Moderator: Moderafo's
Nou, persoonlijk zie ik uit hoofde van mijn functie bedragen bij mensen langskomen die welgeteld zo'n 15% boven mijn inkomen liggen. En daar sta ik dan 36 uur per week voor te werken. Dus sorry, daar heb ik geen medelijden mee, en ik snap heel goed dat je dan vanzelf geen zin krijgt om te gaan werken, als je er netto op achteruit gaat. Persoonlijk zit ik ook al te dubben of ik niet beter werkeloos kan raken....Want ik dacht ook altijd dat het armoe troef was met een uitkering, maar sommige zaken hebben toch mijn ogen geopend.Sabra, weet jij wat de hoogte van een uitkering is als je werkloos bent? Iets van 500 euro per maand...
Sabra, weet jij wat de hoogte van een uitkering is als je werkloos bent? Iets van 500 euro per maand...
Katlheen schreef: Nou, persoonlijk zie ik uit hoofde van mijn functie bedragen bij mensen langskomen die welgeteld zo'n 15% boven mijn inkomen liggen. En daar sta ik dan 36 uur per week voor te werken. Dus sorry, daar heb ik geen medelijden mee, en ik snap heel goed dat je dan vanzelf geen zin krijgt om te gaan werken, als je er netto op achteruit gaat. Persoonlijk zit ik ook al te dubben of ik niet beter werkeloos kan raken....Want ik dacht ook altijd dat het armoe troef was met een uitkering, maar sommige zaken hebben toch mijn ogen geopend.
Katlheen schreef:Nou, persoonlijk zie ik uit hoofde van mijn functie bedragen bij mensen langskomen die welgeteld zo'n 15% boven mijn inkomen liggen. En daar sta ik dan 36 uur per week voor te werken. Dus sorry, daar heb ik geen medelijden mee, en ik snap heel goed dat je dan vanzelf geen zin krijgt om te gaan werken, als je er netto op achteruit gaat. Persoonlijk zit ik ook al te dubben of ik niet beter werkeloos kan raken....Want ik dacht ook altijd dat het armoe troef was met een uitkering, maar sommige zaken hebben toch mijn ogen geopend.Sabra, weet jij wat de hoogte van een uitkering is als je werkloos bent? Iets van 500 euro per maand...
leclerc schreef:De broer van Ab Klink is overigen hervormd predikant, een dorpje verderop van mij vandaan. Dus ik vermoed dat Ab hervormde wortels heeft. Niet dat het mij boeit, maar GKN-er maakt er zo een punt van.
leclerc schreef:De broer van Ab Klink is overigen hervormd predikant, een dorpje verderop van mij vandaan. Dus ik vermoed dat Ab hervormde wortels heeft. Niet dat het mij boeit, maar GKN-er maakt er zo een punt van.
[/quote]Katlheen schreef:Ho ho, ik wil geenszins vaststellen dat alle uitkeringen hoog genoeg zijn, of dat het nergens armoe troef is. Maar ik zie er toch een aantal voorbij komen waarbij ik me afvraag: waarom is die uitkering zo hoog? Omdat die mensen wellicht de boel weten te bedonderen? Geen idee. Maar voor mij is niet iedere uitkeringstrekker per definitie zielig te noemen. Maar idd, een bijstandsmoeder die van een karig inkomen moet rondkomen geef ik je wel te doen ja. Er zou beter naar het systeem moeten worden gekeken om excessen te voorkomen. Dat geld kan dan gelijk worden besteedt aan mensen die van een belachelijk lage uitkering moeten rondkomen.
Waarom ik dit zeg? Omdat het er ook aan ligt wie verantwoordelijk is. Iemand die alleen maar gedoogt, of fraudeurs kei- en keihard aanpakt.
Want juist die fraudeurs maken dat mensen die het écht nodig hebben, in een buitengewoon kwaad daglicht komen te staan.
Optimatus schreef:Ik denk, dat als je trouwambtenaar wilt worden, maar geen homohuwelijken wilt afsluiten, je dan maar geen trouwambtenaar moet worden.
Als je niet tegen bloed kunt, moet je niet op een ambulance willen rijden.
Als je niet tegen hitte kunt, ben je niet geschikt als brandweerman.
Als je kleurenblind bent, kun je geen piloot worden.
Als je niet van katten houdt, moet je niet in een dierenasiel werken.
Simpel toch?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten