De CU in de regering !/?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 feb 2007 23:32

Waarom zou je je wortels ontkennen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 18 feb 2007 00:52

Wat heeft dit met de CU of met politiek te maken?

Siertegel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Siertegel » 18 feb 2007 02:52

Volgens mij wordt het wel wat met dit kabinet. Bos en Balk worden door Rouvoet uit elkaar gehouden.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 19 feb 2007 00:48

Sabra, weet jij wat de hoogte van een uitkering is als je werkloos bent? Iets van 500 euro per maand...
Nou, persoonlijk zie ik uit hoofde van mijn functie bedragen bij mensen langskomen die welgeteld zo'n 15% boven mijn inkomen liggen. En daar sta ik dan 36 uur per week voor te werken. Dus sorry, daar heb ik geen medelijden mee, en ik snap heel goed dat je dan vanzelf geen zin krijgt om te gaan werken, als je er netto op achteruit gaat. Persoonlijk zit ik ook al te dubben of ik niet beter werkeloos kan raken....Want ik dacht ook altijd dat het armoe troef was met een uitkering, maar sommige zaken hebben toch mijn ogen geopend.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 19 feb 2007 01:32

Sabra, weet jij wat de hoogte van een uitkering is als je werkloos bent? Iets van 500 euro per maand...

Katlheen schreef: Nou, persoonlijk zie ik uit hoofde van mijn functie bedragen bij mensen langskomen die welgeteld zo'n 15% boven mijn inkomen liggen. En daar sta ik dan 36 uur per week voor te werken. Dus sorry, daar heb ik geen medelijden mee, en ik snap heel goed dat je dan vanzelf geen zin krijgt om te gaan werken, als je er netto op achteruit gaat. Persoonlijk zit ik ook al te dubben of ik niet beter werkeloos kan raken....Want ik dacht ook altijd dat het armoe troef was met een uitkering, maar sommige zaken hebben toch mijn ogen geopend.

Jij hebt het hier over enkelingen.

Dit gaat dan wel over mensen met een meer dan ruim modaal inkomen, anders klopt je stelling
niet. Volgens mij betekent W.W. altijd een achteruitgang en is een WW ook maar voor korte tijds-
periode. iemand moet er ook jaren achtereen voor gewerkt hebben wil je er voor in aanmerking
komen.

Bij vrijwillige werkeloosheid verliest men trouwens al gelijk het recht op W.W.

Heb jij het mogelijk over de W.I.A. dan geldt volgens mij wel weer de regel dat je voor minimaal
45 % afgekeurt moet worden, daaronder krijgt iemand niets

Sorry Katlheen, ik vind dat jij mensen nu een onterecht beeld voor spiegeld, dit zeker voor mensen
die nu in een uitkering zouden zitten en juist door dit soort uitspraken er op worden aangekeken.

Vergeet ook niet dat mensen leven naar inkomen, dus voor die enkelingen die jij langs ziet komen
die met hun uitkering boven jouw salariëring uitkomen, zullen waarschijnlijk niet op de dezelfde
voet kunnen voortleven. Misschien zelfs wel een gedwongen verhuizing, omdat ze b.v. de hypotheek
niet meer kunnen betalen.

Elke medaille heeft 3 kanten..., een verhaal ook.!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 19 feb 2007 08:23

De broer van Ab Klink is overigen hervormd predikant, een dorpje verderop van mij vandaan. Dus ik vermoed dat Ab hervormde wortels heeft. Niet dat het mij boeit, maar GKN-er maakt er zo een punt van.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Riska

Berichtdoor Riska » 19 feb 2007 09:42

Katlheen schreef:
Nou, persoonlijk zie ik uit hoofde van mijn functie bedragen bij mensen langskomen die welgeteld zo'n 15% boven mijn inkomen liggen. En daar sta ik dan 36 uur per week voor te werken. Dus sorry, daar heb ik geen medelijden mee, en ik snap heel goed dat je dan vanzelf geen zin krijgt om te gaan werken, als je er netto op achteruit gaat. Persoonlijk zit ik ook al te dubben of ik niet beter werkeloos kan raken....Want ik dacht ook altijd dat het armoe troef was met een uitkering, maar sommige zaken hebben toch mijn ogen geopend.

Om dit soort opmerkingen kan ik me alleen maar kwaad maken. Omdat er misschien enkelen zijn die de kantjes ervan aflopen wordt de hele groep van mensen in de WW (die overigens zeer verkort is, dan ga je naar de Bijstand!) over één kam geschoren. In feite alle mensen die een uitkering hebben.
Ik ken mensen die koste wat kost aan het werk willen blijven en er alles aan doen om buiten - in dit geval de WIA - elke uitkeringssituatie te blijven.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 19 feb 2007 09:50

leclerc schreef:De broer van Ab Klink is overigen hervormd predikant, een dorpje verderop van mij vandaan. Dus ik vermoed dat Ab hervormde wortels heeft. Niet dat het mij boeit, maar GKN-er maakt er zo een punt van.

