeen, en wij zijn niet in staat hem te bereiken. Dit is voor mij persoonlijk 1 van de zwaarste kruizen die mij opgelegd is. Ik had veel vragen, ook naar de Heere toe, maar ik heb mogen leren bukken. Dat wil niet zeggen dat ik geen verdriet heb, heel veel zelfs, maar de teleurstelling, gekwetsheid in mezelf is door Hem weggenomen. Wij zouden als ouders veel reden om ons kind te laten vallen, of iig heel boos op hem te zijn, de deur dicht te houden, maar dat doen we niet. Liefde is op bepaalde wijze soms eenzijdig.
Dus ook als 1 van mijn andere kinderen een mededeling omtrent zijn seksuele geaardheid, of nog iets anders, zou doen, zou ik wederom natuurlijk ontzettend verdrietig zijn. Wat mijn andere zoon doet is ook onbijbels. Maar wat wij dagelijks doen ik ook onbijbels ! Als je het zo bekijkt, kun je alleen maar mild zijn, vergevend. Nu kom ik bij het punt wat ik wil maken, homofilie is idd zondig, ik kan het echt niet anders zien. Maar ook anders seksueel gedrag (oei glad ijs misschien) s.m., met dieren, met kinderen, staat in GEEN lijn met homofilie !!! maar de mensen die dit bedrijven, zien dit als zeer liefdevol !
Ik denk dat iedereen wel walgt van die vreselijke mensen die een dier verkrachten, maar de dader ziet dit niet zo.
Ach en hoevele mannen en vrouwen worden niet zwaar teleurgesteld in hun partner ? Ook liefdevol begonnen, maar....
Door de zonde is alles vertroebeld en vuil geworden.
Lieve mensen, keert vanwege de ander, de kerk, oftewel de Heere NOOIT de rug toe ! Hij is getrouw. Ik ben al zo vaak in mensen teleurgesteld. Tot en met mijn eigen familie aan toe. Mensen kunnen zo liefdeloos zijn, om een klein dingetje. Ik ben heel vaak boos, gekwetst, teleurgesteld geweest, maar nooit in de Heere.
Dus wat Horeb zegt, kan ik helemaal in meegaan. Je hebt zoveel verdriet om je kind, komt in een spagaat terecht, wat vraagt God van ons, om de zonde te haten. En als je dus bepaalde gedragingen of kenmerken bij je kind ziet, doet dat zoveel pijn ! Want je kind is een deel van jezelf en houdt je zodoende ws nog een spiegel voor ook ! Genade is geen erfgoed ! De Heere bezoekt ons soms tot in het 3e of 4 geslacht !
Klinkt oneerlijk he ? Je (over)grootvader leidde een liederlijk leven en jij krijgt de rekening.
Maar andersom mag je ook op pleiten. Als je gedoopt bent, heb je als onwetende baby het Teken en Zegel van Zijn Verbond mogen ontvangen. Hij weet van je af ! Pas dan op dat je Hem niet bedroeft.

Hoe kun je nu zeggen dat de Heere de zonde bezoekt tot in het 3de en 4 de geslacht?
Het Nieuwe Verbond leert nu luist dat iedereen voor zichzelf verantwoordelijk is, nu, en dat kinderen NIET meer zullen worden aangekeken op de zonden hunner vaders en andersom.

Terug naar “Archief”