geesten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bharat

Berichtdoor Bharat » 30 mei 2005 13:18

Invincible schreef:
Ik snap de relevantie hier niet echt van. Een [lichamelijk] mens is idd gemaakt uit stof en zal tot dode stofdeeltjes terugkeren. Is een grassprietje wat opgaat en weer onder.
Er zijn idd bijbelse tekstgedeelten die over reïncarnatie zouden kunnen gaan [daar doel jij toch op?] maar deze mi niet.

Juist deze, het zegt namelijk het volgende:
- dat je eeuwig bent
- dat God bepaald wanneer je weer in 'het stof' terugkeert
- dat God van dit alles onbeinvloedbaar is, Hij is de eeuwige toeschouwer en tegelijkertijd de spelers die het spel spelen.
Invincible schreef:
Hmm.. staat dat in de bijbel?
Beetje NewAge-achtig verhaal. Klinkt altijd leuk maar is het waar? Ben het met je eens dat je vooral nu moet proberen tevreden te zijn met wat je hebt, dromen vallen vaak tegen als ze uitkomen, maar de beloften die ons in de bijbel worden gegeven zijn toch vrij duidelijk. Reïncarnatie is gebaseerd op dood, en de dood heeft op een gegeven moment een einde waarna een eeuwig Paradijs zal worden geopenbaard.
Ook vind ik het woord 'verdreven' wat.. hoe zal ik het zeggen.. spreken van een ijskoude G.d. En daar geloof ik al helemaal niet in.

Of het waar is, dat is aan jou en nee het komt niet uit de Bijbel anders had het er wel bijgestaan. Wat betreft jou uitleg van reincarnatie, die begrijp ik niet het is voor het eerst dat ik lees dat deze gedachtegang gebasseerd zou zijn op de dood.
Wat betreft de ijskoude brrrrrrr G.d., dat valt wel mee, zijn enkel woorden. Een G.d. die mij eerst creert naar Zijn evenbeeld en vervolgens eeuwig in de hel laat branden klinkt ook niet echt warm, alhoewel...

Al vind ik dit alles wat offTopic [excuses],
Eric.

Dat mag, ging alleen op een vraag van Rock-G in.

Leef in liefde, laat je niet leiden door woorden maar door je hart.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 30 mei 2005 13:28

Rock-G schreef:
Rene Z schreef:
Rock-G schreef:Ja..over die 21 gram..heb ik ook wat over gelezen ja. Dit gaat misschien een beetje off-topic,maar kent iemand het tv programma ' wie was ik' ? Heel bizar...mensen worden onder (bewuste) trance gebracht en vertellen hun vorige leven,en dat gaan ze dan na,en het klopt gewoon iedere keer.(Het is dus geen doorgestoken kaart aangezien het controleerbaar is)

Het ergste vind ik dat dit programma bij een christelijke omroep word uitgezonden (KRO). Want ik hoop dat jij ook wel weet wie hier achter zit. God heeft ons niet voor niets gewaarschuwd ons niet in telaten met het occulte. Geesten bestaan weldegelijk, het zijn de duivel en zijn trawanten die zich hierin kenbaar maken.

Ik vind het altijd zo knap dat mensen hier zo snel kunnen zien, wat occult is en wat niet.. Een mens gebruikt 15% van zijn hersenen,waarom zou het niet mogelijk zijn dat die andere 85% wordt gebruikt als opslagruimte, dat tijdens een doodnormale regressie sessie naar buiten komt?? Ik sluit reincarnatie niet uit! Ten eerste omdat me dat teveel aan hokjesdenken herinnert, en omdat ik nergens bewijs kan vinden dat het niet het geval is.Zelfs de bijbel spreekt over een 'nieuwe wereld', en over 'aanwezigheid met lichaam en ziel'. Dat zal moeilijk gaan zónder reincarnatie.

