Moderator: Moderafo's

Jo'tje schreef:Kun je me dan uitleggen waarom dat 'een teken aan de wand is'?
Ik ben erg blij als mensen gaan trouwen en samen overgaan naar een andere gemeente.
Het zij CGK, het zij GKV, PKN, evangelisch, whatever. Ze zoeken samen hun weg met Christus.
Ik vind het een erger teken als dat afgelezen wordt als: ontrokken aan de gemeenschap der kerk.
Nee, het is een ander gebouwtje, maar nog steeds een kerk waar God wordt aanbeden en gezocht!

Tante-Tortel schreef:Nee, dat zeg ik ook niet. Dat is gewoon je eigen keus. Maar het is nu eenmaal zo dat jij je dan onttrekt aan de Gkv, of zij aan de CGk. En dat het zo niet meer genoemd wordt vind ik nog steeds een teken aan de wand.
 . Nu zal dat niet overal zo zijn, maar ik was redelijk in shock door dit soort uitspraken.
 . Nu zal dat niet overal zo zijn, maar ik was redelijk in shock door dit soort uitspraken.ajl schreef:Ehm, heb regelmatig gekerkt in een GKV ( Groningen en Haren) en er werd toch nog steeds gesproken van onttrokken van de kerk als iemand over ging naar een ander kerkverband. En het werd wel met een soort leedwezen bekend gemaakt. Ik ben zelf ook lid geweest van een vrijgemaakte studentenvereniging in Groningen, maar het stigma van de "ware"kerk was voor mij toch een van de redenen om mijn lidmaatschap te op te zeggen. Toen ik (gast) lid werd, werd er geruststellend gezegd dooriemand dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, want "mijn" kerk (CGK) was door de synode geaccepteerd. Zelfs heeft iemand het gepresteerd om op bijbelkring te zeggen dat een relatie hebben met iemand van een andere kerk ( hervormd in dit geval) toch echt niet kon, omdat je geen relatie kon hebben met een afvallige. Nu zal dat niet overal zo zijn, maar ik was redelijk in shock door dit soort uitspraken.

liefie schreef:Hoezo wordt er officieel over vergaderd? Het is toch jou/onze keuze en daar kunnen ze dan toch geen verandering in brengen?
(misschien domme vragen hoor maar ik heb er geen ervaring mee)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten