sexy voelen mag (ja of nee)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor TheKeimpe » 22 dec 2009 19:48

Mwah Mortlach, dat gaat wel heel ver. Ik meen zelfs dat onze Nederlandse wet hier een stokje voor steekt. Je mag niet naakt achter het stuur van je auto zitten, dan krijg je toch een boete voor exhibitionisme. Verder heb ik wel eens begrepen (maar hard bewijs ontbreekt dus) dat een vrouw ook problemen kan krijgen als zij enkel in een BH en slipje achter het stuur gaat zitten, omdat zij dan een verkeersonveilige situatie op kan roepen...

Of ben jij zo'n koele kikker dat je dat je aandacht 100% bij het verkeer weet te houden?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 dec 2009 21:35

TheKeimpe schreef:Mwah Mortlach, dat gaat wel heel ver. Ik meen zelfs dat onze Nederlandse wet hier een stokje voor steekt. Je mag niet naakt achter het stuur van je auto zitten, dan krijg je toch een boete voor exhibitionisme. Verder heb ik wel eens begrepen (maar hard bewijs ontbreekt dus) dat een vrouw ook problemen kan krijgen als zij enkel in een BH en slipje achter het stuur gaat zitten, omdat zij dan een verkeersonveilige situatie op kan roepen...

Of ben jij zo'n koele kikker dat je dat je aandacht 100% bij het verkeer weet te houden?

Dat is natuurlijk weer een extreem geval, TheKeimpe, dus ok, binnen de wet hoef je je niet druk te maken wat anderen wel eens van je zouden kunnen denken. Wat als je je daar druk om maakt, ga je waarschijnlijk je gedrag aanpassen aan wat jij vermoedt dat de ander over jou denkt? Dat gaat nooit lang goed. Daarbij vallen we met zijn allen een stuk minder op dan we zelf denken. We denken wel dat iedereen ons ziet staan, maar de meeste mensen hebben het zelfs niet eens door als TIJDENS een gesprek de gesprekspartner ineens verandert (daar zijn hele leuke experimenten mee gedaan, psychologie in het wild, zeg maar). Dus het ergste wat je kan overkomen als jij je lekker sexy voelt en op straat loopt is dat er een of andere ouwe mopperpot daar wat negatiefs over denkt maar die is jou vervolgens binnen 5 seconden alweer vergeten. Wou je daar je energie in steken? Ik niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 dec 2009 21:39

Maar ik kan 0007 dan ook weer geruststellen: iemand die zich in allerlei bochten wringt om er maar voor te zorgen dat andere mensen niets negatiefs over hem/haar zullen denken, zo iemand is allesbehalve sexy.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 22 dec 2009 21:55

Ik ben blij dat mijn vrouw zich sexy voelt en dat ook volop uitstraalt.
Het lijkt me een vreselijke domper als ze mij en zichzelf van die luxe beroofd.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

0007
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 0007 » 22 dec 2009 22:02

Mortlach schreef:Maar ik kan 0007 dan ook weer geruststellen: iemand die zich in allerlei bochten wringt om er maar voor te zorgen dat andere mensen niets negatiefs over hem/haar zullen denken, zo iemand is allesbehalve sexy.

Het kan zijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over wat andere denken maar ik denk niet dat iemand wil weten wanneer hij/zij sexy is wat andere denken. Iemand die denkt aan overspel heeft al overspel gedaan zegt Jezus. Je moet anderen niet tot zonde verleiden...
Ik zeg dus niet dat je je zorgen moet maken of andere negatief over je denken, maar als mensen door jou zondigen is dat niet de bedoeling!
Daarom denk ik dat aantrekkelijk beter is!
Wanneer je werd geboren,
huilde jij,
en de wereld verheugde zich.

Leef zo dat als je sterft,
de wereld huilt,
en jij je verheugt!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 dec 2009 23:16

0007 schreef:Het kan zijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over wat andere denken maar ik denk niet dat iemand wil weten wanneer hij/zij sexy is wat andere denken. Iemand die denkt aan overspel heeft al overspel gedaan zegt Jezus. Je moet anderen niet tot zonde verleiden...
Ik zeg dus niet dat je je zorgen moet maken of andere negatief over je denken, maar als mensen door jou zondigen is dat niet de bedoeling!

