Jongerenavond Doorn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 13 nov 2005 17:08

Omega schreef:Nu ben ik pas eenmaal naar Doorn geweest, maar ik heb daar geen jongeren zich te buiten zien gaan aan drank. Maar misschien ben ik wel op een verkeerde avond geweest... De bijbel verbiedt drank overigens niet. Wel het misbruik daarvan.

precies en de Bijbel verbied het genieten van muziek ook niet....wel het misbruik ervan....

wie ben jij om te oordelen of ik de muziek misbruik of dat ik ervan geniet?

Bovendien dien ik geen twee heren, maar één Heer! Door naar een disco te gaan dien ik niet ineens ook nog een andere heer. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt....
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 13 nov 2005 17:20

Lucky7 schreef:kleine waarschuwing : Ga je eigen gedrag niet goedpraten op grond van de bijbel, dat verlies je altijd :!:

sorry maar dat doe je altijd, ik hou me aan de tien geboden, want dat staat in de bijbel.... dan praat je toch ook je eigen gedrag goed op grond van de bijbel....
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

debutler

Berichtdoor debutler » 13 nov 2005 19:06

frekje schreef:
debutler schreef:Ik woon vlakbij de Arena en als ik zie hoe de rokende en Heineken drizuipende sport fanaten tekeer gaan kan ik ook heel moeilijk gaan doen over het feit dat je op die jongeren avond in Doorn gewoon kunt roken en Heineken kunt drinken.

Je kunt iets tot Gods eer of tegen Gods eer doen. Zolang behoudende christenen het recht behouden om de popcultuur af te kraken en te beschrijven als een enge ziekte, zolang het toelaatbaar wordt gevonden dat een verstoord wereldbeeld gepreekt wordt vanaf de kansels mogen andere gelovigen daar weer kritiek op geven. Dus doen ze dat.

Het blijft pijnlijk als ik zie hoe kinderen angst aangejaagd worden in de naam van de Heere Jezus. Ik heb gezien hoe het anders kan; bij mensen die hun kinderen goed begeleiden en niet bangmaken voor de grote boze wereld. Die kinderen gaan sterk en vol vertrouwen op de Heere Jezus de wereld in en maken een verschil. De kinderen die horror verhalen over Satan en popcultuur met de paplepel krijgen ingegoten worden meestal angsthaasjes die de kerkjes nauwelijks meer uitdurven.

Sorry. Het moet maar eens gezegd worden.
We moeten ophouden met jongeren een bepaalde kant op te leiden die volgens ons goed is en we moeten jongeren weer gaan BEGELEIDEN in vol vertrouwen op de Heere zelf.

Uw Woord is een lamp voor mijn voet en een licht voor mijn pad...
Waarmee zal de jongeling zijn pad zuiver houden? Als hij dat naar Uw Woord houdt....

Het maakt nogal een verschil hoe je iemand duidelijk maakt dat je daar niet hoort, hoe Gerard het beschreef, daar kom je niet. Als je daar wel komt, niet met een evangelisatiedoel, ben je geen christen. En dan heb ik het over die houseparty die hij beschreef.

Als ik snachts om 3 uur straalbezopen mensen uit house-party's zie komen die bovenal vloekend en slingerend over de weg fietsen vraag ik me toch egt wel af of ik daar Jezus ergens tussen zou kunnen vinden....

Ten eerste; de Heere Jezus kun je overal tegenkomen. Hij zoekt juist waar de zondige mensen zijn.
Ten tweede; ga eens kijken naar party's waar mensen blij, lekker moegedanst en voldaan van wegkomen. Kijk eens naar de goede dingen, niet alleen wat er mis gaat.
Laatst gewijzigd door debutler op 05 dec 2005 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

debutler

Berichtdoor debutler » 13 nov 2005 19:09

Omega schreef:
Daar kun je bidden voor het eten. Doe je dat in een discotheek ook?

ik zou niet weten waarom niet??

Kom je ook tegen dat het gebeurd? Doe jij datzelf ook wel eens?

Exact, dat laatste was ook mijn vraag. Ik ken al deze argumenten voor discotheek en popmuziek. Ik heb ze namelijk vroeger zelf ook gebruikt. Misschien dat er nu veel verbeterd is en dat er in alle disco's een christelijke sfeer heerst. Zou best kunnen natuurlijk... Maar in mijn tijd werd er enorm gevloekt, gezopen, gebeurden er veel onzedelijke dingen, was er keiharde muziek met een door en door wereldse inhoud. Ik heb daar ook van genoten. Maar heb ik daar de Heere mee gediend? Ben ik daarmee een voorbeeld voor anderen geweest? Ik heb jarenlang geprobeerd mijn geweten te sussen met dezelfde argumenten als die ik hier lees, maar ik schaam me nu nog steeds als ik daar aan terug denk. Echt, het is onmogelijk om twee heren te dienen. Ik hoop dat je dat zelf ook zult ontdekken.

