Rinus88 schreef:Wij zijn zaterdag HET huis tegengekomen!
Hoekwoning uit 1973 met een dakkapel, vergrote badkamer met bad en een redelijke tuin! Nu nog even wachten op het bouwkundig rapport, dan kunnen we hopelijk gaan bieden!!
Wij bedachten ons gister ineens: wij zijn bij de hypotheker geweest en die heeft aangegeven dat wij tot 175000 kunnen lenen, is het dan zo dat als wij tot zoon 150000 willen lenen, we die lening nu sowieso krijgen of lopen we nog kans dat als we nu weer bij de hypotheker komen voor de aanvraag van een hypotheek, hij zegt dat de banken ons dit geld niet willen lenen? Weet iemand dit?
volgens mij kan je dat bedrag dan zowiso wel lenen! Het is niet goed om meteen tot je max (in jullie geval tot 175.000 euro) te lenen. Dan krijg je echt maximale lasten en dat is niet prettig als starter

wij zaten ook onder onze max en konden gewoon lenen. Ik was echter net begonnen bij m'n werkgever en zij moesten een papier invullen dat ze ondertekenen dat ik voor langere tijd blijf. Dat hebben ze gedaan en had ik in principe in hun ogen "onbepaalde tijd". Dat had m'n man al, dus daarna konden we pas lenen. Anders konden we het maar op 1 salaris doen. (en dat hadden we toen niet gered)
Ik denk haast niet dat hij jullie een hypotheek van 150.000 afwijst. Zoals ik al zei: een hypotheek onder je max lenen ze haast wel. Het zou mij verbazen als ze jullie daarom afwijzen. Als het zo is, wil ik graag de reden weten! (leer ik ook weer van

)