Ach, ach, ach. Ja, de vrouw moet zich vooral gedeisd houden en binnen blijven, want anders zet de de mannen op straat maar aan tot zonde. Misschien is die Burka zo'n slecht idee nog niet? Daarbij zijn sommigen nou eenmaal niet te helpen. We grappen wel eens over een collega dat die het met alles zou doen waar borsten aan zitten en wat ademhaalt, maar of dat ademhalen echt vereist is weten we niet eens zeker.

Ik vind die "regel" ook zo vreselijk verkeerd gericht en repressief. In plaats van die regel te gebruiken als steun voor mensen die anders meer moeite zouden hebben met geestelijk trouw blijven, wordt ie mijns inziens voornamelijk gebruikt om de rest van de wereld (en voornamelijk vrouwen) mak en gedwee te houden, en het liefst binnenshuis.

En dan kan je die regel ook doortrekken: je kunt mensen ook aanzetten tot zondigen door bijvoorbeeld de broek die je aan hebt, het horloge of de rugzak. Begeren wat des naastens is enzo.... Als je je daardoor laat leiden kun je helemaal niks meer, en dat kan volgens mij nooit Jezus' bedoeling zijn geweest.

0007
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 0007 » 23 dec 2009 07:33

Mortlach schreef:
0007 schreef:Het kan zijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over wat andere denken maar ik denk niet dat iemand wil weten wanneer hij/zij sexy is wat andere denken. Iemand die denkt aan overspel heeft al overspel gedaan zegt Jezus. Je moet anderen niet tot zonde verleiden...

Ach, ach, ach. Ja, de vrouw moet zich vooral gedeisd houden en binnen blijven, want anders zet de de mannen op straat maar aan tot zonde. Misschien is die Burka zo'n slecht idee nog niet? Daarbij zijn sommigen nou eenmaal niet te helpen. We grappen wel eens over een collega dat die het met alles zou doen waar borsten aan zitten en wat ademhaalt, maar of dat ademhalen echt vereist is weten we niet eens zeker.

Ik vind die "regel" ook zo vreselijk verkeerd gericht en repressief. In plaats van die regel te gebruiken als steun voor mensen die anders meer moeite zouden hebben met geestelijk trouw blijven, wordt ie mijns inziens voornamelijk gebruikt om de rest van de wereld (en voornamelijk vrouwen) mak en gedwee te houden, en het liefst binnenshuis.

En dan kan je die regel ook doortrekken: je kunt mensen ook aanzetten tot zondigen door bijvoorbeeld de broek die je aan hebt, het horloge of de rugzak. Begeren wat des naastens is enzo.... Als je je daardoor laat leiden kun je helemaal niks meer, en dat kan volgens mij nooit Jezus' bedoeling zijn geweest.

Wow jij denkt in extreme, je kan toch ook leuke kleding dragen en een beetje opletten, geloof mij dat is niet zo moeilijk! Het maakt je leven niet minder mooi. En je uitstraling ook niet. Het maakt vrouwen niet mak en gedwee. Het veranderd niets aan het karakter van een vrouw!
En je leeft nou eenmaal niet alleen op deze wereld, en het is juist goed om te denken aan anderen. Egoïsme is niet iets wat de wereld mooier, gezelliger of leuker maakt! Ik denk wel dat Jezus bedoelt heeft om aan andere mensen te denken. Het is dan niet dat je heel je leven niets meer kan doen. Met kleding kan je wat uitstralen. En ik bedoel niet dat je met wijde ouderwetse kleding moet lopen maar gewoon niet te strak...
Ik denk wel dat er een verschil in zit in het begeren van een horloge en van een lichaam!
Wanneer je werd geboren,
huilde jij,

de wereld huilt,
en jij je verheugt!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 dec 2009 10:33

Ja, maar daar ga je dus al: voor jou hoeven het geen wijde gewaden te zijn, maar gewoon niet te strakke broeken... Voor een ander is een broek al foute boel bij een vrouw, en de volgende vindt enkels en polsen ineens ook wel veel te sexy.