Als je trouwens in een supermarkt komt waar gevloekt wordt, dan wordt het tijd dat je ergens anders je boodschappen gaat doen of dat je er eens wat van zegt.

Zolang behoudende christenen het recht behouden om de popcultuur af te kraken en te beschrijven als een enge ziekte, zolang het toelaatbaar wordt gevonden dat een verstoord wereldbeeld gepreekt wordt vanaf de kansels mogen andere gelovigen daar weer kritiek op geven. Dus doen ze dat.

Je bedoelt met "behoudende christenen", waarschijnlijk gelovige christenen. Ik ken namelijk genoeg evangelische christenen die van popmuziek of tv-bezit niets moeten hebben. Waarom niet? Omdat ze weten dat het instrumenten van de Satan zijn en daar dus uit de buurt willen blijven. Omdat ze hun eigen hart kennen en weten hoe groot de verleiding is.

Ik woon vlakbij de Arena en als ik zie hoe de rokende en Heineken drizuipende sport fanaten tekeer gaan kan ik ook heel moeilijk gaan doen over het feit dat je op die jongeren avond in Doorn gewoon kunt roken en Heineken kunt drinken.

Nu ben ik pas eenmaal naar Doorn geweest, maar ik heb daar geen jongeren zich te buiten zien gaan aan drank. Maar misschien ben ik wel op een verkeerde avond geweest... De bijbel verbiedt drank overigens niet. Wel het misbruik daarvan.

Je bent voor mij dus een behoudende christen.
Zet trouwens eens namen bij je quotes. Het is niet te volgen zo.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 13 nov 2005 19:56

debutler schreef:Ten eerste; de Heere Jezus kun je overal tegenkomen. Hij zoekt juist waar de zonige mensen zijn.
Ten tweede; ga eens kijken naar party's waar mensen blij, lekker moegedanst en voldaan van wegkomen. Kijk eens naar de goede dingen, niet alleen wat er mis gaat.

Het is iedere keer weer een feest der herkenning, Butler:
Bijbels ongefundeerd, mierzoet en je weet niet waar je moet beginnen om te vertellen dat het kan noch wal raakt :-)

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 13 nov 2005 20:25

Josti schreef:

Ik heb mijn posting nog eens goed terug gelezen, maar ik zie nergens het woord misbruik in combinatie met jouw naam. Maar het kan natuurlijk zijn dat je je aangesproken voelt. Dat is natuurlijk niet verkeerd.

Josti schreef:
Bovendien dien ik geen twee heren, maar één Heer! Door naar een disco te gaan dien ik niet ineens ook nog een andere heer. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt....

Ik zal maar niet vragen welke heer je in een disco dient... :( De disco die jij bezoekt moet wel een heel bijzondere zijn. Met goede christelijke popmuziek waarschijnlijk. Mag ik weten welke dat is? Daar wil ik graag ook een keer heen. Komen daar veel jongeren tot bekering? Dan wordt het tijd dat we deze uitgaansgelegenheid wat meer gaan promoten.

Debutler schreef:
Ten eerste; de Heere Jezus kun je overal tegenkomen.

Dat is waar. Saulus kwam Jezus tegen toen hij op weg was om christenen te vermoorden. Je gaat me nu toch niet vertellen dat we christenen moeten gaan vermoorden om Jezus tegen te komen? ;-)

Debutler schreef:

Uit jouw mond beschouw ik dat als een groot compliment ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 nov 2005 21:10

... maar eigenlijk wordt er nu wel fiks langs elkaar heengepraat. JostiTosti heeft het over kleinschalige house-feestjes, waar een goede sfeer heerst, en iedereen blijft heel hard roepen 'ja, maar als ik die Grimbergen hoorde, is het toch echt heel fout'. Appels met peren vergelijken, fijn cliché gezegd 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 nov 2005 22:11

Ik heb me wederom geergerd, maar ga toch rustig reageren. Ik vind de stigmatisering echt dramatisch. Ik krijg regelmatig te horen dat ik ongenuanceerd ben en christenen stigmatiseer, en wat zie ik hier? Precies dat waar ik van beschuldigd wordt.

Ik zie een moderator die respectloos is richting een man die toch werkelijk heel wat meer ervaring heeft op dit gebied maar gewoon een andere mening is toegedaan. (Inderdaad een reden om iemand zo te benaderen... :?)