Klopt, daarnaast zijn er vele historici die beweren dat de christenen in de eerste eeuwen na Christus ook uitgingen van de reincarnatie gedachte, om precies te zijn rond het jaar 537 N.C. schijnt deze door de verscheuring van de kerk verdwenen te zijn.
Maar opzich maakt het niet uit waarin je gelooft of waar je vanuit gaat omdat het gaat om dit leven.

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 30 mei 2005 16:02

Ik "zie" helemaal niets, ik lees de bijbel.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 mei 2005 16:15

Shiva schreef:
Klopt, daarnaast zijn er vele historici die beweren dat de christenen in de eerste eeuwen na Christus ook uitgingen van de reincarnatie gedachte, om precies te zijn rond het jaar 537 N.C. schijnt deze door de verscheuring van de kerk verdwenen te zijn.
Maar opzich maakt het niet uit waarin je gelooft of waar je vanuit gaat omdat het gaat om dit leven.

scheuring in 537? Erg interessant. Ook ben ik wel benieuwd naar die historici?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 mei 2005 16:20

Rene Z schreef:Ik "zie" helemaal niets, ik lees de bijbel.
Die kun je op verschillende manieren opvatten..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 mei 2005 16:21

Inderdaad..dat lijkt me een vrij gevaarlijke instelling. In de bijbel staat ook dat de aarde plat is,geloof je dat dan ook? Het onfeilbaar Woord? ..hmmm

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 30 mei 2005 17:58

Rock-G schreef:Inderdaad..dat lijkt me een vrij gevaarlijke instelling. In de bijbel staat ook dat de aarde plat is,geloof je dat dan ook? Het onfeilbaar Woord? ..hmmm

O ja krijgen we die discussie weer. Laat eens zien waar staat dat je geesten aan mag roepen, en waar staat dat reincarnatie bestaat?

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 mei 2005 18:39

Zeg ik dat ik geesten aanroep dan? :roll:

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 30 mei 2005 19:32

Rock-G schreef:Woon vlakbij een 'spookhuis' (spookhuis van Axel, was vorig jaar op SBS6) Hier worden heel rare dingen opgemerkt. De verwarming in je auto springt opeens op koud als je er langs rijdt, je GSM gaat af maar er is niemand aan de lijn, de motor van je brommertje slaat af, er gebeuren bijzonder veel ongelukken op dat kruispunt, er worden soldaten uit de 2e wereldoorlog waargenomen, de al 100 jaar overleden baas van de steenfabriek (dat was dit spookhuis vroeger). 'Experts' waarschuwen voor zeer zware entiteiten en raden ook iedereen (vooral nieuwsgierige jongeren :oops: ) af daar ooit naar binnen te gaan...En ik vind het eerlijk gezegd eng dat jullie met ze alle hier nou al 12 pagina's over vol hebben geschreven..

is dat ver bij mij vandaan?
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 mei 2005 19:34

Bennekom ligt best een eindje van Zeeuws Vlaanderen vandaan ja :mrgreen: Hoezo?

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 30 mei 2005 19:45

hmmm... jammer
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 30 mei 2005 20:24

Rock-G schreef:Er is site voor geopend een paar jaar terug. Kan em nu ff nie vinden maar kijk anders even op Google ofzo. Ik ben er zelf niet geweest aangezien iedereen die er was geweest nogal bleekjes terug kwam. Heb wel foto's gezien..erg vreemd allemaal moet ik zeggen.

Op http://www.theghosthunter.nl/sas.htm vond ik het een en ander, redelijk aktueel zelfs, hierover. En inderdaad waarschuwt de betrokken persoon om hier naar toe te gaan.
Persoonlijk heb ik altijd wat moeite om dit soort verhalen te geloven. Toch vind ik de waarschuwingen die op deze site staan i.v.m. bv "glaasje draaien" wel weer relevant. Of geesten bestaan weet ik niet. Ik ga al jarenlang met overledenen om en heb nog nooit een geest gezien of zelfs maar de aanwezigheid van een identiteit gevoeld.
Maar goed, ik ben daar misschien niet ontvankelijk voor.
Het zal misschien kunnen zijn, immers de geschiedenis in de Bijbel waar de "boze" geesten in een kudde varkens worden geplaatst, zal er niet voor niets staan. Maar dan zouden er ook "goede" geesten moeten zijn.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 mei 2005 23:14