Snap je het 'grijze gebied'?
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2009 11:39

0007 schreef:
Mortlach schreef:Maar ik kan 0007 dan ook weer geruststellen: iemand die zich in allerlei bochten wringt om er maar voor te zorgen dat andere mensen niets negatiefs over hem/haar zullen denken, zo iemand is allesbehalve sexy.

Het kan zijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over wat andere denken maar ik denk niet dat iemand wil weten wanneer hij/zij sexy is wat andere denken. Iemand die denkt aan overspel heeft al overspel gedaan zegt Jezus. Je moet anderen niet tot zonde verleiden...

Gedeeltelijk mee eens. Je moet daar op zich als vrouw wel op letten... Aan de andere kant, wat is overspel? Als een vrouw langsloopt in mooie kleren en je kijkt naar haar / haar figuur en je denkt: "Wat een mooie vrouw" is daar volgens mij niets mis mee. Denken aan overspel is denken aan seks met iemand. En dan kan iemand nog in zo'n kort rokje lopen, dat is nooit een reden om vervolgens over seks te gaan fantaseren toch?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 23 dec 2009 11:51

0007 schreef:Ik denk wel dat er een verschil in zit in het begeren van een horloge en van een lichaam!

Volgens mij trekt het 10e gebod die grens niet :mrgreen:

Wat is het volgende dat niet meer mag, een dikke auto rijden, lopen met een dikke Rolex, je zou tenslotte een golddigger eens op verkeerde gedachten kunnen brengen. :lol: Met trekt zo graag lijntjes...
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2009 11:58

0007 schreef:
Mortlach schreef:

Wow jij denkt in extreme, je kan toch ook leuke kleding dragen en een beetje opletten, geloof mij dat is niet zo moeilijk! Het maakt je leven niet minder mooi. En je uitstraling ook niet. Het maakt vrouwen niet mak en gedwee. Het veranderd niets aan het karakter van een vrouw!
En je leeft nou eenmaal niet alleen op deze wereld, en het is juist goed om te denken aan anderen. Egoïsme is niet iets wat de wereld mooier, gezelliger of leuker maakt! Ik denk wel dat Jezus bedoelt heeft om aan andere mensen te denken. Het is dan niet dat je heel je leven niets meer kan doen. Met kleding kan je wat uitstralen. En ik bedoel niet dat je met wijde ouderwetse kleding moet lopen maar gewoon niet te strak...
Ik denk wel dat er een verschil in zit in het begeren van een horloge en van een lichaam!

En er is verschil tussen het begeren van een lichaam en het accentueren van bepaalde delen van je lichaam. Als iemands halve decolleté naar buiten hangt en het rokje zo kort dat je precies kan zien waar het ondergoed vandaan komt is dat wel wat anders dan wanneer iemand gewoon een strakke broek, jurk, shirt whatever draagt. Een beetje strakke kleding is volgens mij geen punt. Je mag best je natuurlijke vormen een beetje accentueren. Volgens mij leidt dat niet zo snel tot gedachten aan overspel. Dan is er bij de persoon die dat denkt wat mis, niet zozeer met de kleding. Zoals Jo'tje al zegt, in landen waar vrouwen kleding dragen die ongeveer alles bedekken en alle vormen camoufleren raken die mannen wel weer opgewonden van een blote pols of enkel... Kortom, met niet te strakke kleding los je zoiets niet zomaar op.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

0007
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 0007 » 23 dec 2009 13:56

En er is verschil tussen het begeren van een lichaam en het accentueren van bepaalde delen van je lichaam. Als iemands halve decolleté naar buiten hangt en het rokje zo kort dat je precies kan zien waar het ondergoed vandaan komt is dat wel wat anders dan wanneer iemand gewoon een strakke broek, jurk, shirt whatever draagt. Een beetje strakke kleding is volgens mij geen punt. Je mag best je natuurlijke vormen een beetje accentueren. Volgens mij leidt dat niet zo snel tot gedachten aan overspel. Dan is er bij de persoon die dat denkt wat mis, niet zozeer met de kleding. Zoals Jo'tje al zegt, in landen waar vrouwen kleding dragen die ongeveer alles bedekken en alle vormen camoufleren raken die mannen wel weer opgewonden van een blote pols of enkel... Kortom, met niet te strakke kleding los je zoiets niet zomaar op.[/quote]

