Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 23 sep 2006 20:54

Lisette.V schreef:Ja daar heb je wel gelijk in dat het er dan best wel snel weer aan zal zitten.
Maar bij mij is het zo als ik eenmaal wat ben afgevallen dan heb ik een stimulans om door te gaan.
Snappie.

Ja, dat snap ik zeker. ALs ik lekker aan het sporten ben en ik ben een paar kilo kwijt, dan is dat ook een boost om door te gaan. Maar met uithonger-kuurtjes doe je echt meer kwaad dat goed. Je hebt het er ook niet in 10 dagen aangegeten, dus gaat het er ook niet in 10 dagen weer af. Je zult toch echt aan het idee moeten wennen dat het strijd is van de lange adem.

En ik ben bijna jarig

Gefeliciteerd!

dus ik wil wel leuke kleren aankunnen. Nou oke ik weeg ong. hetzelfde als jou. Veel te veel dus :oops: :( :x :(

Begrijpelijk, maar toch... Gaan crash-diëten omdat je dan in een kleiner maatje spijkerbroek past, is echt geen goed idee. Ook al lijkt het verleidelijk. Misschien kan je voor je verjaardag een abonnementje sportschool vragen ofzo (of deel ervan). Ga lekker 2 keer in de week Spinning doen, of Steps oid, als dat in jouw buurt beschikbaar is. Dat combineren met een beetje verstandig eten (meer volkoren, minder suiker & vet) en dat kun je tenminste gewoon je dingen doen zonder je onwijs schuldig te voelen. Ik kan namelijk maar moeilijk geloven dat zelfs als het je lukt om voldoende af te vallen voor je verjaardag, dat je dan zonder schuldgevoel een punt taart of een moorkop op kunt eten. (terwijl als je 2 keer per week sport, dan kan er echt wel een puntje taart af, en kan je er tenminste nog gewoon van genieten ook).

Heel veel sterkte natuurlijk, dat wel. Maar doe vooral verstandig.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 25 sep 2006 10:15

Kben vandaag begonnen met het 10-dagen dieet.
Ik probeer het gewoon weer een keertje.
Ikheb het al vaker gedaan en toen bleven de kilo''s er ook af.
Geeft weer moed.
Jullie hebben gelijk
Al ben je bijv. 5 kilo afgevallen en je gaat weer verder met je gewone eetpatroon dan heeft het niet zoveel zin nee.
Maar al blijf je gewoon oppassen met eten en als je weer wat ben aangekomen dat je dan weer wat gezonder eet dan kan het niet zoveel kwaad denk ik.
Het dieet is ook goedgekeurd door dietiste''s

SmackyWacky
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor SmackyWacky » 25 sep 2006 10:56

Volgens mij is het enorm ongezond om een pond per dag af te vallen. Dit houdt namelijk in dat je lichaam spierweefsel gaat afbreken. Er wordt dan niet alleen vet afgebroken.
Het is veel gezonder om een pond tot kilo per week af te vallen. En dit door puur je eetgewoonten te veranderen én door meer te bewegen.

Zelf ben ik afgelopen 4 weken, 2 kg afvallen. Dit door niet alle gebakjes aan te nemen die me aangeboden werden, 's avonds geen chips, snoep of koek meer. En gewoon regelmatig en gezond eten. En daarbij sport ik 3/4x per week 60 - 90 minuten. Maargoed...het werkt toch. Alleen in het weekend mag ik van mezelf chips eten ed.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 sep 2006 11:32