Er zijn zoveel fijne feesten waar respectabele dj's muziek draaien die zo puur is en waar mensen komen die zorgen voor een gemoedelijke sfeer en een fijn samenzijn. Er zijn zoveel fijne underground-party's waar hippe muziek geselecteerd wordt op inhoud. Er is zoveel meer dan de gore oppervlakte die hier omschreven wordt door enkelen, de house-party's en hellraiser feesten waar josti-tosti juist van aangeeft die niet te bezoeken.

Er wordt hier slechts gesproken met in het achterhoofd de domme intellectuloze (schitterend woord, weet niet of het bestaat, maar schitterend is het) dommekrachtenmuziek met 1000 bpm (enigszins overdreven). Terwijl er niet gedacht wordt aan intelligente muziek, de muziek met inhoud. Er wordt niet gedacht aan het feit dat niet alles zo zwart-wit is, dat onmogelijk een complete scene afgeschreven kan worden als zijnde van satan.

Mensen leer toch eens een beetje nadenken en een beetje minder rechtlijnig te zijn (althans, wel dit soort rechtlijnigheid die tot ongenuanceerde reacties leidt en lijdt).

Dank u.

yeti3
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yeti3 » 13 nov 2005 22:13

Ik zal maar niet vragen welke heer je in een disco dient... De disco die jij bezoekt moet wel een heel bijzondere zijn. Met goede christelijke popmuziek waarschijnlijk. Mag ik weten welke dat is? Daar wil ik graag ook een keer heen. Komen daar veel jongeren tot bekering? Dan wordt het tijd dat we deze uitgaansgelegenheid wat meer gaan promoten.

De topictitel nodigde mij niet enorm uit te reageren maar nu ik het doorlees moet ik toch ff wat zeggen.

Wat een gezeur allemaal zeg, laat iedereen lekker in z'n waarde. De ene persoon zuipt zich elke avond lam op een wintersportvakantie, de ander danst is een keertje lekker in een discotheek. Zolang je je daden maar voor God kunt verantwoorden. Maar laten we niet voor elkaar uitmaken wat goed en slecht is en welke 'heer' we dienen met wat we doen. Kom op zeg, geen hypocrisie alsjeblieft.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 nov 2005 22:19

Tweemaal is hier mooi gesproken :) een derde maal is niet nodig :wink:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 13 nov 2005 23:11

Gershwin schreef:Tweemaal is hier mooi gesproken :) een derde maal is niet nodig :wink:

Zeg dan ook niets... :mrgreen:

Als christen zijnde probeer ik plaatsen te mijden waar ik niet hoor. Ik heb vroeger ook discotheken bezocht en ik weet verdraaid goed wat daar gebeurt. Het is één grote nare herrie met teksten waar zelfs ik op dat moment rode oren van kreeg. En ik was echt diep gezonken toen. En de manier van omgaan met elkaar is in mijn ogen niet gezellig meer. Ik weet niet wie het noemde, gezellig met je vrienden uit. Nou gezellig, om elkaar te verstaan moet je schreeuwen, om maar te zwijgen van even gezellig God ontmoeten daar. God komt niet op plaatsen waar obsceniteit (hoe schrijf je dat) hoogtij viert. Smerig vuil tegen elkaar aan staan schuren om vervolgens mee naar buiten te gaan. Tis één blote toestand. Als het niet waar is wat ik zeg wil ik wel eens weten waar ter wereld er een discotheek bestaat waar zulke dingen niet gebeuren. Net wat Omega zei, die uitgaansplek moeten we maar gaan promoten dan.
En als je hier op reageert als je geen christen bent, dat is prima, maar houd dan wel in je achterhoofd dat de christenen alhier dit vanuit hun geloof zeggen. Kurt, ik ben zeer benieuwd naar die intelligente muziek waar je over spreekt. Het zou namelijk goed kunnen dat jij dat vind, maar ik niet. Tis maar net waar je interesse naar uit gaat. Ik praat misschien wel alles door elkaar maar ik heb zoveel gelezen waar ik toch wat van wilde zeggen. Dit is mijn mening en ben dus geen leek als het gaat over discobezoek. Niet dat ik daar trots op ben, maar er kan niet tegen me gezegd worden dat er weer zo'n rechtlijnige refo dingen zegt waar ze geen verstand van heeft. En met n ieder in zn waarde laten neem ik aan dat christenen op REFOWEB toch wel mogen zeggen dat er niets maar dan ook niets goeds is aan discobezoek, tot het tegendeel bewezen is.

debutler

Berichtdoor debutler » 13 nov 2005 23:42

henkie schreef:
debutler schreef:Ten eerste; de Heere Jezus kun je overal tegenkomen. Hij zoekt juist waar de zonige mensen zijn.