Jah, ik denk dat je gelijk heb :D Er is veel verschillen in culturen en bij sommige is een broek een probleem en bij andere niet. Het is belangrijk om er over na te denken en achter je eigen geweten te staan... Is altijd belangrijk :wink:
Wanneer je werd geboren,
huilde jij,

de wereld huilt,
en jij je verheugt!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 dec 2009 14:49

Het grote verschil in mijn ogen is je bedoeling. Als het jouw bedoeling niet is om te verleiden, dan hoef je je vind ik daar verder ook niet druk over te maken. Kijk, als je als een volleerd stripper tegen mensen begint op te rijden, dan deel je natuurlijk wel mee in de gevolgen, maar als je gewoon over straat loopt, of in de kroeg of disco staat, dan komt de reactie die je eventueel in anderen opwekt toch echt alleen voor hun rekening.

Er stond eens een geweldige Dokter Sigmund strip in de Volkskrant. Dokter Sigmund en een van zijn patiënten kijken hoe een vrouw in Burka langsloopt, waarop die patiënt zegt: "niet te geloven toch, dat daar zo'n strakke Marokkaanse meid onder zit!" Of te wel, je kunt in een burka gaan lopen en NOG zul je mannen het hoofd op hol kunnen brengen, simpelweg alleen door het feit dat je vrouw BENT.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat je maar deels controle hebt over je eigen gedachten. Gedachten komen nu eenmaal opborrelen uit je onderbewuste en daar heb je niks over te zeggen. Met als gevolg dat het je dus kan overkomen dat je "per ongeluk" overspel hebt gepleegd. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Het hele woord "overspel" verliest op die manier al haar betekenis. Het is natuurlijk wel belangrijk wat je met die gedachten doet als ze eenmaal in je zijn opgekomen. Laat je ze los en doe je er niks mee, dan zal de gedachte snel genoeg weer wegzakken. Maar je kunt er natuurlijk ook "werk van maken"; en uitbouwen tot een enorme seksfantasie. Kijk, dat zijn wel verschillende manieren om er mee om te gaan, en ja, de eerste is kundiger dan de tweede.

Wat ik me altijd een beetje voorstel bij de uitspraak van Jezus is een groep mannen die vrouwen lastig vallen en al half-masturberend belagen om dan tegen Jezus te zeggen: "Maar we deden toch niks?" Dan heeft zijn uitspraak ineens veel meer betekenis.

0007
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 0007 » 23 dec 2009 21:17

Mortlach schreef:Het grote verschil in mijn ogen is je bedoeling. Als het jouw bedoeling niet is om te verleiden, dan hoef je je vind ik daar verder ook niet druk over te maken. Kijk, als je als een volleerd stripper tegen mensen begint op te rijden, dan deel je natuurlijk wel mee in de gevolgen, maar als je gewoon over straat loopt, of in de kroeg of disco staat, dan komt de reactie die je eventueel in anderen opwekt toch echt alleen voor hun rekening.

Jah, hier heb je denk hebt gelijk, ik moet me niet altijd druk maken om de mensjes om me heen! Ik kan beter nadenken wat ik denk als ik andere mensjes ontmoet :wink:
Wanneer je werd geboren,
huilde jij,

de wereld huilt,
en jij je verheugt!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 dec 2009 00:08

0007 schreef:
Mortlach schreef:Het grote verschil in mijn ogen is je bedoeling. Als het jouw bedoeling niet is om te verleiden, dan hoef je je vind ik daar verder ook niet druk over te maken. Kijk, als je als een volleerd stripper tegen mensen begint op te rijden, dan deel je natuurlijk wel mee in de gevolgen, maar als je gewoon over straat loopt, of in de kroeg of disco staat, dan komt de reactie die je eventueel in anderen opwekt toch echt alleen voor hun rekening.

Jah, hier heb je denk hebt gelijk, ik moet me niet altijd druk maken om de mensjes om me heen! Ik kan beter nadenken wat ik denk als ik andere mensjes ontmoet :wink:

Precies, dat is al lastig genoeg... :mrgreen:

Terug naar “Archief”