Lisette.V schreef:Kben vandaag begonnen met het 10-dagen dieet.
Geeft weer moed.
Jullie hebben gelijk
Al ben je bijv. 5 kilo afgevallen en je gaat weer verder met je gewone eetpatroon dan heeft het niet zoveel zin nee.
Maar al blijf je gewoon oppassen met eten en als je weer wat ben aangekomen dat je dan weer wat gezonder eet dan kan het niet zoveel kwaad denk ik.
Ik las nu hoeveel je weegt, en ik vind het erg goed van je dat je af wilt vallen! Alleen, ja, daar komt mijn bijdehandte praatje, ik denk toch dat je veel beter naar de huisarts kunt gaan, om een verwijzing naar de diëtist (vanwege vergoeding verzekering) kunt vragen, dat werkt veel beter op de lange termijn, en je kunt er meer mee afvallen dan met dit 10 dagen diëet.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 25 sep 2006 12:35

L'être extraterrestre schreef:
Lisette.V schreef:Kben vandaag begonnen met het 10-dagen dieet.
Geeft weer moed.
Jullie hebben gelijk
Ik las nu hoeveel je weegt, en ik vind het erg goed van je dat je af wilt vallen! Alleen, ja, daar komt mijn bijdehandte praatje, ik denk toch dat je veel beter naar de huisarts kunt gaan, om een verwijzing naar de diëtist (vanwege vergoeding verzekering) kunt vragen, dat werkt veel beter op de lange termijn, en je kunt er meer mee afvallen dan met dit 10 dagen diëet.

DAt heb ik ook wel eens gedaan maar dat werkte nie.
Ik ga morgen gewoon weer beginnen met calorieen tellen.
Want dan kan je zelf weten wat je eet.
Met dat 10-dagen dieet moet je gore dingen eten.
Daar heb ik bij nader inzien toch geen zin in.
Wat Smacky Wacky ook zei het is wel beter om langzamer af te vallen.
Dan blijft het er ook langer af denk ik.
Ik zal wel kijken of dit werkt met die punten.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 sep 2006 17:53

Lisette.V schreef:Het dieet is ook goedgekeurd door dietiste''s

Hmm, dat zegt natuurlijk ook niet zo heel veel he. Ik ben altijd erg sceptisch met dit soort dingen. Klinkt altijd een beetje als reclame-praat net als "Dermatologisch getest". Ja, okee, en wat was de uitslag van die test dan...?

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 25 sep 2006 18:10

MrSokkie schreef:

Hmm, dat zegt natuurlijk ook niet zo heel veel he. Ik ben altijd erg sceptisch met dit soort dingen. Klinkt altijd een beetje als reclame-praat net als "Dermatologisch getest". Ja, okee, en wat was de uitslag van die test dan...?

DAt het een verantwoord dieet is

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 sep 2006 18:15

Lisette.V schreef:
MrSokkie schreef:

DAt het een verantwoord dieet is

Nou, niks persoonlijks, maar ik denk dat de meeste diëtisten 5 kilo in een week afvallen behoorlijk onverantwoord zullen vinden. Okee, je houdt er misschien niks ernstigs aan over (behalve dat je wat zwaarder wordt aan het eind). Maar om dat nou als maat te nemen....

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 28 sep 2006 15:58

ik heb dat 10 dagen dieet ongeveer 4 maanden geleden ook gedaan.. ik was 4,5 kilo afgevallen. en het is er nog steeds niet bij.. terwijl ik ook overgewicht heb.. ik begin er a.s maandag ook weer mee... je eet vreselijk veel sla.. je voel je bijna een konijn :shock: :D
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 28 sep 2006 19:46

zo'n dieet heeft weinig zin, je moet je levens patroon veranderen wil je echt afvallen.

Van normaal eten wordt je niet dik wel van alle tussendoortjes
ik heb voor 2 jaar geleden ook zo'n 10 dagen diet gedaan, ben na het dieet wel afgevallen, maar ben pas echt gaan afvallen door geen bier meer te drinken (door de week) en 2 x in de week te gaan sporten.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 28 sep 2006 20:41

