Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Daphne » 10 mar 2009 16:37

liefie schreef:Vrienden van ons hebben een super leuk huis te koop staan voor een goede prijs maar het staat nu al 16 maanden ongeveer te koop ze worden er gek van!
Ze kunnen ook niet teveel in prijs zakken omdat ze in de buurt van Nederhemert gaan wonen en dat is een stuk duurder.

Balen, zeg!

Dat is hier in de buurt en inderdaad, de huizen zijn hier niet goedkoop...
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2009 16:39

Ik zou toch liever eerst ons eigen huis verkocht willen hebben voor ik een ander huis zou kopen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 mar 2009 16:51

Dat is denk ik ook een beetje het punt, mensen die verhuisplannen hebben willen op het moment eerst hun eigen huis verkocht hebben (en dat duurd in deze tijd vaak lang) dan gaan ze pas kijken naar een ander huis.
Dus het stroomt totaal niet door, iedereen wacht op elkaar.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 mar 2009 17:06

Grappig om te zien dat er meer toch een soort aan het ouderlijk huis gehecht zijn. Ik merk zelfs dat ik nu nog steeds dingen hetzelfde doe, schoenen op dezelfde plek neerzet ofzo (lees: onder dezelfde verwarming wegschop ;) ). En dat terwijl ik er al jaren weg ben en er maar 1 of 2 keer per jaar een weekje ben ;)

Maar goed, we raken offtopic, sorry :oops: :)

M'n ouders hebben nu trouwens per 1 juni gekocht en de kans is wel groot dat hun huidige huis snel weg is. Groot huis voor een kleine prijs, dat scheelt :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mar 2009 17:10

Evelien schreef:Ik zou toch liever eerst ons eigen huis verkocht willen hebben voor ik een ander huis zou kopen.

Dat doen hun ook maar als je zo graag naar je geboortestreek terug wilt is dat wel heel zwaar :?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2009 23:41

In deze tijden is het volgens mij erg belangrijk dat je huis uitstraling heeft als je 't wilt verkopen... 'neutrale rijtjeshuizen' uit de jaren '70 ofzo blijven hier in Goes érg lang te koop staan heb ik ontdekt. Huizen met authentieke details (jaren '30 ofzo) en een fijne sfeer en betaalbare nieuwbouwhuizen gaan veel sneller van de hand.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Rinus88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rinus88 » 11 mar 2009 10:32

Wij zijn zaterdag HET huis tegengekomen!
Hoekwoning uit 1973 met een dakkapel, vergrote badkamer met bad en een redelijke tuin! Nu nog even wachten op het bouwkundig rapport, dan kunnen we hopelijk gaan bieden!!

Wij bedachten ons gister ineens: wij zijn bij de hypotheker geweest en die heeft aangegeven dat wij tot 175000 kunnen lenen, is het dan zo dat als wij tot zoon 150000 willen lenen, we die lening nu sowieso krijgen of lopen we nog kans dat als we nu weer bij de hypotheker komen voor de aanvraag van een hypotheek, hij zegt dat de banken ons dit geld niet willen lenen? Weet iemand dit?
26 juni is onze grote dag!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2009 10:39

Geen idee, maar wij hebben alles via de hypotheker gedaan met dit huis. Gewoon bij hen de hypotheek afsluiten. Tenminste, dat deden zij voor ons.
Wij konden op 1 loon bij de Rabobank bijvoorbeeld amper 150.000 lenen, maar bij een andere bank, via de hypotheker, bijna 2 ton. Ik vond het zelf erg makkelijk om alles via de hypotheker te laten lopen, ik heb er zelf allemaal te weinig verstand van.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 11 mar 2009 10:44

Rinus88 schreef:
Wij bedachten ons gister ineens: wij zijn bij de hypotheker geweest en die heeft aangegeven dat wij tot 175000 kunnen lenen, is het dan zo dat als wij tot zoon 150000 willen lenen, we die lening nu sowieso krijgen of lopen we nog kans dat als we nu weer bij de hypotheker komen voor de aanvraag van een hypotheek, hij zegt dat de banken ons dit geld niet willen lenen? Weet iemand dit?

