Lisette.V schreef:Ja daar heb je wel gelijk in dat het er dan best wel snel weer aan zal zitten.
Maar bij mij is het zo als ik eenmaal wat ben afgevallen dan heb ik een stimulans om door te gaan.
Snappie.
Ja, dat snap ik zeker. ALs ik lekker aan het sporten ben en ik ben een paar kilo kwijt, dan is dat ook een boost om door te gaan. Maar met uithonger-kuurtjes doe je echt meer kwaad dat goed. Je hebt het er ook niet in 10 dagen aangegeten, dus gaat het er ook niet in 10 dagen weer af. Je zult toch echt aan het idee moeten wennen dat het strijd is van de lange adem.
En ik ben bijna jarig
Gefeliciteerd!
dus ik wil wel leuke kleren aankunnen. Nou oke ik weeg ong. hetzelfde als jou. Veel te veel dus![]()
![]()
![]()
Begrijpelijk, maar toch... Gaan crash-diëten omdat je dan in een kleiner maatje spijkerbroek past, is echt geen goed idee. Ook al lijkt het verleidelijk. Misschien kan je voor je verjaardag een abonnementje sportschool vragen ofzo (of deel ervan). Ga lekker 2 keer in de week Spinning doen, of Steps oid, als dat in jouw buurt beschikbaar is. Dat combineren met een beetje verstandig eten (meer volkoren, minder suiker & vet) en dat kun je tenminste gewoon je dingen doen zonder je onwijs schuldig te voelen. Ik kan namelijk maar moeilijk geloven dat zelfs als het je lukt om voldoende af te vallen voor je verjaardag, dat je dan zonder schuldgevoel een punt taart of een moorkop op kunt eten. (terwijl als je 2 keer per week sport, dan kan er echt wel een puntje taart af, en kan je er tenminste nog gewoon van genieten ook).
Heel veel sterkte natuurlijk, dat wel. Maar doe vooral verstandig.