maja schreef:ik heb dat 10 dagen dieet ongeveer 4 maanden geleden ook gedaan.. ik was 4,5 kilo afgevallen. en het is er nog steeds niet bij.. terwijl ik ook overgewicht heb.. ik begin er a.s maandag ook weer mee... je eet vreselijk veel sla.. je voel je bijna een konijn :shock: :D
Ik kreeg puistjes van dat dieet, kan dat kloppen?
En volgens mij verlies je bijna alleen maar vocht, kheb het anderhalf jaar terug gedaan en toen was het meer een tiendaagse wc-marathon.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 28 sep 2006 21:15

zown dieet doe je ook bijvoorbeeld voor de stimulans als je op papier heb staan wat je mag eten is tog anders!! bij mij in ieder geval wel.. ik heb een idee van wat ik eet en wat ik kan eten.. ik heb idd me hele levenswijze al aangepast maar zo n dieet doe ik gwoon omdat ik het leuk vind..

windekind: puistjes kreeg ik er niet van en een wc-marathon ook niet.. bleef er heel normaal onder!!
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 29 sep 2006 10:18

Met dat dieet kan toch niet zoveel misgaan als je het niet te vaak doet.
Maar je moet het wel vol kunnen houden want je moet heel veel sla eten.
Maar ik deed dan altijd die aardappelsalade door de sla heen dat is gelijk een heel stuk lekkerder.
Ik vind het wel een stimulans om door te gaan dat dieet.
En het is geen 5 kilo in 1 week maar 1,5 week :lol:
Dus dat scheelt alweer wat :wink:

Ik ben nu trouwens 2 kilo afgevallen alleen niet dooor het 10 dagen dieet. :) :D

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 10:29

Lisette.V schreef:Met dat dieet kan toch niet zoveel misgaan als je het niet te vaak doet.
Maar je moet het wel vol kunnen houden want je moet heel veel sla eten.
Maar ik deed dan altijd die aardappelsalade door de sla heen dat is gelijk een heel stuk lekkerder.
Ik vind het wel een stimulans om door te gaan dat dieet.
En het is geen 5 kilo in 1 week maar 1,5 week :lol:
Dus dat scheelt alweer wat :wink:

Ik ben nu trouwens 2 kilo afgevallen alleen niet dooor het 10 dagen dieet. :) :D

Weet je hoe het werkt met zo'n dieet? Doordat je te weinig caloriën, voedings- en bouwstoffen binnenkrijg val je af. En als je het goed doet snel veel kilo's ook! Wat je vaak merkt is dat je gezicht gelijk smaller wordt, je polser dunner etc. Dit komt omdat je als eerste vocht verliest. Maar het 'oude vet' wat op je billen, heupen, bovenbenen, buik en bovenarmen zit verdwijnt vaak niet zo snel.

Het beste kun je juist goed gaan eten in plaats van dieten. Goed ontbijt, regelmatig voldoende eten en heel veel water drinken. Hierdoor krijg je voldoende voedingsstoffen binnen, wat juist zo belangrijk is. Daardoor voel je je namelijk fitter en sterker, waardoor je het 'niet snoepen, koeken en chipsen' beter kunt.

Het is heel verleidelijk om elke morgen op de weegschaal te gaan staan. Maar dat is ook frusterend. Vaak heb je het gevoel dat je al bent afgevallen, maar de weegschaal zegt nog steeds ongeveer hetzelfde. Het beste is voordat je begint met niet snoepen, regelmatig eten en dergelijke jezelf op verschillende plaatsen opmeten. Bovenbenen, heupen, taille, bovenarmen, etc. Als je jezelf dan regelmatig opmeet zul je zien dat je eerder centimeters verliest dna kilo's. En daar gaat het tenslotte om! Hoe breed, dik of wat dan ook je bent. Hierdoor heb je gelijk een stimulans om door te gaan. Die stimulans verlies je vaak door vaak op de weegschaal te gaan staan.

Succes iedereen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 10:30

En als je zeker wilt weten dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt kun je 's morgens (en eventueel 's middags) een shake nemen van Herbalife. Dat kan ik echt iedereen aanraden!

Terug naar “Archief”