3parels schreef:Haha... ik moet echt lachen... sorry. Niemand is erbij geweest, maar we weten precies hoe de oerknal tot stand is gekomen en dan ook nog eens miljarden jaren geleden... klinkt toch echt niet logisch. En het is ook nog te bewijzen. Knap!
Tja, we bewijzen continu zaken waar niemand bij is geweest, bijvoorbeeld in een moordzaak, dus zo bijzonder is dat ook weer niet. Je kunt het verleden nu eenmaal afleiden uit sporen in het heden.
En dan nog eentje: er zijn ook dieren gevonden in aardlagen die niet kloppen met eerdere aannames. Skeletten die eerder in een diepe aardlaag gevonden zijn en later dezelfde skeletten in een ondiepe aardlaag... Dan kopt ineens de tijd niet meer, maar daar hoor je ze niet over, dan klopt het niet meer. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het zou fijn zijn als je met specifieke voorbeelden komt, want met dit soort vage beschuldigingen kan ik niet zo veel.
Ik merk wel dat hier mensen zitten die alle verstand hebben van evolutie. Al vinden jullie jezelf misschien heel slim, ik vind dat zeker niet...
Kennis van evolutie heeft niets met slimheid te maken, maar met gewoon zo nu en dan eens een boek erover lezen.
als je ziet hoe vernuftig de natuur in elkaar zit, dan kan je je alleen maar verwonderen. Veel van de wonderen van de natuur kunnen ze helemaal niet verklaren, begrijpen of vangen in de evolutie. Alleen wat in de theorie past wordt in de openbaarheid gebracht. De rest wordt stil gehouden.
Daar ga je weer met je complotten. Als je daar toch steeds op moet terugvallen, voel je dan zelf ook aan dat je niet bepaald sterk staat. Straks is het nog de schuld van de Illuminatie en de vrijmetselaars.
Verder geef ik je wel gelijk: de natuur zit vernuftig in elkaar (hoewel, soms ook heel dom) en je mag je daar inderdaad om verwonderen. Sterker nog, hoe meer ik over evolutie leer, hoe meer het me allemaal verwondert. Het een sluit het andere niet uit.
Om trouwens een zo'n wondertje uit de natuur aan te halen. Wist je dat er bij zoogdieren een zenuw loopt van de hersenen naar het strottenhoofd met een omweg via het hart? Nee? Nou, die zenuw bestaat echt, de pharyngal nerve. Bij een muis of de mens valt die omweg nog wel mee, maar de giraf heeft hem ook, en daar is de omweg dus een meter of 4. Verwonderlijk! En evolutionair bijzonder goed te verklaren.
En over Darwins uitspraak op zijn sterfbed: ben jij er bij geweest? Dus waarom zou t niet kunnen? Natuurlijk wil de familie het niet bevestigen en zullen ontkennen dat hij twijfelde. Het zou immers wel diep triest zijn als hij zo gestreden heeft voor iets waar hij later zelf aan twijfelde. Het zou zijn naam erg schaden.
We hebben verslagen van zijn sterfbed, ja. Het idee dat ik er zelf bij moet zijn geweest om iets te weten, is bizar. Was jij bij de geboorte van je moeder? Nee, dan kun je dus niet bewijzen dat ze ooit geboren is. En verder weer dat complotdenken. Het is trouwens bijzonder grappig dat zelfs ALS wat je zegt waar zou zijn, het niets had uitgemaakt. Als Einstein zijn relativiteitstheorie had ingetrokken op zijn sterfbed, dan was E nog steeds gelijk aan mc^2.
Nog een wonder: Vissen die instinctief weten op welk stukje van de aarde ze kunnen paren, en alleen daar... knap als je zo'n beest dom noemt omdat het in onze ogen maar zulke kleine hersenen heeft en zo zijn er tig wonderen uit de natuur, die ons wijzen op een God.
Het wijst jou misschien op God en dat is prima. Ik heb God niet nodig om dit gedrag te verklaren.
O... mijn verhaal zal in jullie natuurlijk helemaal niet wetenschappelijk onderbouwt zijn, net als mijn baby-story... natuurlijk weet ik dat in de ogen van evolutionisten uit de oerknal geen baby's zijn ontstaan, zo slim ben ik dan nog wel... jullie weten heus wel wat ik bedoel. Als je de processen in de natuur goed bestudeerd, kun je niet anders dan concluderen dat er meer moet zijn dan zomaar ontwikkelende wonderen...
Een wetenschappelijke onderbouwing zou prettig zijn, maar wat me meer stoort, is het complotdenken waar je blijkbaar slachtoffer van bent.