Rock-G schreef:Inderdaad..dat lijkt me een vrij gevaarlijke instelling. In de bijbel staat ook dat de aarde plat is,geloof je dat dan ook? Het onfeilbaar Woord? ..hmmm

Waar staat in de Bijbel dat de aarde plat is?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Bharat

Berichtdoor Bharat » 30 mei 2005 23:29

Ik werd er opgewezen om ontopic te blijven, wat soma best moeilijk is als mensen op elkaar reageren maar ben zodoende even naar de 1e pagina gegaag en vond het volgende erg interessant.

Invincible schreef:Volgens mij moet hier ff een scheiding gemaakt worden tussen geesten [engelen: goede geesten, demonen: slechte geesten] en geesten [geesten van overleden mensen].

Contact met engelen en demonen is uiteraard mogelijk. De bijbel staat er vol mee. Contact opzoeken met krachten/machten buiten G.d Zelf zou ik per definitie fout willen noemen.

Geesten van overleden mensen is een ander verhaal. Iedereen hier zal geloven dat die geesten worden opgenomen van deze wereld om in een andere verder te leven, of dat nou Hemel of hel of een ander soort dodenrijk is. Maar je hebt natuurlijk ook de [spook]verhalen van dolende geesten, menselijke geesten die niet weten dat ze dood zijn, zombies en dat soort dingen. Ik kan er weinig zinnigs over zeggen. Ik heb wel eens horen zeggen dat de menselijke geest 3 dagen nodig heeft om van het lichaam te kunnen scheiden. Maar dat in tegenstelling tot de gekruisigde moordenaar die diezelfde dag nog in het Paradijs zou zijn.
Of contact met geesten van overleden mensen mogelijk is heb ik mn twijfels over. Mi zullen het vooral demonen zijn die zich voordoen als de overledene. Al geloof ik dan wel weer dat Saul de echte Samuel opriep bij de waarzegster.

Interessant onderwerp wel.

:)

En wel omdat ik denk dat invicible hier onderscheid maakt en dat vind ik wel wijs. Wil dan ook even ingaan op geesten afkomstig uit overledenen die niet zijn overgegaan naar een andere wereld. Want deze zijn er en er zijn er veel ook. Ik ken veel mensen die hier mee in aanraking zijn geweest. Het klinkt heel eng maar dat is het niet. Het is eerder zielig omdat zij die dwalen daadwerkelijk in een hel zijn beland. Zij leven tussen hemel en aarde. Wat er gebeurt wanneer je dood gaat is dat je de kans krijgt om naar het licht te gaan. Helaas zijn er veel mensen die het licht niet herkennen of heel veel angsten kennen door het leven dat zij geleefd hebben. Zodoende blijven zij op aarde waar ze wel duizenden jaren kunnen blijven tot dat zij geholpen worden om alsnog naar het licht te gaan. Een grote oorzaak van dit alles is de lichaamsgehechtheid die we kennen, dat we denken dat we dit lichaam zijn. Wanneer je overleden bent houd je deze contouren ook vast, tot je in het licht bent.
Het kan dus zijn dat je zo'n dwalende geest 'ontmoet'. Na mijn inziens het beste wat je dan kunt doen is vragen aan God of Jezus of Hij deze geest of ziel wil brengen naar het licht. Doe dat vanuit je hart, met alle liefde die je in je hebt. Een liefdevollere daad kan je niet doen.

leef in liefde, Shiva

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 mei 2005 23:37

jas schreef:

Waar staat in de Bijbel dat de aarde plat is?

Niet letterlijk Jas, maar er wordt gesproken over 'tot aan de einden der aarde' en het einde wordt knap lastig zoeken.. op een globe

Terug naar “Archief”