Ik snap de relevantie hier niet echt van. Een [lichamelijk] mens is idd gemaakt uit stof en zal tot dode stofdeeltjes terugkeren. Is een grassprietje wat opgaat en weer onder.
Er zijn idd bijbelse tekstgedeelten die over reïncarnatie zouden kunnen gaan [daar doel jij toch op?] maar deze mi niet.
Juist deze, het zegt namelijk het volgende:
- dat je eeuwig bent
- dat God bepaald wanneer je weer in 'het stof' terugkeert
- dat God van dit alles onbeinvloedbaar is, Hij is de eeuwige toeschouwer en tegelijkertijd de spelers die het spel spelen.
Invincible schreef:
Hmm.. staat dat in de bijbel?
Beetje NewAge-achtig verhaal. Klinkt altijd leuk maar is het waar? Ben het met je eens dat je vooral nu moet proberen tevreden te zijn met wat je hebt, dromen vallen vaak tegen als ze uitkomen, maar de beloften die ons in de bijbel worden gegeven zijn toch vrij duidelijk. Reïncarnatie is gebaseerd op dood, en de dood heeft op een gegeven moment een einde waarna een eeuwig Paradijs zal worden geopenbaard.
Ook vind ik het woord 'verdreven' wat.. hoe zal ik het zeggen.. spreken van een ijskoude G.d. En daar geloof ik al helemaal niet in.
Of het waar is, dat is aan jou en nee het komt niet uit de Bijbel anders had het er wel bijgestaan. Wat betreft jou uitleg van reincarnatie, die begrijp ik niet het is voor het eerst dat ik lees dat deze gedachtegang gebasseerd zou zijn op de dood.
Wat betreft de ijskoude brrrrrrr G.d., dat valt wel mee, zijn enkel woorden. Een G.d. die mij eerst creert naar Zijn evenbeeld en vervolgens eeuwig in de hel laat branden klinkt ook niet echt warm, alhoewel...
Al vind ik dit alles wat offTopic [excuses],
Eric.
Dat mag, ging alleen op een vraag van Rock-G in.
Leef in liefde, laat je niet leiden door woorden maar door je hart.