Of en hoeveel je kunt lenen hangt af van het gezamenlijke jaarinkomen en van het type dienstverband. Als je beiden een jaarcontract hebt bij een organisatie in een conjunctuurgevoelige sector, dan kunnen banken moeilijk gaan doen. Is gewoon een kwestie van informeren bij hypotheekverstrekkers.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 mar 2009 12:58

@rinus88: Leuk!
En wat die hypotheek betreft, dat zal je hypotheekadviseur het beste weten toch? Die heeft jullie situatie immers al bekeken... heeft hij/zij slechts een globale eerste inschatting gegeven of ligt er al een offerte?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 mar 2009 09:22

Rinus88 schreef:Wij zijn zaterdag HET huis tegengekomen!
Hoekwoning uit 1973 met een dakkapel, vergrote badkamer met bad en een redelijke tuin! Nu nog even wachten op het bouwkundig rapport, dan kunnen we hopelijk gaan bieden!!

volgens mij kan je dat bedrag dan zowiso wel lenen! Het is niet goed om meteen tot je max (in jullie geval tot 175.000 euro) te lenen. Dan krijg je echt maximale lasten en dat is niet prettig als starter :( wij zaten ook onder onze max en konden gewoon lenen. Ik was echter net begonnen bij m'n werkgever en zij moesten een papier invullen dat ze ondertekenen dat ik voor langere tijd blijf. Dat hebben ze gedaan en had ik in principe in hun ogen "onbepaalde tijd". Dat had m'n man al, dus daarna konden we pas lenen. Anders konden we het maar op 1 salaris doen. (en dat hadden we toen niet gered)
Ik denk haast niet dat hij jullie een hypotheek van 150.000 afwijst. Zoals ik al zei: een hypotheek onder je max lenen ze haast wel. Het zou mij verbazen als ze jullie daarom afwijzen. Als het zo is, wil ik graag de reden weten! (leer ik ook weer van :wink:)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 mar 2009 22:50

Neem in ieder geval wel als ontbindende voorwaarde op dat je de financiering rond kunt krijgen, want het is nooit helemaal zeker dat de bank toch geen punten vindt waarop ze je hypotheekaanvraag weigeren.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 13 mar 2009 08:17

Dat wordt tegenwoordig toch altijd opgenomen?

Ik ben er trouwens wel blij mee dat wanneer wij ons flatje uit willen, de vereniging die de koop van deze flatten regelt gegarandeerd ons flatje terug koopt. Zo zitten wij nooit met maanden wachten of de verkoop ervan.

Rinus88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rinus88 » 13 mar 2009 17:45

Bedankt voor alle reacties! Ben ik weer wat wijzer door :mrgreen:
Het wachten is nu op de uitvoering van de bouwkundige keuring. Heeft iemand ervaring met hoelang dit kan duren?

@Kirsten; makkelijk dat ze die sowieso kopen, kun je hem dan wel winstgevend verkopen?
26 juni is onze grote dag!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mar 2009 19:27

Rinus88 schreef:Bedankt voor alle reacties! Ben ik weer wat wijzer door :mrgreen:
Het wachten is nu op de uitvoering van de bouwkundige keuring. Heeft iemand ervaring met hoelang dit kan duren?

@Kirsten; makkelijk dat ze die sowieso kopen, kun je hem dan wel winstgevend verkopen?

Mijn man werkt voor een keuringsbedrijf. k Weet niet via welke persoon (makelaar (die connections heeft met een keuringsbedrijf). of dat je het zelf een keuringsbedrijf heb gevonden die het gaat doen).

Het hangt af van hoe druk ze het hebben (maar zoals ik kan zien kun je al vrij snel een inspecteur inhuren, maar dat hangt er vanaf via welke weg je het doet).

Terug naar “Archief”