Offtopic, maar dat is een goede predikant (zelfs bonder). Zelfs bij ons (en door onze vorige ds.) een gewaardeerde predikant. Een van de meer constructieve personen binnen de PKN. :)

In het nieuwe kabinet mét CU heeft kerkelijk Nederland duidelijk niet (of minder) te klagen. De CGK, de NGK, de GKV, en de PKN (de voorm. GKN., en de voorm. NHK) hebben vertegenwoordiging. :)
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 19 feb 2007 11:17

Ho ho, ik wil geenszins vaststellen dat alle uitkeringen hoog genoeg zijn, of dat het nergens armoe troef is. Maar ik zie er toch een aantal voorbij komen waarbij ik me afvraag: waarom is die uitkering zo hoog? Omdat die mensen wellicht de boel weten te bedonderen? Geen idee. Maar voor mij is niet iedere uitkeringstrekker per definitie zielig te noemen. Maar idd, een bijstandsmoeder die van een karig inkomen moet rondkomen geef ik je wel te doen ja. Er zou beter naar het systeem moeten worden gekeken om excessen te voorkomen. Dat geld kan dan gelijk worden besteedt aan mensen die van een belachelijk lage uitkering moeten rondkomen.[/quote]

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 19 feb 2007 11:58

leclerc schreef:De broer van Ab Klink is overigen hervormd predikant, een dorpje verderop van mij vandaan. Dus ik vermoed dat Ab hervormde wortels heeft. Niet dat het mij boeit, maar GKN-er maakt er zo een punt van.

Ik maak er geen punt, ik vind het alleen interessant te weten wat de kerkelijke achtergrond van de christenpolitici is. Dat mag toch?
Ab Klink zelf is trouwens weldegelijk gereformeerd op dit moment.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 feb 2007 15:26

Siertegel schreef:Volgens mij wordt het wel wat met dit kabinet. Bos en Balk worden door Rouvoet uit elkaar gehouden.

Ik denk eerder dat ze door Rouvoet bi elkaar worden gehouden...
En wij maar bidden dat God ze alle drie bij elkaar houdt! (en bij Hem brengt!)

Riska

Berichtdoor Riska » 19 feb 2007 16:23

Katlheen schreef:Ho ho, ik wil geenszins vaststellen dat alle uitkeringen hoog genoeg zijn, of dat het nergens armoe troef is. Maar ik zie er toch een aantal voorbij komen waarbij ik me afvraag: waarom is die uitkering zo hoog? Omdat die mensen wellicht de boel weten te bedonderen? Geen idee. Maar voor mij is niet iedere uitkeringstrekker per definitie zielig te noemen. Maar idd, een bijstandsmoeder die van een karig inkomen moet rondkomen geef ik je wel te doen ja. Er zou beter naar het systeem moeten worden gekeken om excessen te voorkomen. Dat geld kan dan gelijk worden besteedt aan mensen die van een belachelijk lage uitkering moeten rondkomen.
[/quote]
Er was een wethouder, die zeer opkwam voor mensen met een uitkering en ze aan alle kanten hielp. Die mensen niet in de kou liet staan, ze niet tig keer met al hun papieren terug liet komen (daar de Soc. Dienst opdracht toe gaf) omdat ze één vraag vergeten waren in te vullen. Kortom: hij behandelde ze, zoals iedereen wenst te worden behandeld.
Maar....
Diezelfde wethouder werd een terriër als het ging om fraude. Hij beet zich erin vast, en als het enigszins kon, kleedde hij ze uit, finaal.
Dan was die zelfde sociale man iemand die je beter niet kon tegenkomen en rustte hij niet, voordat er gerechtigheid gedaan werd.
Waarom ik dit zeg? Omdat het er ook aan ligt wie verantwoordelijk is. Iemand die alleen maar gedoogt, of fraudeurs kei- en keihard aanpakt.
Want juist die fraudeurs maken dat mensen die het écht nodig hebben, in een buitengewoon kwaad daglicht komen te staan.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 19 feb 2007 18:08

Waarom ik dit zeg? Omdat het er ook aan ligt wie verantwoordelijk is. Iemand die alleen maar gedoogt, of fraudeurs kei- en keihard aanpakt.
Want juist die fraudeurs maken dat mensen die het écht nodig hebben, in een buitengewoon kwaad daglicht komen te staan.

Dat bedoel ik dus ook. Uitkeringshuizen waar de plasma tv's aan de muur hangen, geeft mij te denken. En ik hoor zojuist op het nieuws dat er aardig wat AOW-ers die in Spanje overwinteren, of zich daar permanent gevestigd hebben, er vrolijk op los frauderen.....Hard aanpakken dus dat soort mensen.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 19 feb 2007 20:07

Optimatus schreef:Ik denk, dat als je trouwambtenaar wilt worden, maar geen homohuwelijken wilt afsluiten, je dan maar geen trouwambtenaar moet worden.

Als je niet tegen bloed kunt, moet je niet op een ambulance willen rijden.
Als je niet tegen hitte kunt, ben je niet geschikt als brandweerman.
Als je kleurenblind bent, kun je geen piloot worden.
Als je niet van katten houdt, moet je niet in een dierenasiel werken.

Simpel toch?

ik denk niet dat je lichamelijke "tekortkomingen" moet gaan vergelijken met principes, optimatus.

Doemdenker

Berichtdoor Doemdenker » 19 feb 2007 21:13

Ik vind het echt ziek dat mensen hun geloofsovertuiging op andere gaan opleggen dmv wetgeving.

-verplicht 5 dagen bedenktijd bij een abortus aanvraag
-ambtenaren zijn niet verplicht homo stellen te huwen

Twee punten waarvan ik echt over mijn nek kan gaan, maar door de CU en ook SGP als een overwinning worden gevierd. Ik denk dat heel veel mensen in november 2006 niet wisten voor welk gedachtegoed ze stemden. Dat staat me tegen van christelijke politiek, die eeuwige bemoeienis op ethische vlakken, zelfs als het gaat om ongelovigen die niets met het christendom te maken (willen) hebben.

Terug naar “Archief”