Bijbels ongefundeerd, mierzoet en je weet niet waar je moet beginnen om te vertellen dat het kan noch wal raakt :-)

Ja, een feest der herkenning, Henkie. Geen wonder dat de leiding van het Flevo Forum jou verwijderd heeft. Jouw negativiteit, egocentrische opstelling en arrogantie werd iedereen daar teveel.
Leuk om te horen dat je nog steeds geniet van je selfkickende zelfbevrediging! :D

debutler

Berichtdoor debutler » 13 nov 2005 23:49

Omega schreef:Josti schreef:

Ik heb mijn posting nog eens goed terug gelezen, maar ik zie nergens het woord misbruik in combinatie met jouw naam. Maar het kan natuurlijk zijn dat je je aangesproken voelt. Dat is natuurlijk niet verkeerd.

Josti schreef:

Ik zal maar niet vragen welke heer je in een disco dient... :( De disco die jij bezoekt moet wel een heel bijzondere zijn. Met goede christelijke popmuziek waarschijnlijk. Mag ik weten welke dat is? Daar wil ik graag ook een keer heen. Komen daar veel jongeren tot bekering? Dan wordt het tijd dat we deze uitgaansgelegenheid wat meer gaan promoten.

Debutler schreef:
Ten eerste; de Heere Jezus kun je overal tegenkomen.

Dat is waar. Saulus kwam Jezus tegen toen hij op weg was om christenen te vermoorden. Je gaat me nu toch niet vertellen dat we christenen moeten gaan vermoorden om Jezus tegen te komen? ;-)

Debutler schreef:

Uit jouw mond beschouw ik dat als een groot compliment ;-)

Jaja, christenen vermoorden! Cool! Nee, sorry. Maar waarom zijn zoveel christenen zo bang voor de realiteit? De realiteit zal je vrij maken! Als je bij de Heere Jezus hoort hoef je niet bang te zijn!!

Compliment... hm... Aangezien je me niet kent en zeker niet begrijpt is het echt wel een beledigng!

debutler

Berichtdoor debutler » 13 nov 2005 23:51

kurtyo schreef:Ik heb me wederom geergerd, maar ga toch rustig reageren. Ik vind de stigmatisering echt dramatisch. Ik krijg regelmatig te horen dat ik ongenuanceerd ben en christenen stigmatiseer, en wat zie ik hier? Precies dat waar ik van beschuldigd wordt.

Ik zie een moderator die respectloos is richting een man die toch werkelijk heel wat meer ervaring heeft op dit gebied maar gewoon een andere mening is toegedaan. (Inderdaad een reden om iemand zo te benaderen... :?)

Er zijn zoveel fijne feesten waar respectabele dj's muziek draaien die zo puur is en waar mensen komen die zorgen voor een gemoedelijke sfeer en een fijn samenzijn. Er zijn zoveel fijne underground-party's waar hippe muziek geselecteerd wordt op inhoud. Er is zoveel meer dan de gore oppervlakte die hier omschreven wordt door enkelen, de house-party's en hellraiser feesten waar josti-tosti juist van aangeeft die niet te bezoeken.

Er wordt hier slechts gesproken met in het achterhoofd de domme intellectuloze (schitterend woord, weet niet of het bestaat, maar schitterend is het) dommekrachtenmuziek met 1000 bpm (enigszins overdreven). Terwijl er niet gedacht wordt aan intelligente muziek, de muziek met inhoud. Er wordt niet gedacht aan het feit dat niet alles zo zwart-wit is, dat onmogelijk een complete scene afgeschreven kan worden als zijnde van satan.

Mensen leer toch eens een beetje nadenken en een beetje minder rechtlijnig te zijn (althans, wel dit soort rechtlijnigheid die tot ongenuanceerde reacties leidt en lijdt).

Dank u.

Word!!!

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 13 nov 2005 23:54

debutler schreef:
henkie schreef:

Ja, een feest der herkenning, Henkie. Geen wonder dat de leiding van het Flevo Forum jou verwijderd heeft. Jouw negativiteit, egocentrische opstelling en arrogantie werd iedereen daar teveel.
Leuk om te horen dat je nog steeds geniet van je selfkickende zelfbevrediging! :D

Volgens mij dwalen we af... Meneer Butler, ga anders even een frisse neus halen. En Henkie, foei, ook jij maakte je deze reis schuldig aan een one-liner wat duidelijk op één persoon gericht was. Dus, ga jij ook maar ff frisse neus halen dan.

On-topic maar weer. :arrow:

Terug naar “Archief”