Faramir schreef:Hatelijk is een kwalificatie die jij eraan geeft.
Ik ging ervan uit dat jij, net zoals vele andere christenen regelmatig bid voor christenen (en andere mensen) in regio's die verscheurt zijn voor oorlog.
Dat is dan een verkeerde veronderstelling (niet dat ik bid want dat doe ik uiteraard ook).
Jij bent van mening dat er veel gedaan moet en/of kan worden. Ik vraag me af wat er concreet gedaan kan en/of moet worden en wat jij reeds doet. Daar is helemaal niets hatelijken aan. Je geeft aan er in de buurt geweest te zijn, maar nu weet ik nog weinig van wat je concreet gedaan hebt voor de Syrische christenen.
Dat er zo weinig gedaan is geen onmacht maar onwil.
Iedereen kan daar een steentje aan bij dragen.
1) Constant onze politici bedelven onder brieven, mails enz.
2) In ieder geval boycot christenvervolgers - dus niet "all in voor 299,00" 8 dagen naar Egypte.
3) Laat de zusters en broeders weten dat wij "achter hen staan en weten van hun lijden". Niet alleen in Syrië maar ook de Kopten in Egypte en de diverse kerken in Libanon.
4) Financiële hulp - ik je help graag aan adressen en bankrekeningen waarvan ik zeker ben dat het geld goed terecht komt en niets aan de strijkstok blijft hangen.
Ik kan van mijzelf al wel vertellen dat ik helemaal niets doe (muv bidden, en wat reageren op fora hoe erg het allemaal welniet is) voor de christenen in Syrië.
De christenen daar weghalen zal een doodssteek zijn voor hun manier van leven en daarmee tegelijkertijd voor het zo typerende christendom wat we willen behouden.
Ik raad je aan eens te spreken met christenen uit Syrië, Irak en Iran die in ons land wonen.
De nood is echt hoog.
De moslim extremisten zijn verschrikkelijk gevaarlijk voor de christenen.
Kerken worden aangevallen en vernietigd. Het kruis wordt aan stukken geslagen, de iconen van de muur gehaald en ze pissen erop.
Pas op Faramir, het is 5 voor 12 voor onze geloofsgenoten.