Er staat een aantal keer genoemd dat iemand valt omdat de heerlijkheid van God in de buurt kwam.
Daniël 10:9-10 Toen hoorde ik het geluid zijner woorden, en toen ik het geluid zijner woorden hoorde, viel ik bezwijmd op mijn aangezicht, met mijn aangezicht ter aarde. En zie, een hand raakte mij aan en deed mij op knieën en handen sidderend oprijzen. En hij zeide tot mij: Daniël, gij zeer beminde man, let op mijn woorden die ik tot u spreek, en ga rechtop staan…
Ezechiël 3:23-24 En zie, daar stond de heerlijkheid des Heren gelijk aan de heerlijkheid die ik aan de rivier de Kebar gezien had; en ik viel op mijn aangezicht. Maar de geest kwam in mij en deed mij op mijn voeten staan…
II Kronieken 5:13-14 Toen zij tezamen trompetten en eenstemmig een lied lieten horen, om de Here te loven en te prijzen, en de stem verhieven bij trompetten, cimbalen en andere muziekinstrumenten, en de Here aldus prezen: Want Hij is goed, want zijn goedertierenheid is tot in eeuwigheid, toen werd het huis, het huis des Heren, vervuld met een wolk, zodat de priesters vanwege de wolk niet konden blijven staan om dienst te doen, want de heerlijkheid des Heren had het huis Gods vervuld.
Misschien zijn de situatis niet precies het zelfde, maar je kan dus blijkbaar wel door e Heilige geest, door Zijn heerlijkheid omvallen, blijkbaar ook schudden / sidderen.
Als op een plek Jezus groot wordt gemaakt, aanbeden, en ondertussen vallen er mensen om of schudden, kan dat dus prima van God zijn. Ik zeg niet dat het altijd zo is. Maar op zich is er dus niets mis mee.